[Sport & Marketing] Tudor Vlad (Fundatia eMAG): Orice companie care sustine acum in Romania practicarea sportului de masa nu are decat de castigat

[Sport & Marketing] Tudor Vlad (Fundatia eMAG): Orice companie care sustine acum in Romania practicarea sportului de masa nu are decat de castigat

Unde-s multi, puterea creste. Si motivatia, si satisfactiile. Pe principiul asta, din ce in ce mai multi romani isi dau seama ca au sanse reale sa se tina de sport daca nu-l practica singuri. Si daca mai vine si o persoana juridica sa-i sustina, cu atat mai bine, nu?

Dar perceptia romanilor e chiar mai categorica decat atat. Potrivit raportului SPORT IN ROMANIA – The link between companies, brands and sports, realizat de Quantix sub umbrela SMARK Research, 46.8% dintre romani considera ca a sprijini practicarea sporturilor de masa a devenit o responsabilitate din partea companiilor, iar un procent de 50.7% sustin implicarea acestora la nivelul educarii si facilitarii practicarii sporturilor printre copii.

eMAG este unul din brandurile care face pasi in aceasta directie. A inceput prin 2010 sustinand unul dintre primele triatlonuri pentru amatori de la noi si a continuat, din 2012, prin Fundatia eMAG. Despre inceputul acesteia, proiectele curente si cum aplica filozofia unui ritm de viata echilibrat in comunicarea interna, am vorbit cu Tudor Vlad (Presedinte).


Asocierea eMAG cu sporturile

A inceput in 2010-2011 prin sustinerea unor turnee de tenis si a unuia dintre primele concursuri de triatlon pentru amatori din tara – Triatlonul Fara Asfalt. Cu ajutorul eMAG, acest eveniment a ajuns cel mai mare triathlon off-road din Romania.

Apoi, in 2012, eMAG a infiintat Fundatia eMAG cu misiunea de a sustine educatia de performanta si a ridica nivelul educational in general. Mai tarziu, la inceputul lui 2014, Fundatia a implementat programul "140 de batai pe minut" prin care atragem atentia ca sportul este (trebuie sa fie) o componenta esentiala in procesul educational.

Cum a luat nastere Fundatia eMAG? Cu ce sporturi ati decis sa va asociati si pe ce considerente?

Fundatia a aparut din nevoia de a face prin eMAG, si prin companiile din grup, si altceva decat business. Un antreprenor sau un manager de succes nu poate fi complet daca nu actioneaza si in zona responsabilitatii sociale. Doar aplicand acest principiu putem vorbi despre un echilibru intre economic si social si, de ce nu, intre profesional si personal.

Ca idee generala, programul Fundatiei eMAG "140 de batai pe minut" promoveaza practicarea sportului in general, dar in particular sustinem si-i invitam pe copii si adolescenti la concursuri de triatlon, ciclism si alergare.


Pe de-o parte, pentru ca alergarea poate fi practicata de oricine si aproape oriunde iar, pe de alta parte, pentru ca toate cele trei discipline sunt practicate afara, de multe ori in zone naturale. Contactul cu aceste zone este si el important pentru pastrarea echilibrului atunci cand traiesti intr-un oras modern si esti dependent de masina, computer, etc.  

Comunicarea Fundatiei

De comunicare se ocupa in principal actiunile pe care le facem :) Ne mai ajuta eMAG prin informarea clientilor despre principalele noastre actiuni si colaboram si cu o firma de PR (SmartPoint) care ne ajuta cu comunicate de presa.

Prin actiunile noastre ne adresam copiilor care vor sa se pregateasca mai bine la scoala, parintilor si profesorilor (programul "Hai la Olimpiada"), organizatorilor de competitii si copiilor si tinerilor care se simt atrasi de unul din sporturile amintite (prin "140 de batai pe minut") si comunitatilor care vor sa investeasca mai mult in educatie (prin "Noua ne pasa").

Beneficiile brandului eMAG vizavi de asocierea cu sportul

Aici pot sa raspund mai mult din perspectiva clientului – din punctul meu de vedere, orice companie care sustine acum in Romania practicarea sportului de masa nu are decat de castigat; pentru ca este o criza aici, pe care lumea a inceput sa o constientizeze.

Cu cat vor mai multi cei care vor practica sportul la nivel de amatori, cu atat cresc sansele sa avem orase cu aer mai curat si oameni mai responsabili in tot ceea ce fac. Sportul doar privit la televizor nu are acest efect.

Promovarea unui ritm de viata echilibrat printre angajatii eMAG

Se spune ca daca vrei sa faci schimbi ceva in lumea in care traiesti, trebuie sa incepi cu tine. Ar fi fost ciudat sa promovam un ritm activ si o viata sanatoasa pentru altii si sa nu ne adresam in primul rand colegilor nostri si familiilor lor.

Prin urmare, le-am propus un circuit intern de concursuri de alergare, dedicat atat celor care erau antrenati cat si celor care nu mai alergasera niciodata. Ii invitam in diverse locuri frumoase (parcuri, paduri din apropierea Bucurestiului), competitia e in primul rand cu sine, iar atmosfera e degajata si vesela. Am inceput anul trecut, in martie si, pentru ca ideea a avut succes am continuat cu un nou circuit de 6 concursuri in toamna.

Pe 27 martie va fi prima etapa a celei de-a treia editie a circuitului intern „140bpm”. Pana acum s-au inscris 210 participanti, cei mai multi la sectiunea incepatori.

A pastra echilibrul inseamna de fapt priceperea de a urma tendintele firesti; este ca atunci cand potrivesti apa la dus – nu te poti spala cu apa foarte fierbinte si nici cu ea foarte rece nu e indicat. Exista intotdeauna un optim care trebuie descoperit si pastrat. Iar ceea ce stim sigur, este ca omul nu e facut sa stea tot timpul de scaun.

Deci daca programul zilnic il obliga sa stea asezat 12 din cele 16 ore active ale zilei, atunci sigur trebuie sa compenseze asta cu o sedinta de alergare, o plimbare cu bicicleta sau cateva bazine de inot.

Asocieri sportive viitoare

Acum suntem parteneri ai circuitelor de triatlon de sosea si off-road ale FRTRI si oferim un ajutor tuturor organizatorilor care, in cadrul competitiei mare de triatlon, au si o sectiune dedicata copiilor (curse pentru copii).

Avem cateva concursuri de trail-running cu care am incheiat parteneriate si speram sa aducem cat mai multi oameni din orasele mari la cursele lor. Este o ocazie unica de a descoperi niste locuri incredibil de frumoase si, din pacate, pe cale de disparitie.

Vom continua sa sustinem alergarile in natura si triatlonul pana cand acestea vor deveni mature si, in perspectiva, vrem sa incheiem parteneriate cu cluburi sportive serioase care sa ofere sansa practicarii atletismului, inotului si ciclismului copiilor care se simt atrasi de aceste sporturi si nu au resursele necesare.

In ceea ce priveste eMAG, din cate stiu intentioneaza sa-si extinda gama de produse si-n zona de sport. Tot din prisma clientului, consider ca e o veste foarte buna. Online e intotdeauna simplu :)

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related