Un nou instrument interactiv Nielsen dezvaluie 9 ani de date despre increderea consumatorului. Increderea consumatorilor creste in America de Nord si Europa si ramane constanta in Asia-Pacific.
Increderea consumatorilor la nivel global a crescut, ajungand la un Indice de 97 in al doilea trimestru din 2014, cel mai mare scor de dupa T1 2007, conform rezultatelor studiului global Nielsen cu privire la increderea consumatorului. Aceasta evolutie continua o crestere de doua puncte de la inceputul anului, ce a marcat prima revenire a Indicelui global la nivelul din pre-recesiune. In plus, jumatate dintre respondentii la nivel global sunt de parere ca piata muncii va prezenta conditii bune sau excelente in urmatorul an, o crestere fata de primul trimestru si un nivel neatins din 2007.
O data cu publicarea rezultatelor pentru cel de-al doilea trimestru, Nielsen lanseaza un nou instrument interactiv de vizualizare a datelor ce se bazeaza pe istoricul increderii consumatorului la nivel global pe un interval de 9 ani, ce acopera 60 de tari si reprezinta o populatie globala online de aproximativ 2 miliarde de consumatori. Nielsen Global Consumer Confidence Trend Tracker, disponibil aici, permite utilizatorilor sa selecteze o varietate de informatii si date despre perceptiile fata de economie ale consumatorilor, pentru a crea o vizualizare dinamica pe regiuni, tari, subiecte si perioade de timp.
In randul celor mai mari economii ale lumii, Indicele Nielsen care masoara increderea consumatorului a crescut cu sase puncte procentuale peste T1 2014 in Italia (51), cu patru puncte in S.U.A. (104), trei puncte in Marea Britanie (90) si un punct in Franta (60). Increderea consumatorului in China a ramas constanta la 111, in timp ce a scazut cu opt puncte in Japonia (73) si trei puncte in Germania (96) fata de trimestrul anterior.
La nivelul zonelor analizate, increderea consumatorilor a crescut, comparativ cu primul trimestru, cu trei si, respectiv, doua puncte in America de Nord (103) si Europa (77). Scorul cel mai ridicat a fost inregistrat in regiunea Asia-Pacific, ramanand la aceasi valoare de 106 din primul trimestru. In plus, nivelul increderii a scazut fata de trimestrul anterior in America Latina (90) si in Orientul Mijlociu/Africa (93), pierzand trei puncte si, respectiv, un punct.
“Cresterea continua a indicilor de incredere in cateva tari ale Europei, precum si optimismul din America de Nord sustin redresarea economica in pietele mature,” spune Dr. Venkatesh Bala, economist-sef la The Cambridge Group, o divizie din cadrul Nielsen. “Cu toate acestea, cheia pentru o expansiune economica de durata va fi o si mai mare consolidare a pietei de munca, lucru vital pentru a putea creste si cheltuielile de consum.”
Sondajul global Nielsen privind increderea consumatorilor si intentia de cumparare, initiat in 2005, masoara nivelul de incredere a consumatorilor, principalele ingrijorari ale acestora si intentia de cumparare in randul a peste 30.000 de respondenti cu acces la internet1 din 60 de tari. Ca o explicatie suplimentara, nivelurile increderii consumatorului de peste si sub pragul de 100 indica gradul de optimism si, respectiv, pesimism.
In ultimul val al sondajului, desfasurat intre 12-30 mai 2014, increderea consumatorului a crescut in 52% in pietele masurate de Nielsen, comparativ cu 60% in trimestrul precedent (T1 2014). India (128) a crescut cu 7 puncte ajungand sa aiba cel mai mare indice de incredere al consumatorului, depasind Indonesia (123), care a detinut primul loc timp de 5 trimestre consecutiv. Portugalia a inregistrat cel mai scazut scor de incredere a consumatorului (48), o descrestere cu 3 puncte comparativ cu primul trimestru. De asemenea, Hong Kong (103) si Japonia (73) au inregistrat o scadere de 8 puncte fata de trimestrul trecut.
Perspectiva globala asupra locurilor de munca continua sa se imbunatateasca
Perceptia pozitiva cu privire la perspectivele unui loc de munca in urmatoarele 12 luni continua sa creasca si in trimestrul al doilea in toate regiunile, exceptand America Latina. America de Nord inregistreaza cea mai mare crestere trimestriala a optimismului privind piata muncii, crescand cu 8 puncte procentuale si ajungand astfel la 46 procente.
Mai mult de jumatate (56%) din respondentii globali se raporteaza la finantele personale intr-o maniera pozitiva. America de Nord a inregistrat cea mai mare crestere la nivel de regiune, iar 63% dintre respondenti, fata de 59% in primul trimestru, se declara increzatori in ceea ce priveste aspectele financiare in urmatoarele 12 luni. America Latina este singura care raporteaza o scadere fata de 63% in primul trimestru, astfel ca 60% dintre respondenti isi apreciaza situatia financiara ca fiind buna sau excelenta,. Cu un procent de 39%, respondentii europeni sunt cei mai putin increzatori in ceea ce priveste aspectele financiare.
Subiecte importante in intreaga lume
In America de Nord, increderea consumatorului si-a mentinut parcursul ascendent inceput in primul trimestru din 2013 si a inregistrat de atunci o crestere de 11 puncte. Aproape jumatate dintre americani (49%) sunt de parere ca este un moment bun/ excelent pentru a face cumparaturi, acesta fiind si cel mai inalt nivel raportat din 2006, in crestere cu 6 puncte fata de primul trimestru al anului curent. In timp ce increderea fata de locurile de munca (46%) este inca sub nivelurile inregistrate inainte de recesiune (63%), acest scor prezinta o imbunatatire semnificativa fata de punctul maxim atins in recesiune in 2009, cand era la 20%. Increderea s-a consolidat si in Canada, crescand cu 3 puncte, pana la 102, in al doilea trimestru, dupa mai multe trimester de scaderi.
In Europa, increderea consumatorului a crescut in 72% din pietele masurate in al doilea trimestru, doar 6 din 32 de piete raportand scaderi. Danemarca (106), Belgia (80) si Italia (51) au crescut fiecare cu 6 puncte comparativ cu primul trimestru, in timp ce Olanda (81), Ucraina (61) si Croatia (50) au raportat o crestere cu 5 puncte fata de trimestrul anterior. Alte imbunatatiri notabile ale increderii includ o crestere in ultimul an pentru Marea Britanie de 11 puncte, pana la un scor de 90 – cel mai ridicat nivel inregistrat din 2007. De asemenea, Indicele de incredere al Rusiei prezinta o crestere de trei trimestre consecutive, ajungand la un scor de 85 in al doilea trimestru. Increderea Frantei a crescut pentru doua trimestre consecutive, inregistrand un scor de 60.
Romania inregistreaza o performanta pozitiva (73) in ceea ce priveste Indicele de incredere al consumatorilor, aflandu-se pe un trend ascendent, crescand pentru al treilea trimestru la rand si apropiindu-se din ce in ce mai mult de valoarea medie europeana. In ceea ce priveste cea mai mare parte a banilor ramasi dupa acoperirea cheltuielilor de subzistenta, aceasta este folosita pentru plata imprumuturilor si a creditelor, in timp ce, la polul opus, inregistrand cele mai mici valori, se afla activitati precum investirea in fonduri mutuale sau pensii. Sanatatea si siguranta locului de munca sunt, in continuare, principalele ingrijorari ale consumatorilor romani din mediul urban, iar din strategia lor de economisire pentru viitor fac parte renuntarea la achizitia de haine noi si diminuarea iesirilor in oras.
In Asia-Pacific, increderea a crescut cu 7 puncte in India (128) fata de trimestrul anterior, fiind si cea mai mare crestere din toate cele 60 de tari monitorizate. De asemenea, increderea a crescut si in Filipine (120), Coreea de Sud (53) si Malaezia (93), in timp ce in China a ramas constanta la 111 pentru al treilea trimestru consecutiv. Indicele Australiei (85) a coborat cu 4 puncte fata de primul trimestru, fiind pentru a treia oara cand descreste in linie dreapta si totodata, fiind cel mai mic scor inregistrat de cand Nielsen a inceput masurarea Indicelui, in 2005.
Increderea in regiunea America Latina a scazut pentru al doilea trimestru consecutiv, datorita scorurilor in descrestere inregistate in 6 din cele 7 tari monitorizate. Columbia este singura care a raportat o crestere a increderii, urcand fata de primul trimestru cu 2 puncte, pana la 95. Brazilia (100), Chile (92) si Venezuela (72) au pierdut fiecare cate 6 puncte in al doilea trimestru. Peru (98) si Argentina (68) au raportat o descrestere de 3 puncte, iar Mexic (85) de un singur punct. Perspectiva locurilor de munca a inregistrat o scadere in toate cele 7 tari, Chile scazand 10 puncte, Brazilia 7 puncte si Argentina 6 puncte.
In Orientul Mijlociu/Africa, increderea a ramas la cote ridicate si deasupra mediei in Emirate Arabe Unite (109) – cel mai ridicat scor din regiune – in ciuda descresterii de 5 puncte in al doilea trimestru. Egipt (81) a raportat, de asemenea, o scadere de 6 puncte fata de primul trimestru. Africa de Sud a inregistrat singura crestere a increderii, urcand 3 puncte pana la 85, in timp ce, in Arabia Saudita (102) si Pakistan (99), increderea a ramas constanta.
Increderea a crescut in cel de al doilea trimestru in toate cele 3 piete monitorizate din Africa Sub-Sahariana – Nigeria, Kenya si Ghana. Nigeria a inregistrat cel mai crescut scor de increderea a consumatorului (121), in timp ce scorul Ghanei a crescut cel mai mult, cu 6 puncte pana la 103. Si Kenia a raportat un scor peste medie, de 111, aratand o crestere de un punct in al doilea trimestru2.
Sondajul global privind increderea consumatorilor si intentia de a cheltui a fost realizat in perioada 12 – 30 mai 2014 si a adunat peste 30.000 de respondenti cu acces la internet din 60 de tari din regiunile Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord. Acest esantion are cote bazate pe varsta si sex pentru fiecare tara in parte, fiind realizat pe utilizatorii de internet ai acestora, este reprezentativ pentru utilizatorii de internet si are o marja de eroare de ±0.6%. Acest sondaj Nielsen se bazeaza doar pe comportamentul respondentilor cu acces la internet, rata de raspandire a internetului variind in functie de tara. Sondajul Nielsen foloseste un standard minimum de raportare de 60% privind nivelul de raspandire a internetului sau minimum 10 milioane de utilizatori de internet pentru includerea in sondaj. Indicele Increderii Consumatorilor din China este intocmit pe baza unui sondaj diferit, cu o metodologie mixta, realizat pe un esantion de 3500 de respondenti din China. Sondajul global Nielsen, care include Indicele Increderii Consumatorilor la nivel mondial, a fost initiat in 2005.
Nielsen este o companie de informatii globale si masurare, cu o pozitie de lider in marketing si informatii despre consumatori, televiziune si alte masuratori media, inteligenta online, masuratori mobile si proprietati associate. Compania Nielsen este prezenta in aproximativ 100 de tari, cu sediul la New York, SUA si Diemen, Olanda. Departamentul de Consumer Research din cadrul Nielsen Romania a fost infiintat in anul 1993 si de atunci a efectuat numeroase studii, bazandu-se pe metodologii calitative si cantitative, si, totodata, utilizand instrumente de cercetare moderna si tehnologii dedicate (Neurofocus, Eye Tracking, Smartphone Shopper etc.). De asemenea, recomandarile noastre se bazeaza pe informatii integrate din studii pe consumatori, Advanced Analytics, Retail Audit si Merchandising.