Alina Tihohod, despre initiativele de comunicare Autovit.ro din 2013

Alina Tihohod, despre initiativele de comunicare Autovit.ro din 2013

Daca ati cumparat sau ati vandut vreodata o masina, sigur ati intrat pe site-ul Autovit.ro, daca nu sa postati un anunt, macar sa vedeti cam care sunt preturile. Apartinand Grupului Allegro, Autovit.ro este cea mai mare platforma online din Romania destinata vanzarii si cumpararii de masini noi si second hand. Liderul pietei nationale de anunturi auto, Autovit.ro cuprinde anunturi pentru autoturisme second hand si noi, camioane si utilitare, motociclete, utilaje de constructii, masini agricole si piese second hand. Autovit.ro a lansat recent o noua campanie, asa ca am profitat de ocazie sa vorbim cu Alina Tihohod (Marketing Manager, Autovit.ro), pentru a afla mai multe despre brandul Autovit.ro, despre cum functioneaza business-ul si cui se adreseaza, care au fost realizarile de pana acum si care sunt planurile de viitor.

Cum functioneaza Autovit.ro
90% dintre persoanele care vand o masina online isi posteaza anuntul pe site-ul Autovit.ro, conform datelor culese de E-Poll MS Consulting, in cadrul unei cercetari realizate in mediul online. Cu aproximativ 2 milioane de unici lunari, Autovit.ro este lider in categorie de aproape 14 ani, urmatorul jucator fiind Auto.ro. Scorul de recomandare, conform unei cercetari realizate de Daedalus Milward Brown pentru companie, este de 44,9 din partea vanzatorilor si de 34,3 din partea cumparatorilor, in timp ce Auto.ro are un scor de 8,4, respectiv 3,4.

Mecanismul de baza este urmatorul: cei care doresc sa ofere spre vanzare masini noi sau second hand au la dispozitie optiunea de a posta anunturi si/sau de a le promova prin diferite mijloace precum evidentierea prin alta culoare, promovarea la inceputul listei sau in categoria Anunturile Zilei. Pretul pentru postarea unui anunt simplu este de 2 Euro + TVA. Promovarile se tarifeaza separat. Perioada de afisare a unui anunt este de 15 zile momentan, dar in scurt timp va intra in vigoare si anuntul valabil 30 de zile.

Publicul tinta
Publicul Autovit.ro este unul foarte eterogen: atat barbati cat si femei, din toate mediile sociale, in special din urban, cu varste cuprinse intre 16 ani (tinerii influenteaza decizia de cumparare a familiei promovand un anumit brand sau un anumit model de masina) si 60 de ani. Core target-ul il reprezinta insa barbatii cu varste intre 20 si 49 de ani, din Bucuresti si orase mari, cu venituri medii si peste medie, cu educatie medie si superioara.

Este o oarecare diferenta de mentalitate intre cei care cumpara masini noi si cei care cumpara masini second hand. Sunt oameni care prefera sa-si cumpere masini noi ca sa nu mai aiba nevoie, o perioada, de reparatii, piese de schimb; pentru acestia e importanta garantia. Sunt si oamenii care prefera masini second hand pentru ca sunt mai centrati pe costul de achizitie - o masina noua se devalorizeaza extrem de repede (in primul an ii scade valoarea cu 20-25%) iar cei care doresc un raport calitate-pret bun isi pot lua o masina putin rulata cu un pret substantial mai mic fata de o masina similara, noua.

Relatia cu CSR-ul
Anul trecut Autovit.ro s-a implicat pentru prima data intr-o campanie de CSR, in parteneriat cu Carrefour si Kiss FM, campanie coordonata de Graffiti PR. "Masinutele Bucuriei", a fost o campanie de colectare de masinute si alte jucarii pentru copiii defavorizati de la SOS Satele Copiilor.

"Ne-am bucurat ca oamenii s-au mobilizat, s-au strans foarte multe jucarii. Ca sa promovam campania am mers pe comunicate de presa, spoturi difuzate in Carrefour si pe Kiss FM, promovare pe site-ul nostru si pe pagina de Facebook Autovit.ro”, a spus Alina Tihohod.

De asemenea, ca urmare a unui studiu de piata in care oamenii au fost intrebati daca stiu ce sa verifice si la ce sa fie atenti cand cumpara o masina second hand, Autovit.ro a lansat o noua campanie de CSR impreuna cu RAR (Registrul Auto Roman) in care informeaza cumparatorii cum isi pot achizitiona in siguranta o masina rulata. 

"Vrem sa informam cumparatorii despre pasii pe care trebuie sa ii respecte pentru a se feri de posibilele fraude. In acest scop am realizat o pagina dedicata. Prin tot ceea ce facem vrem sa ne apropiem de publicul nostru si sa il ajutam, cand are nevoie, cu know how-ul nostru”, a continuat Alina Tihohod.

Social Media
Pe Facebook, Autovit.ro are o pagina administrata in-house care a depasit 230.000 de fani, ocupand locul 7 in categoria Auto&Moto pe Facebrands.ro. Pagina promoveaza stirile si articolele de pe site precum si alte informatii interesante despre piata. Concursurile sunt cele care genereaza cel mai mult engagement, asa ca aproape lunar are loc unul. Autovit.ro are si o aplicatie pentru mobil, disponibila pentru iOS si Android, iar in pregatire este o versiune pentru Windows Phone.

"Cred ca in ultima vreme oamenilor le place ca brandurile sa fie mai apropiate de ei si sa vorbeasca pe limba lor. Inainte vorbeam cu ‚dumneavoastra’, acum folosim persoana a doua singular si un limbaj mai simplu, mai prietenos”, ne-a spus Alina Tihohod.

Planuri pentru 2014
Anul acesta va continua campania de imagine, la fel si campaniile de PR si de CSR. Vor fi incluse noi feature-uri pe site, care se va muta pe o platforma noua, mai moderna si mai usor de folosit. "Vrem sa ne apropiem foarte mult de useri. Pentru noi conteaza foarte mult ca, odata ce un utilizator a interactionat cu site-ul nostru, sa-i fie usor si placut sa interactioneze in continuare si sa ne recomande si altora”, a spus marketing managerul Autovit.ro.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related