Prima zi, primul panel de Brands & Communities 2014. Ce mod mai bun de a incepe decat cu o perspectiva generala asupra ideii de comunitate, despre cum se formeaza, ce presupune mentinerea ei si cat de stabil este pana la urma un astfel de grup constient de sine.
Vintila Mihailescu (Seful Catedrei de Sociologie a Facultatii de Stiinte Politice, SNSPA) ne-a facut o prezentare introductiva, punand pe masa de discutii perspectiva sociologica asupra comunitatilor.
El si-a inceput prezentarea spunand despre "comunitate" ca nu e un substantiv, ci un verb; nu este un dat care exista o data pentru totdeauna, ci un proces. Esential intr-o comunitate nu sunt faptele obiective: daca niste oameni considera ca sunt o comunitate, ei formeaza o comunitate.
Profesorul a continuat cu o clasificare a comunitatilor; dupa gradul de coeziune, acestea pot fi soft (aparute la diluarea comunitatilor traditionale, au fluiditate mare si granite relative) si hard (aparute ca reactie la cele soft, din nevoile unor grupuri de a-si intari indentitatile colective). Pentru Romania, Vintila a vorbit despre explozia individualismului si consumerismul compulsiv aparut dupa perioada comunista. Desi nu am depasit complet stadiul, tendinta curenta e de revenire la apartenenta in comunitati.
Trecand la comunitatile virtuale, Vintila Mihailescu a vorbit despre Generatia C, unde "C"-ul provine din "connected" si a amintit ca, in pietele mai avansate decat Romania, se vorbeste deja de neo-triburi, triburi urbane sau e-tribes. E vorba despre o lume complet noua, a subliniat acesta, in care brandurile trebuie sa treaca printr-o schimbare fundamentala de viziune, nu doar bazandu-se pe un gadget, o tehnica sau o strategie de moment.
In incheiere, Vintila a vorbit despre discrepanta dintre realitatea brandurilor si realitatea oamenilor: comunitatile sunt cele care utilizeaza brandurile si nu invers. Termenul "brand polygams" rezuma comportamentul consumatorilor in raport cu brandurile, nu exista fidelitate fata de un singur brand.
In acest context, brandurile trebuie sa recurga la engagement marketing si sa se implice efectiv si permanent in viata comunitatilor online.
Brands & Communities 2014 este un eveniment care face parte din seria SMARK KnowHow, antrenat de Ascendis, depozitat de Euroministorage si aromat de NESCAFE. Strategi ai datelor sunt Spoon.
Nestle Professional se adreseaza canalului Out of Home prin portofoliu de produse culinare si solutii de bauturi calde marca NESCAFE, oferite prin intermediul operatorilor sai. Prin intermediul acestora Nestle Professional ofera consumatorilor posibilitatea de a consuma bauturi de calitate, in afara casei, respectiv la birou, la cumparaturi sau in spatii publice cu trafic ridicat (gari, statii de autobuz, institutii publice).
Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Agrafa, Forbes, Wall-Street, HotNews, Ziare.com, Business24, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, The Institute, IAA, UAPR, Catavencii, BestJobs, Zumzi, Port.ro, 24FUN, Marketing Portal, Itsy Bitsy, Radio Guerrilla.
SMARK este o marca a Blue Idea, alaturi de IQads, cel mai citit produs media in limba romana dedicat industriei de comunicare.