Brands & Communities 2014: Tipologia userilor de pe Facebook in relatie cu brandurile

Brands & Communities 2014: Tipologia userilor de pe Facebook in relatie cu brandurile

Monica Radulescu (Digital Strategic Planner, CohnandJansen JWT) a vorbit la Brands & Communities 2014 despre userii de pe Facebook, realizand o tipologie dupa comportamentele acestora in relatie cu brandurile.

Pornind de la un studiu facut pe cont propriu, Monica a oferit urmatoarea clasificare a utilizatorilor romani de pe Facebook, dand si cateva solutii despre cum brandurile ar putea sa interactioneze cu ei:

Self-promoterul – concentrat pe autopromovare. Se preocupa de cum arata, isi face selfie-uri si urmareste sa aiba multe like-uri. Brandurile se pot conecta usor cu self-promoterii daca ii ajuta sa obtina acest boost de imagine pe care si-l doresc. Daca brandul este suficient de cool sau de aspirational (haine, tigari) e de ajuns ca self-promoterul sa se afiseze cu brandul respectiv.Varianta mai complexa de a-i apropia: crearea unei noi initiative pe Facebook. Vodka Finlandia a creat un nou concept de petreceri sub hashtag-ul #lessordinary si a intrat astfel in limbajul de zi cu zi al tinerilor self-promoteri.

Concursomanul – o tipologie de temut. E foarte planificat, urmareste si vrea sa participe la toate concursurile de pe piata, dar le prefera pe cele care nu sunt bazate pe dovada de cumparare (concursuri bazate pe likes). Exista si comunitati de concursomani; se ajuta intre ei cu voturi si like-uri in caz de nevoie. Monica a spus ca aici nu e vorba de cum brandul se poate conecta cu ei, ci cum sa-i evite; sunt foarte greu de transformat in consumatori loiali si vor cauta tot timpul sa fenteze sistemul. Concursurile de pe paginile de Facebook ar trebui sa aiba o mecanica mai complexa decat shares si likes.

 Nemultumitul – poate fi de 2 feluri, un fan autentic dezamagit de produsul respectiv sau nemultumitul cronic care creeaza polemica din placere. Ambii sunt periculosi pentru ca pot crea un trend negativ pe pagina, cooptand alti nemultumiti. Brandurile trebuie sa le raspunda foarte repede pentru a nu le alimenta frustrarile.

Gamerul – parinti, bunici care intra pe Facebook si devin dependenti de jocuri. Tipologia e gasita la multe alte segmente de varsta. Sunt multi, deci interesanti pentru branduri. O metoda de activare pentru acestia, dar destul de costisitoare: construirea un joc pe Facebook de promovare a brandului tau -- Discovery Channel -- Deadliest Catch, joc care promova emisiunea. Mai eficienta ar fi patrunderea in jocurile de succes, fie creand produse virtuale, fie facand parteneriate cu jocurile pentur a oferi anumite beneficii userilor la cumpararea unui produs.

Copy-paste –  profil caracteristic generatiei tinere. Nu sunt preocupati de a produce continut original, ci de a sharui si de a da like. Trebuie sa fie tot timpul in tema, conectati la ce e mai nou; nu au comentarii elaborate, sunt saraci in limbaj. Brandurile deja se bazeaza foarte mult pe ei: creeaza continut viral ca userii sa il propage mai departe. Singurul deziderat e sa aiba grija sa fie un continut viral in acelasi timp conectat cu brandul.

Super fanii – cei care apara brandul, nu se feresc sa se pozeze cu produse fara a astepta ceva in schimb. Creeaza word of mouth pozitiv si sunt propagatori de continut. Brandurile trebuie sa le ofere apreciere, sa arate ca le pasa si sa-i promoveze mai departe. Recompensele trebuie sa fie emotionale, nu materiale.

Brands & Communities 2014 este un eveniment care face parte din seria SMARK KnowHow, antrenat de Ascendis, depozitat de Euroministorage si aromat de NESCAFE. Strategi ai datelor sunt Spoon.

Nestle Professional se adreseaza canalului Out of Home prin portofoliu de produse culinare si solutii de bauturi calde marca NESCAFE, oferite prin intermediul operatorilor sai. Prin intermediul acestora Nestle Professional ofera consumatorilor posibilitatea de a consuma bauturi de calitate, in afara casei, respectiv la birou, la cumparaturi sau in  spatii publice cu trafic ridicat (gari, statii de autobuz, institutii publice).

Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Agrafa, Forbes, Wall-Street, HotNews, Ziare.com, Business24, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, The Institute, IAA, UAPR, Catavencii, BestJobs, Zumzi, Port.ro, 24FUN, Marketing Portal, Itsy Bitsy, Radio Guerrilla.

SMARK este o marca a Blue Idea, alaturi de IQads, cel mai citit produs media in limba romana dedicat industriei de comunicare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related