Mai este putin si incepe fiesta braziliana. Spectacol in arena sportiva si pe ecran. Marketerii deja au inceput competitia, atat in partea de creatie, cat si in campaniile pregatitoare. Dupa cum spunea un editor de profil din Advertising Age, „cand Brazilia va gazdui Campionatul Mondial, este ca si cum am avea cate un SuperBowl in fiecare zi”.
Din pacate, Romania va lipsi la Campionatul Mondial din Brazilia din aceasta vara. Se vor uita romanii la meciuri in aceste conditii? Foarte probabil, raspunsul este afirmativ, Campionatul Mondial de Fotbal fiind competitia sportiva internationala care genereaza cel mai mare grad de interes pentru telespectatorul roman.
Conform studiului „Sport in Romania. The link between brands, companies and sports” (2013-2014), sportul rege la nivel global este incoronat si in Romania, fiind preferat de cei mai multi romani interesati de sport. Aproape jumatate dintre romani au fotbalul ca sport preferat, desi este practicat de numai 23% (al treilea sport ca incidenta de practicare).
In ceea ce priveste vizionarea fotbalului, situatia se schimba radical, fotbalul fiind clar pe prima pozitie intre preferintele romanilor, urmarit de 63% dintre cei interesati de sport.
Desi performantele Nationalei Romaniei lasa de dorit in ultimii ani, exista o inclinatie naturala a romanilor spre vizionarea meciurilor tricolorilor. Dintre cei ce urmaresc fotbal, peste 90% sustin ca se uita la meciurile nationalei, mai mult decat la alte competitii curente interne sau internationale.
La nivel de preferinte actuale, recenta cercetare ne arata ca Spania se bucura de cei mai multi admiratori in Romania. Este oarecum natural, avand in vedere performantele ultimilor ani, atat pe plan mondial, cat si european. Nu trebuie uitate si realizarile la nivel de club, Barcelona si Real Madrid fiind cluburile internationale cele mai indragite de catre romani.
Brazilia (fotbalul spectacol) si Germania (fotbalul eficient) isi impart pozitiile 2 si 3 in tabloul admiratiei romanilor. Interesant este ca, desi Messi este cel mai apreciat fotbalist international de catre romani, Argentina ocupa doar pozitia a 8-a in topul admiratiilor, fiind devansata de un grup de 4 nationale de elita din Europa: Olanda, Italia, Anglia si Franta.
Brandurile cele mai apreciate de catre romanii interesati de fotbal, cand vine vorba despre acest sport, sunt, in ordine, Adidas, Nike si Puma (urmate de Reebok, Lotto si alte branduri).
La Campionatul Mondial, Nike este partenerul celor mai multe nationale (10), in timp ce echipamentele a cate 8 echipe vor purta insemnele Adidas sau Puma.
La aceasta ora preliminara, nationalele cotate ca favorite la titlul mondial sunt, in ordine: Brazilia, Argentina, Germania si Spania. Cu alte cuvinte, in primele 4 echipe favorite avem o prezenta Nike si trei Adidas.
Pe 12 iulie vom sti care este echipa castigatoare si ce logo va fi pe tricourile campionilor...
Sa inceapa spectacolul!
Raportul de cercetare „SPORT IN ROMANIA – The link between brands, companies and sports”, realizat de Quantix Marketing Consulting, analizeaza perceptiile si comportamentele romanilor legate de sport, precum si perceptiile romanilor despre companiile care se asociaza cu sportul. Studiul este cel de-al 11-lea din seria SMARK Research.
Cercetarea a fost realizata imbinand metodologii cantitative si calitative. Cercetarea cantitativa s-a realizat online, in perioada noiembrie - decembrie 2013, pe un esantion de 882 de respondenti, printr-un chestionar aplicat pe romanii intre 18-70 ani din mediul urban. Inovaction Market Research este furnizorul raspunsurilor panelului pentru acest studiu.
Demersul calitativ s-a derulat in perioada octombrie 2013 – martie 2014, prin interviuri in profunzime cu persoane care au o legatura mai stransa cu sportul, fie ca il practica (la nivel de performanta sau amator), organizeaza evenimente sportive sau se asociaza cu el prin intermediul companiei in care lucreaza.
Pentru orice alte detalii legate de studiu, puteti afla mai multe aici.