Rezultatele celui mai recent studiu GfK Cars & Drivers arata ca cele mai multe biciclete se gasesc in mediul rural, acolo unde, pentru 20% dintre locuitori, este singurul mijloc de locomotie. Cele mai “cicliste” regiuni ale tarii sunt: Banat-Crisana-Maramures si Muntenia, iar printre cele in care locuitorii pedaleaza cel mai putin se numara Bucurestiul si Dobrogea.
In Romania ultimilor ani s-au vandut mai multe biciclete noi decat masini noi. Conform Coliped, numai in 2012 vanzarile de biciclete s-au ridicat la 380.000 de bucati, in vreme ce automobile noi s-au cumparat usor sub 70.000. Acest lucru este explicabil in conditiile diferentelor de pret importante intre cele doua tipuri de vehicule la achizitionare si in intretinere, dar si semnificatia pentru posesor.
„Asa cum exista multi impatimiti ai automobilelor, bicicletele castiga din ce in ce mai mut teren in randul celor care vor sa duca un stil de viata sanatos sau al celor pasionati de sporturi mai mult sau mai putin extreme”, spune Iulia Cornigeanu, senior consultant GfK Romania.
30% dintre romanii care au masina sunt si posesori de bicicleta, iar 2% din populatie detine atat un scooter, cat si o bicicleta.
Intentia de cumparare a unui automobil este mai accentuata in orasele medii si mari decat in Bucuresti. 6% dintre romani doresc sa isi achizitioneze o masina in urmatoarele 12 luni, mare parte dintre ei orientandu-se spre modele second hand.
Datele au fost culese in luna iunie si fac parte din studiul sindicalizat Cars & Drivers, realizat lunar de GfK. Esantionul este reprezentativ pentru populatia cu varsta de minim 15 ani, cu o marja de eroare de 3%.
Despre GfK
Prezenta pe piata locala din 1992, GfK Romania este, de peste 12 ani, institutul numarul 1 de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de 19,2 milioane euro in 2013. Activitatile GfK Romania sunt structurate in doua sectoare, Consumer Choices si Consumer Experiences.
GfK reprezinta sursa de incredere care ofera informatii relevante despre piata si despre consumatori si care ajuta companiile sa ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experti in cercetarea de piata imbina pasiunea lor cu cei 80 de ani de experienta GfK in stiinta datelor. Aceasta permite GfK sa ofere insight-uri globale importante, imbinate cu expertiza locala, in peste 100 de tari. Prin utilizarea unor tehnologii inovatoare si abilitatea de a lucra cu cifrele, GfK transforma datele din studii in insight-uri actionabile, care sa permita clientilor sai sa-si imbunatateasca avantajul competitiv si sa imbogateasca experientele si alegerile consumatorilor.