Nadia Tataru (Director General, Itsy Bitsy FM): Am facut educatie prin joc si am adus impreuna familia

Nadia Tataru (Director General, Itsy Bitsy FM): Am facut educatie prin joc si am adus impreuna familia

Itsy Bitsy era ascultat la casti, pe telefonul mobil, pe vremea cand eram eu in liceu. Colegi de-ai mei mi-l recomandau prin autobuze cand mergeam dimineata spre ore. As fi ascultat, doar ca n-am avut obisnuinta asta a castilor cand mergeam pe strada. Nu de alta, dar sansele sa ma calce vreo masina ar fi crescut exponential. 

De la inceputul lui - de Sfantul Nicolae, in 2005 - si pana acum, Itsy Bitsy a avut perioade mai usoare, perioade mai grele, ca toate business-urile. De la 45 de angajati, au ajuns la un moment dat 15; acum sunt 22. Important e ca in parcursul suisuri-coborasuri-suisuri, n-au facut compromisuri la capitolul valori. Iar in 2013, a avut loc o mai profunda schimbare in abordare.

Daca, in trecut, Itsy Bitsy le vorbea copiilor si apoi parintilor, acum li se adreseaza in primul rand parintilor si, cu precadere, mamei. Mai mult, produsului Itsy Bitsy i s-au adaugat mai multe ramuri: proiecte speciale - emisiuni realizate in co-branding, evenimente si ateliere destinate parintilor si copiilor. Despre cum e sa duci un business de radio nisat in Romania, si cum e sa-l reinventezi, am intrebat-o pe Nadia Tataru (Director General, Itsy Bitsy FM). Ce ne-a raspuns:

Nadia Tataru

Itsy Bitsy FM la inceput
Am lansat Itsy Bitsy FM pe 6 decembrie 2005, ca singurul radio pentru copii si parinti din Europa. Am facut educatie prin joc si am adus impreuna familia, radio Itsy Bitsy FM crescand an dupa an, deopotriva din punctul de vedere al numarului de orase in care emite si ca numar de ascultatori.

Evolutia target-ului inspre publicul "parinti"
Din septembrie 2013, am schimbat ponderea programelor pentru parinti, care a crescut la 50%. Aceasta redefinire a targetului Itsy Bitsy FM, acum singurul radio din Romania pentru parinti si copii cu varste 0–10 ani, a avut la baza luni de zile de cercetare riguroasa a publicului parinti si concluzia la care ajunsesem oricum in ultimii ani – starea de bine a copiilor incepe cu starea de bine a parintilor. 

Tipologii de parinti identificate de cercetare

Dupa un an de la aceasta schimbare, brandul Itsy Bitsy a imbracat haine noi (sigla si slogan nou). La inceput de an scolar, am lansat si o grila noua, cu emisiuni si formate de direct noi, atat pentru familie, cat si pentru parinti. (N.R. Amintim si de campania de constientizare adresata parintilor "Copilul tau are nevoie de timpul tau, nu de banii tai", derulata in luna august 2014 impreuna cu GMP)

Continut
Este mereu o provocare sa creezi si sa adaptezi vremurilor un program cu doua publicuri – parinti si copii. Itsy Bitsy FM este un radio 2 in 1. Am lucrat la noua grila pornind de la tot ce am aflat despre parinti si copii din cercetarile incepute in 2013 si continuate si anul acesta, pastrand tot ce am facut bine in ultimii 9 ani de Itsy Bitsy si adaugand lucruri noi, dorite de parintii si copiii de azi.

Peste toate dorintele copiilor, am suprapus viziunea Itsy Bitsy si au trecut in grila doar lucrurile benefice pentru copii, iar in cazul parintilor am adaugat acele lucruri necesare parintilor si pe care multi dintre ei inca nu le constientizeaza, ca importanta.

Programele noi Itsy Bitsy FM, menite sa aduca Bucurie in familie zi de zi, tin cont de programul zilnic al unei familii cu copii pana in 10 ani si de doua mari nevoi: mediu sigur pentru copii si relaxare. Cum o familie este fericita daca mama este fericita, mama primeste de la Itsy Bitsy FM sustinere, admiratie, ajutor cu tot ce inseamna tips & tricks pentru provocarile de parinte, relaxare cu muzica ei preferata si modalitati de petrecere a timpului in familie cat mai placut.

Tipurile de programe pe care le difuzam sunt programe de informare - 5%; programe educative, culturale si religioase - 15%; programe de divertisment si alte tipuri de programe - 79,5%; publicitate: 0,5%.

Echipa
Cum Itsy Bitsy FM inseamna programe cu productie proprie, odata cu grila noua echipa s-a marit cu 4 realizatori noi, ajungand la 25 de specialisti (entertainment, parenting, marketing etc).

Audienta
Nivelul maxim de audienta il atingem dimineata - la matinalul Dimineata in familie. Mai avem insa trei zone cu audienta foarte buna: luni-vineri pana in pranz, la emisiunea Mamma mia cu Simona si Rares Dragomir si serile cand familia se reuneste, la emisiunea Joc in familie cu Itsy si Bitsy. In weekend, dimineata intre 10 si 12, telefoanele iau foc si copiii vor sa se intreaca la emisiunea-concurs Salveaz-o pe Alba ca Zapada. 

Simon si Rares Dragomir

Ultimul studiu de audienta realizat de D&D Research arata ca peste 1,4 milioane de parinti si copii asculta regulat Itsy Bitsy FM. Din acelasi studiu D&D Research a reiesit ca:

  • 77% dintre ascultatorii Itsy Bitsy asculta minimum o data la 2-3 zile, dar chiar si mai des;
  • 44% din ascultatorii Itsy Bitsy din Bucuresti asculta zilnic;
  • Aprox. 3/4 din publicul Itsy Bitsy asculta 1 ora/zi, indiferent ca este zi de lucru sau weekend;
  • 71% din ascultatorii Itsy Bitsy asculta acasa, dar in acelasi timp 27% asculta si in masina;
  • 49% din parintii Itsy Bitsy asculta radioul si cand sunt singuri.

Tot din dorinta de a avea o perceptie cat mai clara asupra publicului ascultator, in septembrie 2014 Itsy Bitsy FM a intrat in Asociatia pentru Radio Audienta (ARA) si primele rezultate ale audientei masurate in acest fel vor aparea la mijlocul lunii ianuarie 2015.

Acoperire
Itsy Bitsy FM este ascultat astazi in Bucuresti si in peste jumatate din tara pe raza a 19 orase: Alba Iulia, Alexandria, Bacau, Botosani , Braila, Bucuresti , Constanta, Cluj Napoca , Craiova, Galati, Giurgiu, Focsani, Ploiesti, Resita, Satu Mare, Sibiu, Slobozia , Targoviste, Tulcea .

Parinti din toata tara ne dau semnale ca vor ca Itsy Bitsy FM sa ajunga si la ei, dar acest lucru depinde de Consiliul National al Audiovizualului. Licentele radio trebuie mai intai sa existe, sa fie scoase la concurs si abia apoi sa le castigam si sa ajunga la noi. Pana atunci, pentru ei ramane valabila emisia live pe itsybitsy.ro.

Business
In aproape 9 ani de la lansare am realizat ca, pastrand principiile sanatoase pentru familie in activitatea de radio (fara publicitate pentru produse nesanatoase pentru copii pe care le-am refuzat cu consecventa in acesti ani), avem nevoie de mai mult decat de sursa de venit din publicitate si am gasit metode alternative de sustinere a radioului, lucrand totodata la adaptarea produsului catre noile nevoi ale publicului.

Atragerea de fonduri suplimentare s-a facut in sezonul trecut din activitati complementare: editare de produse multimedia, evenimente pentru copii, creatie si productie publicitara, organizare de conferinte pentru parinti, organizare de cursuri pentru copii etc.

Publicitatea ramane, insa, principala sursa de venit si banii atrasi din activitatea de radio ne ajuta sa ramanem concentrati pe activitatea principala. Dupa ce am largit grila de programe pentru parinti, am inregistrat deja o crestere a veniturilor din publicitate. In primul semestru al anului 2014, ele s-au dublat in cazul produselor care targeteaza femeia, cea care cumpara de toate in casa.

Produsele publicitare cele mai cautate de clientii nostri sunt acum spoturile si concursurile radio in direct. Asta si pentru ca, in ultima perioada, raportul agentii media vs. clienti directi s-a inversat, portofoliul avand acum 70% agentii si 30% clienti directi. Avem cativa clienti care apreciaza asocierea brandului lor cu Itsy Bitsy si cu acestia am facut proiecte speciale, realizand emisiuni in co-branding, cum ar fi emisiunea "Meditatii pentru parinti" realizata in arteneriat cu Hofigal si Colon Help.

Evenimentele sunt o alta modalitate de a intra in contact cu targetul si o alta sursa de venit. Anul acesta am strans peste 10.000 de participanti la evenimentul de 1 iunie, care este unul de traditie si de foarte mare succes.

De 3 ani realizam ateliere pentru copii de dezvoltarea a inteligentei emotionale. Avem peste 800 de copii absolventi ai cursurilor noastre. Incepand din acest an scolar, vrem sa permanentizam si atelierele pentru parinti, pana acum organizate doar ocazional. Nevoia e foarte mare, dar intalneste doua bariere: puterea de cumparare a romanilor si nivelul slab de constientizare a nevoii de scoala a parintilor. 

Clienti/Advertiseri
Din punct de vedere comercial, Itsy Bitsy targeteaza mamele de la oras, cu varste intre 25-45 ani. Ele sunt cele care se ocupa cu aprovizionarea caselor si ele iau decizia de cumparare pentru tot ce e necesar intr-o familie, de la alimente si detergenti si pana la casa, masina, aparatura electrocasnica. Printre brandurile care au crezut in Itsy Bitsy sunt: Aquafresh, Baneasa Shopping City, Barni, BCR, Carrefour, Cavit Jr, Disney, Dove, Dent Estet, emag, H&M, IKEA, ING Bank, Lidl, Napoca, Orange, Panadol Baby, Penny, Plafar, Regina Maria, Sensiblu, Silan etc.

Cu noua grila in care avem programe de familie sau programe pentru mame, estimam o dublare a veniturilor din publicitate. Numeroase agentii au inceput sa inteleaga beneficiile aduse de un canal media targetat clar catre mame, cum este Itsy Bitsy FM.

Directii si planuri de dezvoltare
In ultimii ani, a sustine un radio de responsabilitate sociala cum este Itsy Bitsy FM a insemnat o "aventura si o nebunie financiara", dar estimarile noastre despre evolutia urmatoare sunt pozitive.

Ne-am adaptat noutatilor din piata, am creat un produs nou – singurul radio pentru parintii si copiii din Romania – si acum suntem prezenti in toate mediile in care se gaseste publicul nostru, inclusiv online. Estimam ca nevoia de a te adresa publicului in mod sincer, creativ si integrat pe toate tipurile de canale – radio, online, direct prin evenimente – va creste si ca implicarea publicului in ceea ce facem ne va aduce succesul de care avem nevoie pentru a putea fi sustenabili si ca business, pe termen lung.

Unul dintre proiectele de viitor pentru Itsy Bitsy este sa lansam o aplicatie mobile prin care sa putem fi si mai aproape de targetul nostru parinti, pentru a-i ajuta in a petrece timp de calitate cu copiii lor.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related