Expo Media, membru Marketing Insiders Group, vine in intampinarea celor mai mari jucatori ai pietei de retail prin organizarea celei de-a doua editii a evenimentului “Romanian Retail Convention”, ce va avea loc in data de 1 octombrie 2014, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.
Comertul retail din Romania s-a clasat pe locul 3 in luna iulie in UE, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pe primul loc fiind Luxemburg, urmat de Estonia, arata datele publicate de Eurostat, Comisia de Statistica a Comisiei Europene. La nivelul Uniunii Europene, comertul cu amanuntul a crescut cu 1 la suta fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar a scazut cu 0,4 la suta raportat la luna iunie a acestui an. In zona Euro, piata de retail a avansat cu 0,8 procente in baza anuala si au coborat cu 0,4 procente fata de luna iunie.
Datele Eurostat arata ca, in luna august, cele mai puternice cresteri ale comertului retail fata de aceeasi perioada a anului trecut au fost inregistrate in Luxemburg (14,1 la suta), Bulgaria (9,2 la suta) si Romania (6,3 la suta). La polul opus, au fost consemnate scaderi de 2,5 procente in Malta, 1,1 la suta in Polonia si de 1 la suta in Belgia si Austria, informeaza Mediafax.
Pornind de la aceste premise Expo Media da startul celei de-a doua editii a evenimentului „Romanian Retail Convention” in cadrul caruia se vor reuni speakeri si experti incontestabili ai domeniului, precum: Gabriel Pavel – Sales & Marketing Director, Romanian Business Consult, Cristian China-Birta – Owner, Kooperativa.ro, Miruna Enache – Tax Partner, EY Romania, Mihai Pop – Manager, Transaction Advisory Services, EY Romania, Liliana Dobre – Business Consultant and Senior Trainer, Customer Service School, Stefan Liute – Strategy Director, Storience, Dan Mazilu – General Manager, Mediatel Data, Radu Tanase – General Manager and Partner, Calif, Radu Batrinu – Marketing Director, Flanco, Silvian Centiu – Digital Marketing Visionary, Transiris.
Printre subiectele abordate in cadrul conferintei „Romanian Retail Convention”, ce va avea loc in data de 1 octombrie la JW Marriott Bucharest Grand Hotel se numara si rata de neocupare a centrelor comerciale.
Rata de neocupare a centrelor comerciale se afla pe un trend descendent, atat in Bucuresti cat si in orasele regionale, fiind influentata de lipsa de noi dezvoltari si de nevoia retailerilor de a se extinde, potrivit unui studiu al DTZ Echinox.
"Rata de neocupare va continua un trend descendent si in a doua jumatate a anului, luand in considerare faptul ca proiectele ce urmeaza a fi livrate anul acesta au o rata de ocupare situata in jurul valorii de 90 la suta", potrivit oficialilor DTZ.
“Anul 2014 marcheaza debutul epocii comertului omnichannel, dar si un punct de cotitura important pentru piata de consum. In contextul unei piete saturate si al altor factori, comertul traditional a suferit puternice transformari, iar vanzarea nu mai inseamna simpla productie si distributie de produse” afirma Constantin Magdalina, Knowledge Management, Ernst & Young (EY) Romania.
Piata de comert electronic de tip business-to-consumer (B2C), sau “piata de e-commerce”, cunoaste o extindere rapida. Cresterea globala a pietei de e-commerce este prevazuta sa inregistreze o rata anuala de 17 procente pana in 2018, depasind cu mult rata de crestere de 6 la suta asteptata pentru piata de comert bazata pe magazine fizice.
Progresul tehnologiei digitale mobile a dus la sincronizarea pietelor de consum din intreaga lume. O astfel de sincronizare inseamna extinderea competitiei intre corporatii dincolo de granitele tarilor si ale industriilor, fapt care va genera uriase oportunitati de afaceri pentru unele companii dar si mari provocari pentru altele.
In cadrul evenimentului “Romanian Retail Convention”, care va avea loc in data de 1 octombrie 2014, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Expo Media aduce impreuna reprezentanti de top ai industriei, alaturi de solutii pertinente de optimizare a proceselor si eficientizare a strategiilor de business pe termen lung.
“Despre tendintele in retailul modern se discuta destul de mult si acestea sunt destul de evidente: omni-channel, mobile, big data, analytics etc. Toate acestea se regasesc printre preocuparile tuturor actorilor din piata romaneasca de retail. Urmeaza o perioada de decantare tehnologica (atat in zona de mobile cat si in zona de cloud si de big data, nu exista leaderi tehnologici incontestabili si inca apar modele diferite de monetizare a tuturor acestor tehnologii) dar suntem siguri ca in urmatorii 2-3 ani, aceste tendinte se vor cristaliza si vor genera solutii care vor deveni mass-market (deci accesibile din punct de vedere financiar dar si al know-how-ului unui numar tot mai mare de retaileri).” declara Gabriel Pavel, Sales and Marketing Director, Romanian Business Consult.
Conferinta se bucura de sprijinul partenerilor: Romanian Business Consult – in calitate de Gold Partner, Mediatel Data – Silver Partner si Customer Service School, Mystery Shopping Agency si Tea Forte – Supporting Partners.
Agenda completa a evenimentului si alte informatii sunt disponibile pe site-ul dedicat.