Am stat de vorba cu Alfred Borcan (Marketing Director, Volksbank) despre "platforma bucuriilor" si rezultatele campaniilor Volksbank din ultimii ani, despre cate de greu sau de usor e pentru un brand sa-si pastreze coerenta in comunicare si despre limitele creativitatii in sistemul bancar.
SMARK: De cat timp desfasoara Volksbank "platforma bucuriilor" si cum a evoluat aceasta de-a lungul anilor?
Alfred Borcan: Proiectul de rebranding al Volksbank Romania a inceput in 2011, insa comunicarea propriu zisa a fost lansata la sfarsitul anului. De atunci au fost lansate 6 campanii succesive care exploateaza universul "bucuriilor simple" identificat de noi atunci, aducand de fiecare data ceva nou si proaspat, dar in acelasi timp pastrand coerenta comunicarii si adaugand noi semnificatii brandului. Daca ne uitam la rezultate, dupa aproape 3 ani, brandul Volksbank are 97% awareness, corelat cu o crestere de peste 500% a indicatorului "intention to buy". In business, performantele brandului sunt cresterea cu 38% a numarului de clienti activi din 2011 pana in prezent, cresterea cu 47% a volumului depozitelor noi atrase (in 2013 fata de 2012) si cresterea cu 130% a volumului de credite noi (in 2013 fata de 2012).