Economie + Tehnologie = Xtreme Shoppers

Economie + Tehnologie = Xtreme Shoppers

Intr-un context economic instabil si dominat de tehnologie, o noua tipologie de cumparator se naste la nivel global: Xtreme Shoppers. Studiul GfK FutureBuy in Romania remarca o crestere spectaculoasa a acestui segment, in 2014 inregistrandu-se cu 34% mai multi astfel de cumparatori decat in 2013. Romania depaseste media regiunii CEE in ceea ce priveste incidenta acestui segment, cea mai mare prezenta fiind inregistrata in regiunea APAC (China, Coreea, Japonia), urmata de SUA si America Latina.

Proactivi si in control, Xtreme Shoppers se folosesc de orice resurse, tehnologii sau informatii au la dispozitie pentru a ajunge la cele mai bune oferte. De exemplu, inainte de a cumpara un produs, 67% dintre acestia folosesc internetul pentru a se informa despre acel produs, iar 38% dintre acestia merg sa vada produsul in magazin, dupa care il cumpara online sau de la alt retailer. Studiul GfK FutureBuy ofera o radiografie completa a acestui segment si a modului in care marcile pot construi relatii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumparare.
Rolul pe care il joaca online-ul in procesul de cumparare este unul complex, un ajutor din ce in ce mai puternic – nu doar in randul Xtreme Shoppers, ci pentru toti utilizatorii de Internet. Este un fenomen sustinut, printre altele, si de avansul smartphone-urilor si al tabletelor in randul populatiei - aproape 4 din 10 respondenti considera telefonul mobil cel mai important instrument in procesul de cumparare. 

Cu toate acestea, experienta anterioara cu retailerul, cu magazinul, sau cu marca sunt in continuare elemente dominante in procesul de cumparare. Informatiile despre produs si recomandarile vin in completarea experientei personale, ceea ce inseamna ca “atentia” brandurilor trebuie distribuita catre toate elementele relevante pentru consumator in acest proces. Presiunea pe livrarea unei experiente unitare la nivel de brand, indiferent de canal sau punct de interactiune este din ce in ce mai mare, “omnichannel shopping” fiind un fenomen in plina expansiune. 

Ancorele online-ului sunt mai degraba rationale, in timp ce offline-ul are o puternica incarcatura emotionala. In ambele medii, cumparatorii sunt din ce in ce mai siguri pe ei, se simt in control (72%) si independenti de influenta retailerilor sau a brandurilor (64%). De asemenea, a crescut reticenta fata de monitorizarea activitatii pe Internet – atat in culturile foarte deschise (printre care se afla si Romania), cat si in randul celor care valorizeaza mai mult discretia, confidentialitatea.
Studiul GfK FutureBuy integreaza toate aceste date si ofera mai multe detalii despre influenta tehnologiei asupra comportamentului de cumparare, despre experienta de cumparare online versus offline, plata folosind telefonul mobil sau despre fenomene precum „omnichannel shopping” si „showrooming” pe diverse categorii de produse: bunuri de larg consum, jucarii, produse electronice si electrocasnice, telecom, haine si acesorii, servicii financiare, medicale si altele.
Cercetarea a fost desfasurata online, pe un esantion de 1000 de respondenti din panelul online AskGfK. Studiul GfK FutureBuy este reprezentativ pentru populatia utilizatoare de Internet din mediul urban, cu varste intre 15 si 45 de ani.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related