Luna aceasta ALTEX a lansat o noua campanie care pastreaza sloganul pe care cel mai probabil il stiti deja ( Cel mai mic pret din Romania), dar care pune pe primul loc consumatorii si ce este cu adevarat important pentru ei.
Pentru ca viata nu este despre aragazuri, frigidere, masini de spalat sau uscatoare de par, ci despre bucuriile simple si momentele amuzante pe care le impartim cu cei dragi atunci cand folosim aceste obiecte. Si pentru ca ne-a placut aceasta campanie, am vorbit cu George Carpov (PR Manager, ALTEX Romania) care ne-a raspuns la cateva puncte despre cifra de afaceri Altex, evolutia pietei de retail din ultimii ani, despre strategia din spatele campaniei, bugetul alocat si cum a fost el distribuit.
CONTEXT
In 2014, valoarea pietei de retail cu produse electrocasnice, electronice, IT, comunicatii si multimedia a fost in jur de 1.650.000.000 euro. In 2013 piata a avut o crestere de aproximativ 20% fata de 2012, iar tendinta de crestere se mentine si in acest an.
„Modelul de business ALTEX Romania asigura profitabilitatea companiei si adaptabilitatea rapida la conditiile de piata. Un element important este faptul ca suntem prima companie de pe piata locala care va oferi clientilor aceeasi experienta in toate punctele de interactiune. Indiferent ca vin in magazine sau achizitioneaza produse online, direct de pe telefonul mobil sau tableta, vor beneficia de aceeasi gama de produse, la aceleasi preturi”
Pentru vanzarile de anul acesta, ALTEX estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 300.000.000 euro. In totalul de vanzari ALTEX, private label-ul are o pondere de 5-6%.
CAMPANIA
Pentru selectarea echipei care a dezvoltat campania, ALTEX a organizat un pitch la care au participat 6 agentii. Papaya Advertising a fost aleasa pentru abordarea creativa pe care au propus-o si pentru inovatia adusa in comunicare.
„Noua platforma de comunicare spune in primul rand o poveste despre ceea ce este cu adevarat important pentru oameni. O poveste pe care ne-a placut s-o rescriem impreuna cu Papaya, de la definirea teritoriului pana la executie. Nu in ultimul rand, ne-a impresionat entuziasmul si dedicarea unei intregi echipe care alaturi de noi doreste sa duca brandul Altex la un nou nivel”
Strategia campaniei a fost de a adauga o componenta emotionala comunicarii axate pe cel mai mic pret. Campania s-a dorit a fi una prietenoasa cu clientii, comunicand intr-o maniera empatica cu acestia, pastrand in acelasi timp tonul folosit inainte. Asadar, componenta rationala legata de pret trebuie repozitionata. Toata aceste elemente au fost puse intr-o poveste, care sa ofere consistenta pe termen lung.
„Nu este doar o abordare de moment, ci una care se va declina in toate actiunile noastre viitoare, atat in comunicare cat si in business. Avand in vedere evolutia noastra de la retailul clasic catre abordarea omni-channel ne dorim o notorietate mai mare si in online deoarece interactionam in momentul fata cu clientii nostri nu doar in magazine ci si in mediul digital”
Bugetul anuntat al campaniei a fost de 1.000.000 de Euro. Din suma aceasta, 90% a fost partea de media. Agentia de media cu care au colaborat cei de la ALTEX este Initiative Media. Componenta de TV a avut o pondere de aproximativ 60% din all media.
Din echipa ALTEX implicata in dezvoltarea acestui proiect au facut parte Cristina Costachescu (Marketing Director), Ligia Rosu (Marketing Manager) si Ioana Corcodel (Media Manager).
Campania a fost creata de Papaya Advertising, echipa care a lucrat pentru acest proiect fiind formata din: Robert Tiderle (Creative Director), Carmen Tiderle & Tudor Cuciuc (Creative Team Directia Creativa), Petru Cuciuc (Senior Art Director), Daniel Gavrila (General Manager), Ionut Tache (Production Manager) si Ramona Sima (Client Service Director).