Elena Gangea (Brand Manager, Maretti): In cadrul campaniilor nationale pentru consumatori, putem observa ca numarul premiilor conteaza mai mult decat valoarea acestora

Elena Gangea (Brand Manager, Maretti): In cadrul campaniilor nationale pentru consumatori, putem observa ca numarul premiilor conteaza mai mult decat valoarea acestora

Inca vorbim de o piata sensibila cand vine vorba de pret, ne-a spus Elena Gangea (Brand Manager, Maretti), asa ca promotiile care iti ofera mai multe snack-uri pe bani mai putini se mentin aproape de sufletele si nevoile consumatorilor. Totodata, cand vine vorba de campanii promotionale implementate la nivel national, romanii si pragmatismul vorbesc aceeasi limba. Prefera sa aiba de castigat mai multe premii modeste decat mai putine premii fabuloase.

Pai vrem mai multe sanse la premii decat are un accident de avion sa se produca (da, ati auzit de cateva in ultima vreme, dar rata e de fapt foarte mica).

Pe 18 si 19 martie, la Unicredit Tower, in cadrul Promotions Now 2015, vom incerca sa analizam ce contributie pot sa aduca brandurile in a largi focusul consumatorilor. Inca stramtorati si concentrati pe pret, sunt totusi multilaterali si au potential de a surprinde.  


Specificul promotiilor pe categoria Snack-uri

Nu cred ca putem spune ca este vorba de promotii specifice doar categoriei de snack-uri, insa ce am observat este ca promotiile care merg foarte bine sunt cele cu premii instant (te poti ajuta de acest tip de promotii pentru a creste trial-ul si vanzarile unui produs), cross-promo-urile cu produse complementare (care trebuie gandite pentru publicul-tinta al fiecarui brand) si campaniile nationale pentru consumatori.

In ultimul exemplu putem observa ca numarul premiilor conteaza (cu cat mai multe, cu atat mai bine) mai mult decat valoarea acestora. Motivul este unul foarte simplu: consumatorii au mai multa incredere in promotie, deoarece au mai multe sanse de castig, chiar daca premiul nu este unul substantial.

Cel mai de impact canal de comunicare al unei promotii

Romania este o tara in care consumul de TV/capita este ridicat, astfel ca TV-ul ramane in continuare cel mai important canal de comunicare al unei promotii. Insa, pentru a obtine un efect maxim, cred foarte mult in mixarea canalelor de comunicare, un content pe masura si o executie impecabila in trade, pentru ca totusi vorbim de o categorie de impuls.

Promotiile la care raspund cel mai bine consumatorii Maretti

Promotiile la care raspund consumatorii de snack-uri sunt cele cu gratuitati (de exemplu, pachetele 2+1, 3+1) si overfill (de exemplu, 25% mai mult produs).

Tipuri de promotii derulate in 2014

Am avut discount de pret si campanie nationala pentru consumatori. Bineinteles ca inca vorbim de o piata sensibila la pret, iar promotiile cu discount de pret au functionat foarte bine.

Cel mai important lucru la set-up-ul unei unei promotii

Cate vanzari imi va genera aceasta promotie si daca mesajul promotiei este usor de inteles de catre consumator.

Cu ce agentii ati colaborat in 2014 pentru promotiile derulate?

In 2014, am lucrat impreuna cu agentia Brand Support pentru Campania Nationala pentru consumatori.

Promotii locale sau internationale care ti-au placut

Mi-a placut foarte mult campania celor de la Lays "Ghiceste reteta secreta?", comunicarea promotiei direct pe ambalaj mi s-a parut geniala.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related