Tactici de integrare a promotiei in strategia de brand, prezentate la Promotions Now 2014

Tactici de integrare a promotiei in strategia de brand, prezentate la Promotions Now 2014

Natalia Chuich a condus workshop-ul "BRAND KEEPER: Fitting the Promotion into the Overall Strategic Direction", care a incheiat intaia zi Promotions Now 2014, prima conferinta din seria SMARK KnowHow de anul acesta. Strategic Planning Director-ul BBDO Rusia este "brand keeper", reprezentantul clientului la masa de discutie a agentiei, si se asigura ca promotia sau activarea propusa se incadreaza in strategia de ansamblu a brandului. Pornind de la experienta ei, Natalia a sustinut o prezentare care a ajutat participantii la workshop sa identifice modul in care o promotie poate fi incadrata in directia strategica, astfel incat si brandul sa devina mai puternic. Urmatoarea conferinta din seria SMARK KnowHow se numeste Brands & Communities si are loc pe 7 si pe 8 mai 2014.

Pornind de la campanii care au avut drept pilon central o activare promotionala si care au fost premiate la Cannes, Natalia a explicat care sunt asteptarile juratilor de la festivalul de publicitate si care sunt adevaratele criterii dupa care ar trebui sa fie evaluate promotiile. Obiective precum vanzarile si push-ul puternic in acest sens constituie doar o solutie pe termen scurt, care s-ar putea dovedi riscanta pentru brand. De aceea, juratii de la Cannes urmaresc mai degraba cele mai creative campanii care reusesc sa genereze interactiune intre consumator si brand, genul de engagement care ar conduce la vanzari, si nu care ar genera vanzari in mod direct.

Interactiunea, spunea Natalia Chuich, nu conduce doar la cumparare, testare sau folosire, ci inseamna orice modificare la nivelul comportamentului de cumparator, de la a dona bani sau a adopta o idee pana la a invata sau a nu face un anumit lucru. Prin intermediul campaniilor promotionale, brandurile trebuie sa apeleze la cererile, pasiunile si obiceiurile oamenilor din target-ul lor, activand o nevoie pentru un produs, serviciu sau pentru beneficiul rational/emotional pe care acestea le pot aduce.

Pe parcursul workshop-ului, Natalia a prezentat o serie de studii de caz ale campaniilor castigatoare la Cannes la categoria "Promo & Activation". Spre exemplu, campania "Make the politicians work" a pornit de la promisiunile electorale nesustinute ale politicienilor din Ekaterinburg. Una dintre cele mai mari probleme ale orasului rus era existenta gropilor in sosele si a conditiilor de condus proaste. Astfel ca o nevoie a cetatenilor Ekaterinburgului era ca problema sa fie mediatizata si asta sa conduca la astuparea gaurilor din carosabil. Agentia Voskhod Ekaterinburg a decis sa deseneze pe asfalt o serie de caricaturi ale politicienilor care facusera promisiuni electorale, folosind gropile pe post de guri. Platforma de lansare a initiativei a fost Ura.ru, un portal online rusesc, care publica articole despre viata in orasul Ekateringburg. Desi planul initial al publicatiei a fost sa informeze publicul cu privire la aceasta activare, in perioada comunicarii, si brandul Ura.ru a obtinut o serie de beneficii, printre care si cresterea traficului de pe website. 

Natalia a incheiat sesiunea cu un exercitiu destinat participantilor, care au fost incurajati sa gaseasca o modalitate de a promova cursa de avion Moscova-Bucuresti, pornind de la concluziile prezentarii sustinute in cadrul workshop-ului.  

Promotions Now 2014 este un eveniment parte din seria SMARK KnowHow. Solutions provider al evenimentului a fost AdProduction. Promotions Now 2014 a fost powered by Edenred.

AdProduction a fost infiintata in 2002 si pune la dispozitia clientilor servicii de print outdoor si indoor, alaturi de produse de semnalistica si POSM-uri. La acestea se adauga competente – de la design la productia in house si ulterior pana la montaje in locatiile clientilor.

Edenred Romania concepe si administreaza solutii care imbunatatesc eficienta organizatiilor si maresc puterea de cumparare a salariatilor. Garantand utilizarea fondurilor strict cu scopul pentru care au fost alocate, Edenred este lider national si mondial in tichete de servicii preplatite.

Creative food partner a fost frufru. Partenerii evenimentului au fost: IQads, Casa de traduceri, Catavencii, Forbes, BestJobs, Zumzi, Wall-Street, Port.ro, 24FUN, HotNews, Ziare.com, Business24, The Institute, IAA, UAPR, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, Itsy Bitsy, Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related