DORIN BOERESCU, CEO 2PARALE SI 2LEVA: Construim un ecosistem democratic de marketing bazat exclusiv pe performanta

DORIN BOERESCU, CEO 2PARALE SI 2LEVA: Construim un ecosistem democratic de marketing bazat exclusiv pe performanta

DORIN BOERESCU, CEO 2PARALE SI 2LEVA:

Construim un ecosistem democratic de marketing bazat exclusiv pe performanta – aici conteaza mai putin cum te numesti sau cati unici ai pe luna – daca esti capabil sa generezi trafic targetat vei castiga direct proportional cu rezultatele livrate clientilor

EVOLUTIE

2Parale a fost lansata ca platforma de afiliere self-service si, pe parcurs, am adaugat servicii de performance marketing (Google si Facebook ads, optimizarea conversiilor, Affiliate Management, SEO, Analytics, Content&Social Media etc.).

Cifra de afaceri (care include veniturile 2Parale + comisioanele afiliatilor) a crescut in fiecare an:

  • 2010: 463,034 lei
  • 2011: 1,758,223 lei
  • 2012: 3,691,495 lei
  • 2013: 4,897,850 lei

Pentru 2014 prognozam o crestere de peste 30% fata de anul trecut.  

TEHNOLOGIE

Dezvoltam permanent propria platforma tehnica – 2Performant.com – ceea ce ne da libertate si flexibilitate foarte mare. 

In ultimul an, de exemplu, am lansat prima aplicatie mobila de afiliere, certificarea afiliatilor din retea – si managementul lor diferentiat, am imbunatatit trackingul, feed-urile de produse, notificarile, statisticile si multe altele.

Intermediem cateva milioane de clickuri lunar prin relatia dintre 350 de advertiseri si 35,000 de afiliati – relatia bazata 100% pe incredere in tracking (traffic, vanzari, bani) si comunicare in timp real – tehnologia sta la baza intregului business.

De la inceput si pana acum am generat aproape 800.000 de vanzari pentru clientii nostri, in valoare de peste 124 milioane lei (fara TVA), plus alte peste 600.000 de conversii (lead-uri). In ceea ce priveste afiliatii 2Parale, au castigat peste 8,4 milioane de lei (fara TVA) si toate numerele astea cresc rapid.

ASOCIATII SI SCHIMBARILE RECENTE

La finalul lui 2013, un grup de investitori privati condusi de Sergiu Negut a cumparat actiunile detinute anterior de Stefan Iordache si a investit, de asemenea, in dezvoltarea 2Parale. Sinergia dintre noi si grupul Leo Burnett a fost ceva mai mica decat estimasem initial eu si Stefan – iar in contextul fuziunii lor cu Publicis a devenit evident ca prioritatile noastre vor fi diferite, cel putin pe termen scurt.

Mediafax a fost si ramane un partener important pentru noi, insa nu suntem asociati in nici un fel. A fost un moment in care amandoi ne doream sa fim impreuna si in structura de actionariat, dar ne-am dat seama ca nu era momentul potrivit.

Am fost si suntem contactati frecvent de jucatori importanti din tara si din regiune (financiari sau strategici) pentru investitii, parteneriate sau fuziuni – analizam toate propunerile, insa deocamdata am decis ca structura actuala este cea mai buna pentru companie.

Pentru noi este important sa ne putem dezvolta conform viziunii pe care o avem si rezultatele de pana acum – atat in termeni de cifra de afaceri, cat si de marja/profit – confirma ca am luat deciziile corecte si suntem pe un drum foarte bun.

De altfel, cred ca suntem unul dintre cele mai “lichide” start-up-uri/companii de tehnologie din Romania. De la lansare – castigarea NetCamp de Radu Spineanu in 2008 si finantarea de catre SeedMoney, trecand prin runda in care eu si Daniel Enache am preluat 80% din business la final de 2009/2010 sau etapa Leo Burnett 2012/2013 - pana la runda recenta de investitii, business-ul a atras bani si a crescut constant, generand deja si cateva “mini-exituri” profitabile.

In prezent, eu sunt actionar majoritar (cu 60%), fondatorii detin inca 20% iar restul actiunilor apartin investitorilor.

Mai avem de crescut foarte mult si nu exclud nici o varianta care ne poate ajuta sa investim in accelerarea dezvoltarii – in special in tehnologie si marketing, plus dezvoltarea pe alte piete. Este important pentru noi sa avem parteneri care sa ne ajute sa construim un business conform unei viziuni comune, contribuind la dezvoltarea pietei in care vrem sa activam.

PIETE

Dupa lansarea 2Parale in Romania in 2009, am deschis 2Leva.bg in 2011 – business care a crescut si el foarte bine ajungand acolo la peste 40 de clienti, aproape 5.000 de afiliati si cca 100.000 de vanzari generate pana acum.

Este dificil sa vorbim de cote de piata in contextul in care nu exista date oficiale nici in Romania, nici in Bulgaria, insa estimarile noastre spun ca avem in jur de 50% (sau peste) din ambele piete.

Ne uitam cu interes si catre alte piete din regiunea CEE.

.RO

Avem 35,000 de afiliati care genereaza peste 2 milioane de clickuri lunar si numarul lor creste constant.

Profilul este foarte divers – de la cei mai mari publisheri din Romania, pana la forumuri/comunitati, digital natives marketers sau bloggeri si proiecte dedicate de afiliere (cashback, comparatoare de preturi, site-uri de loializare, agregatoare) etc.

Insa nu traficul/reach-ul, numarul sau profilul lor sunt cele mai importante caracteristici. Ceea ce ii diferentiaza este capacitatea de a genera vanzari/conversii pe baza unei intelegeri importante a business-ului clientilor.

Noi construim un ecosistem democratic de marketing bazat exclusiv pe performanta – aici conteaza mai putin cum te numesti sau cati unici ai pe luna – daca esti capabil sa generezi trafic targetat vei castiga direct proportional cu rezultatele livrate clientilor.

Mai mult - este o schimbare de paradigma la 180 de grade – daca in publicitate publisherul se duce catre client/agentie si trebuie sa il convinga sa cumpere (prezentand date demografice, volum etc.), aici este exact invers. Clientul vine si prezinta ce ofera (ex.: 10% din vanzari sau 10 lei pe o abonare la newsletter) si afiliatii decid pe cine promoveaza, pentru ce perioada si cu ce intensitate, pe baza returnului pe care il primesc.

Prin noi, oricine poate sa contribuie la marketingul si vanzarile Vodafone, Elefant sau OTP Bank (doar 3 exemple din categorii diferite) si sa primeasca o parte din rezultatele pe care le genereaza – fara sa fie nevoie sa convinga aceste companii, sa incheie contracte diferite cu fiecare dintre ele.

Suntem un marketplace de performance marketing – si automat atragem cei mai buni performeri din domeniu. Un exemplu – doar in ultimele 2 saptamani, cei mai buni 10 afiliati din retea au generat peste 4.000 de vanzari in categoriile IT&C, carti si birotica (in total au generat mult mai multe) – cifrele sunt publice in pagina campaniei noastre back to school .

VENDORI

Cum spuneam, avem peste 350 de clienti printre care se numara: Vodafone, Avon, Elefant, OTP Bank, evoMAG, Fashion Days, F64, MarketOnline, Provident, StarShiners, Clickshop, Libris, Bonprix, Originals, MyCloset, Vivre, RCA-ieftin, Miniprix, TinaR si Noriel.

Categoriile cu volum important sunt: Asigurari, Carti, Copii, Fashion, Food&Drinks, Financiar, Home&deco, IT&C, Telecom, Turism.

Proiecte speciale cu publisherii

Platforma de afiliere este creata astfel incat ofera tool-urile prin care afiliatii isi pot crea proiecte speciale (proiecte de afiliere) sau pot monetiza proiectele pe care le au deja. Vorbind strict de publisheri importanti, iata cateva exemple in aceste sens:

  • Cashout.ro; site de cash-back realizat de InternetCorp,
  • Mall-ul avocatnet.ro; landing page cu oferte pentru comunitatea AvocatNet,
  • BuyBizz.ro; proiect de ecommerce al celor de la KanalD ,
  • TPU; monetizeaza recomandarile din comunitate folosind marketingul afiliat,
  • Stirile ProTV; monetizeaza sectiuni ale siteului; cum a fost de exemplu sectiunea de Black Friday de anul trecut

Acum 2 ani cand am organizat competitii similare intre afiliati, Internet Corp sau StirileProTV au luptat serios sa castige in fata unor superafiliati cu proiecte sau abilitati de marketing speciale – iar anul asta urmeaza sa vedem cine vor fi castigatorii in competitiile care vor dura pana la inceputul lunii decembrie.

DIFERENTIERE [ fata de ProfitShare ]

Daca ar fi sa rezum in cateva cuvinte, as spune ca cele mai importante diferente dintre noi si ei sunt transparenta, independenta si experienta.

Noi am fost si suntem foarte transparenti – atat in publicarea datelor, vanzarilor, comisioanelor, cat si in facilitarea comunicarii dintre clienti si afiliati (atat prin mesaje in cadrul platformei, cat si prin intalniri/workshopuri pe care le organizam periodic) – cred ca este unul dintre cei mai importanti factori in generarea performantei.

Independenta este iarasi un factor important de diferentiere – pentru playerii care iau in serios concurenta cu emag, suntem prima sau chiar singura alegere posibila.

Diferenta de abordare este cumva explicabila data fiind istoria fiecaruia – noi suntem independenti si am sprijinit de la inceput cresterea pietei de ecommerce si de afiliere, in vreme ce ei sunt detinuti de emag si sunt in primul rand reteaua si agentia “de casa” a grupului de firme asociat.

Altfel spus, pentru noi cresterea si diversificarea jucatorilor din ecommerce este un obiectiv in sine, pentru ei asta inseamna cresterea concurentei.

Nu in ultimul rand, experienta noastra este mult mai mare – am pus bazele industriei de afiliere si am investit masiv in cresterea ei si cresterea ecommerce-ului. Am invatat multe si am construit deja o baza de cunostinte pe care e imposibil sa o acumulezi imediat – dar de care in mod evident beneficiaza acum si ceilalti playeri din piata.

Suntem permanent atenti la tot ce se intampla in piata, insa ca lider ne uitam mai mult in fata – atragem constant noi categorii de clienti (Vodafone, OTP Bank etc.) sau afiliati, lansam functionalitati noi in platforma, investim in educatia intregului ecosistem pentru performanta.

Piata pe care suntem va creste foarte mult in anii urmatori si cred ca evolutia noastra va fi influentata in primul rand de deciziile noastre si de felul in care ne servim partenerii, nu de catre concurenta.  

Extinderea gamei de servicii

Echipa si portofoliul Insight360 au fost integrate in compania existenta – 2Parale – iar tranzactia a implicat schimb de actiuni.

Piata evolueaza permanent si cerintele clientilor au crescut constant. Desi am pornit ca o platforma 100% self-service, ne-am dat seama ca dupa ce depasesti un anumit nivel este nevoie sa oferi clientilor serviciile de care au nevoie, tocmai pentru a pune si mai bine in valoare tehnologia pe care o dezvolti.

Industria de marketing online este in prezent atat de aglomerata de tool-uri, canale, indicatori etc. incat pentru multe din companii a devenit aproape imposibil (sau ineficient economic) sa mai detina intern toate competentele necesare – si atunci au nevoie de un partener care sa ii ajute sa obtina rezultate prin marketing lasandu-I sa se focuseze pe business-ul propriu.

Ce facem acum este ca incercam sa preluam integral bugetul de performance marketing al clientilor nostri – pe un model de flat fee plus un procent de performanta – pe un model similar cu cel al diviziei de PPC pe care am construit-o din 2011 alaturi de Cristian Ignat si care este unul din principalii jucatori din piata.

Vrem sa ajutam clientii sa se orienteze mai mult spre performance marketing, sa-i ajutam sa-si defineasca mai bine obiectivele de business care se pot transpune in indicatori de marketing online, sa implementeze campanii mai eficiente, sa masoare rezultatele si sa poata sa faca imbunatatiri in timp real.

In viitor ne dorim ca atat tehnologia, cat si serviciile sa fie complet integrate – insa deocamdata se suprapun doar in partea de afiliere.

Serviciile sunt oferite doar in Romania, dar ne pregatim sa le extindem si in Bulgaria in 2015.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Campanii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related