Povestea campaniei "DERO e al tau" s-a copt intr-o bucatarie comuna a DERO si IQads. Aici a luat nastere ideea unei competitii de design pe TheCreator, unde cea mai importanta comunitate de creativi romani a propus 159 de modele pentru noul ambalaj DERO. Dintre acestea s-au ales 10 finaliste si, mai apoi, in urma votului publicului din aplicatia Tu alegi noul ambalaj DERO , un singur castigator. Mai multe despre timeline-ul initiativei DERO si IQads cititi aici.
Chestiunea zilei este ca s-a lansat urmatoarea faza a campaniei "DERO e al tau", in care ambalajul in editie limitata DERO Ozon+, adaptat dupa lucrarea Lanei Dumitru "Romanesc", se vede declinat intr-o linie vestimentara unicat. Totul face parte dintr-o noua promotie DERO, desfasurata in aplicatia dedicata din pagina de Facebook a brandului, in cadrul careia consumatoarele pot castiga unul din cele 5 articole vestimentare create de Lana.
Am vorbit cu Iulia Floricica (Senior Brand Building Manager – Laundry, Unilever South Central Europe) intreband-o la cald despre campania ce a fost demarata azi, cum va spuneam: context, obiective, etape si executii.
Context
Campania DERO e al tau a venit in continuarea initiativelor noastre din ultimii ani, prin care ne-am dorit sa le reamintim romanilor de valoarea traditiilor si a spiritului curat romanesc.
Este o misiune pe care ne-am asumat-o cu drag, intrucat inclusiv DERO poarta in el o farama din Romania in numele sau – DEtergenti ROmania. Am inceput in 2013 cand am lansat o editie speciala cu ocazia zilei de 1 decembrie, iar rezultatele au fost peste asteptari.
Obiectivele campaniei
In primul rand, totul a pornit de la dorinta noastra ca romanii sa aiba un cuvant de spus in felul in care evolueaza DERO, prin realizarea si alegerea noului ambalaj in editie limitata.
DERO este un brand emblematic pentru romani – al doilea cel mai puternic brand romanesc (conform unui studiu realizat de Unlock pentru Revista Biz), astfel incat ne concentram foarte mult in activitatile pe care le facem pe interactiunea dintre brand si consumatori.
DERO este alaturi de romani de mai bine de 40 de ani, iar aceasta initiativa a fost modul prin care interactiunea noastra merge mai departe: este un semn de recunostinta din partea brandului si un pas in plus in apropierea de audienta sa, avand in vedere puternicul trend de personalizare din FMCG.
Iar pentru ca initiativa noastra a fost foarte bine primita, atat in randul comunitatii de designeri care au inscris lucrari in competitie, cat si in randul publicului care a votat designul castigator, decizia de a demara o campanie de mare amploare a venit natural.
Principalul nostru obiectiv este ca oamenii sa vada in DERO un brand cu care se identifica, care e parte din identitatea nationala a romanilor. De aici si numele campaniei – "DERO e al tau".
Cum se incadreaza campania in identitatea brandului?
E o campanie despre spiritul romanesc mereu proaspat, iar consumatoarele DERO cu siguranta vor primi cu bratele deschise noul ambalaj in editie limitata.
Promotia nationala si premiile oferite in cadrul acesteia (colectia exclusiva de haine, creata de Lana Dumitru) sunt special gandite pentru consumatoarele noastre, fie ca e vorba de cele pragmatice, care aleg DERO pentru eficacitatea lui, sau despre consumatoarele tinere, care sunt inspirate de abordarile noastre mereu surprinzatoare.
Etapele campaniei: de la ideea initiala, pana la declinarea ambalajului intr-o linie vestimentara
Ne-am dorit sa vedem care e viziunea comunitatii de designeri asupra brandului DERO si cum vad ei prospetimea Romaniei curate. Iar platforma The Creator a fost alegerea evidenta si cea mai potrivita pentru o astfel de initiativa. Cele peste 150 de lucrari inscrise in prima etapa a competitiei ne-au confirmat acest lucru.
In prima faza, cele 10 lucrari finaliste au fost alese de un juriu format din profesionisti din marketing, creatie, digital si PR. Ulterior, publicul a putut vota timp de 3 saptamani lucrarile preferate in aplicatia special creata pe pagina de Facebook DERO. Creatia preferata de romani a fost cea intitulata "Romanesc", apartinand tanarului designer roman Lana Dumitru.
Designul castigator a fost ulterior adaptat identitatii de brand DERO si asa a aparut ambalajul pe care il vedeti astazi pe rafturile magazinelor din toata tara.
Ideea declinarii designului a aparut intrucat ne-am dorit sa le oferim consumatoarelor posibilitatea de a purta cu mandrie haine inspirate din prospetimea Romaniei curate. Am creat astfel, impreuna cu Lana Dumitru, o colectie exclusiva de haine in editie limitata, formata din 5 piese vestimentare, care se potrivesc oricarei constitutii si oricarei varste. Hainele pot fi castigate exclusiv in cadrul promotiei nationale "DERO e al tau".
Colectia este una exclusiva si limitata, hainele putand fi castigate doar in cadrul promotiei prin inscrierea codului promotional din pachet sau de pe ambalaj prin SMS sau in aplicatia de Facebook dedicata, disponibila pe pagina de Facebook DERO.
Adaptarea lucrarii "Romanesc" in ceea ce vedem la raft
Pentru adaptarea lucrarii castigatoare am lucrat indeaproape cu Lana si cu agentia noastra de creatie, iar rezultatul final este exact ce ne-am dorit: un ambalaj care iti inspira bucurie, care reflecta spiritul creator al romanilor si care surprinde frumusetea traditiilor romanesti.
Adaptarile au inclus mici ajustari ale paletei de culori conform cerintelor de imprimare si adaugarea elementelor specifice unui ambalaj de produs.
Executiile campaniei "DERO e al tau"
Campania nationala "DERO e al tau" se desfasoara in perioada 1 februarie - 12 aprilie. Este o campanie 360˚ si include un spot TV dedicat, comunicare in-store, comunicare online prin canale de social media (pagina Facebook DERO), bannere online, actiuni de PR si promotia nationala.
Agentiile care au contribuit la implementarea campaniei sunt: Engines (creatie), Kubis Interactive (social media), IMAGE PR (PR), Mindshare (media) si Syscom Digital (promotie nationala).