Oana Paun (Impact HUB): Am ales sa ne pozitionam intr-o zona a business-urilor care vad responsabilitatea in afaceri mai presus de castigul imediat

Oana Paun (Impact HUB): Am ales sa ne pozitionam intr-o zona a business-urilor care vad responsabilitatea in afaceri mai presus de castigul imediat

Impact Hub si-a deschis portile acum doi ani si jumatate pentru a sustine inovarea sociala si antreprenoriatul. Un mediu creativ in care se lucreaza si se organizeaza evenimente, tocmai pentru a ajuta la dezvoltarea acestui sector antreprenorial.

Oana Paun (Managing Director, Impact Hub) ne-a povestit mai multe despre cum au adus Impact Hub la Bucuresti si care este modelul de business pe care l-au adoptat, care a fost investitia initiala, cum se diferentiaza de celelalte Hub-uri si cat de plauzibila este ideea extinderii Impact Hub si in alte orase din Romania.

Impact Hub la Bucuresti

Ideea de a deschide un Hub in Bucuresti care sa sprijine inovarea sociala si antreprenoriatul a aparut inca din 2010 cand Asociatia roPot lucra la initierea si cresterea unei comunitati care sa sustina ideea antreprenoriatului social. Pe masura ce comunitatea roPot a crescut, a inceput sa devina clara nevoia unui spatiu care sa fie punctul central al acestei comunitati, un spatiu de lucru si interactiune dar si sa fie organizate evenimente care sa inspire si sa ajute la dezvoltarea sectorului.

Astazi, Impact Hub Bucuresti este o comunitate antreprenoriala construita in jurul unui spatiu colaborativ de lucru si intalniri iar profilul membrilor este divers, fie ca vorbim despre antreprenori, ONG-uri, freelanceri sau chiar angajati in sectorul corporate insa toti au in comun interesul pentru dezvoltarea de proiecte si afaceri cu impact.

Reteaua Impact Hub isi are originea in Londra, in 2005, anul acesta urmand sa sarbatorim 10 ani chiar in Romania, la Cluj, in cadrul Unlikely Allies, conferinta ce va reuni peste 300 de lideri globali in domeniul inovarii sociale.

Investitia initiala

Investitia initiala a fost de peste 150.000 de euro, bani proveniti din fonduri proprii si un credit bancar insa continuam sa investim in dezvoltare de programe ce sustin mediul antreprenorial romanesc. In 2014 am sustinut exclusiv din fonduri proprii ale Impact Hub acceleratorul 60 Day Challenge, un program de 60 de zile prin care 29 de antreprenori si-au transformat ideile de afaceri in modele de business validate in piata.

Modelul de business

Am pornit de la un model de business existent in reteaua Impact Hub insa el a fost puternic adaptat contextului local. De exemplu, piata chiriilor in Bucuresti este la un nivel ridicat in continuare (cu atat mai mult cu cat am ales o cladire de birouri clasa A+ in Piata Unirii) in timp ce puterea de cumparare a unui antreprenor la inceput de drum este foarte mica. Si din acest motiv am ales sa subventionam tarifele de abonamente din incasarile din spatiul de evenimente pe care il tarifam la un pret corect pentru zona si facilitati.

Business din evenimente vs. membership

Pentru 2014 putem spune ca aproximativ 2 treimi din cifra de afaceri a fost generata de spatiul de evenimente si programele pe care le desfasuram in timp ce abonamentele membrilor contribuie cu restul de o treime.

Echipa Impact Hub

Am inceput anul 2015 cu o echipa de 10 oameni si cu o campanie de recrutare a unui nou super erou sau eroina pentru echipa noastra. A fost o surpriza placuta sa vedem ca un copy jucaus a prins in retelele sociale unde mesajul s-a viralizat si ne-a adus foarte multe aplicari de calitate.

Diferentiere

Piata evolueaza foarte mult la nivel global unde colaborarea a devenit extrem de prezenta in mediul antreprenorial si de aici dezvoltarea domeniului. E de asteptat ca si Bucurestiul sa se alinieze acestui trend si sa apara din ce in mai multe initiative, insa sanatatea modelelor de business si sustenabilitatea lor va decide cate vor si ramane in piata pe termen mediu. Noi am ales sa ne pozitionam intr-o zona a business-urilor cu impact si care vad responsabilitatea in afaceri mai presus de castigul imediat si suntem bucurosi ca am inchegat o comunitate de astfel de membri. Iar cand vorbim de comunitate ne referim la cei ce sunt membri platitori, cei care inteleg valoarea adusa si sunt si dispusi sa plateasca pentru ea.

Realizari

Daca ar fi sa privim retrospectiv la cei 2 ani si jumatate de cand am deschis, highlight-urile ar fi cei 50 de membri fondatori alaturi de care am inceput in ziua 1, cei aproape 200 de membri platitori pe care ii avem alaturi de noi acum, evolutia afacerilor membrilor de la 43 % in stadiu incipient cand devin membri la 73 % operationali in stadiul curent, cei peste 20.000 de participanti la evenimentele organizate si gazduite de noi, peste 50 de start-up-uri in doua editii ale programului de accelerare 60 Day Challenge.

Canale de comunicare

Suntem foarte prezenti in mediul online cu website-ul propriu, newsletter-ul si mai ales paiginile din social media. Folosim cu incredere Facebook Ads si avem rezultate bune insa nu suntem straini nici de remarketing cu care ne mai jucam din cand in cand.

Extinderea in alte orase

Cu siguranta ideea de co-working este utila si valabila in multe orase din Romania, drept dovada exista si acum diverse initiative mai mici sau mai mari in orase ca Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi, Brasov. Lucrurile ar avansa cu siguranta mult mai repede daca ar exista comunitati din ce in ce mai mari de antreprenori insa din pacate mediul economic si lipsa traditiei in ceea ce inseamna antreprenoriat face ca lucrurile sa evolueze mult mai greu.

Privind insa in viitor, speram ca mediul sa devina din ce in ce mai prielnic initiativelor antreprenoriale de orice fel si in orice industrie, devenind astfel oportuna aparitia unor noi locatii Impact Hub.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related