Incetul cu incetul discutiile la o X (a se completa cu: bere, suc, cafea, orice dupa pofta inimii) cu prietenii mei sunt acaparate de subiectul politica sau religie. In ultima vreme se suprapun oricum, odata cu inceperea campaniilor electorale pentru alegerile prezidentiale. Sa fie ortodox, sa fie protestant? Va merge generatia tanara la vot?
Ei bine, in timp ce ma intrebam asta am descoperit un segment din raportul de cercetare YouBUS 2013-2014: Tinerii in Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum. Am frunzarit putin trecand prin brandurile lor preferate si obiceiurile de consum si am ajuns la atitudini si comportamente.
Am aflat astfel ca tinerii manifesta cel mai scazut nivel de satisfactie atunci cand este vorba de conducerea tarii, care primeste nota 4. Nu, nu e nici macar de trecere. Isi gasesc insa resorturile in relatiile cu familia si cu prietenii sau colegii (nota 9,25, respectiv 9,04).
Intrebati cat de satisfacuti sunt de conducerea tarii (pe o scara de la 1 la 10), baietii se arata cei mai pesimisti (cu un scor de 3,75). De cealalta parte, fetele sunt mai putin categorice, astfel ca politicienii de la conducerea tarii obtin in cazul lor un scor de 4,31, cu care pica in continuare clasa. Tot asa, cum era probabil de asteptat, tinerii din mediul rural sunt mai satisfacuti de conducerea tarii decat cei din urban.
Conducerea localitatii este mai bine vazuta, primind scorul mediu de 6,6, insa observam o tendinta negativa. Cele mai critice regiuni la adresa conducerii (a tarii sau a localitatii) sunt Bucuresti/Ilfov si regiunea Vest.
Uniunea Europeana se bucura de o perceptie mai buna decat conducerea tarii sau a localitatii, dar este si aici loc de mai bine. Scorul de satisfactie pentru Uniunea Europeana este 7,2, insa minimul a fost atins la finalul toamnei trecute (6,9).
Se pare ca tinerii au ceva de obiectat si atunci cand vine vorba despre nivelul preturilor din Romania; Nici el nu obtine un scor de trecere.
Un nivel de satisfactie scazut, dar, totusi, peste 5, obtin: sistemul de invatamant (5,63), presa (5,81) si transportul in comun (5,83).
Produsele romanesti au un scor de satisfactie de 7,2, aflandu-se la un nivel mediu pe grila evaluarilor respondentilor.
Chiar daca gradul de satisfactie manifestat de ei in legatura cu aceste subiecte nu este unul ridicat, de multe ori chiar prea scazut, tinerii isi gasesc linistea si stabilitatea departe de presa si de tumultul economico-social, in stabilitatea oferita de familie si/sau prieteni.
Intorcandu-ma de unde am plecat, sper sa-i vad la vot. Sper sa va vad si pe voi la Romanian Youth Focus 2014, eveniment SMARK KnowHow ce are loc pe 31 octombrie, atunci cand Alexandru Dincovici (Brennan Research and Consultants) va prezenta date din studiu despre cadourile preferate de tineri, numai bune pentru premiile de Sarbatori.
YouBUS 2013 - 2014 a fost realizat pe platforma Youth Monitor de Brennan Research & Consultants in parteneriat cu Quantix Marketing Consulting si este cel de-al 12-lea raport din seria SMARK Research.
Youth Monitor este prima platforma de cercetare cu focus pe tinerii din Romania, functionand ca un conector social si de marketing intre factorii de decizie din diverse domenii si tinerii romani. Platforma este realizata in parteneriat de Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting.
Foto: I See You by creative commons