Pe multi dintre angajatori nu prea-i intereseaza ce posteaza angajatii lor pe conturile de Facebook, lucru care mi se parea si mie normal pana sa aud argumentele despre sabotajul intern din social media, prezentate de Monica Jitariuc la una dintre conferintele SMARK KnowHow de anul trecut. Anul acesta am ajuns deja la cel de-al doilea eveniment din serie – Brands&Communities – in cadrul caruia vom discuta, printre altele, despre coeziunea comunitatilor interne. Cercetand raportul angajator - angajat-social media, ni se prefigureaza o directie pe care companiile n-ar trebui s-o ignore: transformarea angajatilor in ambasadori pentru brandul lor. Inainte sa ne povesteasca speakerii invitati la conferinta care sunt avantajele acestui mod de gandire, ni le explica, pe scurt, urmatoarea colectie de infografice.
De pe The Social Workplace aflam ca, in retelele de social media, angajatii pot transmite un mesaj la de 10 ori mai multe persoane decat ar putea atinge brandul de unul singur, prin paginile dedicate. La care se adauga si faptul ca doar 14% dintre oamenii inclusi in studiu au incredere in mesajele transmise de publicitate, pe cand mesajele transmise de semenii lor sunt de incredere pentru 92% dintre acestia.
Brand ambassador-ul venit din interioriul unei companii are statutul unui superfan: activitatea lui in social media, cand vine vorba de promovarea brandului, este intensa. Urmatorul infografic arata ca, desi un superfan are pentru brand valoarea a 75 de fani cu activitate medie, doar 41% dintre angajati spun ca stiu cu adevarat care sunt valorile companiei la care lucreaza.
Daca tot am vorbit despre fani si super-fani, sa vedem si cum arata un brand ambassador in functie de cat de tare crede si transmite mai departe valorile companiei in care lucreaza:
In final, sa aruncam un ochi peste urmatorul infografic care ne arata ce companii internationale stiu cel mai bine cum sa isi transforme angajatii in brand ambassadori:
Daca v-am convins ca subiectul merita dezbatut, aflati ca mai sunt doar cateva zile pana la evenimentul Brands&Communities de unde puteti afla mai multe. Se intampla pe 7 si 8 mai, si inca va mai puteti inscrie.
Brands & Communities 2014 este un eveniment care face parte din seria SMARK KnowHow, antrenat de Ascendis, depozitat deEuroministorage si aromat de NESCAFE. Strategi ai datelor sunt Spoon.
Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Agrafa, Forbes, Wall-Street, HotNews, Ziare.com, Business24, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, The Institute, IAA, UAPR, Catavencii, BestJobs, Zumzi, Port.ro, 24FUN, Itsy Bitsy, Radio Guerrilla.
SMARK este o marca a Blue Idea, alaturi de IQads, cel mai citit produs media in limba romana dedicat industriei de comunicare.