Danone Romania desfasoara in diverse forme, de 14 ani incoace, Cupa Hagi Danone - ramura locala a unui proiect international al companiei. Filosofia din spatele asocierii sale cu sportul (fie ca este fotbal, karate, tenis sau scrima) isi are argumentul in beneficiile publicului junior, sa-i spunem. Sau, mai simplu, in copii.
La noi, initiativele pentru facilitarea practicarii sporturilor de catre copii nu sunt atat de frecvente. Insa implicarea mediului corporate pe zona asta ar fi primita calduros de catre consumatori, potrivit cercetarii SPORT IN ROMANIA – The link between companies, brands and sports, realizata de Quantix sub umbrela SMARK Research.
82% dintre romanii intervievati au declarat ca principala investitie a companiilor in Romania la capitolul sport ar trebui sa aiba loc in scoli. Iar infiintarea de cluburi sportive pentru copii reprezinta a doua directie ierarhica, au fost de parere 53.3% dintre respondenti.
Mai multe despre initiativele pe termen lung desfasurate de Danone in acest sens, ne spune Luiza Toma (PR Brand & Internal Communication Manager, Danone Romania). Mentionam ca Luiza isi pune si picioarele la treaba acolo unde-i sunt directionate instrumentele de comunicator - pe terenul de fotbal. Dupa cum se vede in poza de mai sus.
Filosofia de asociere a companiei cu sportul
Dincolo de faptul ca ii incurajeaza pe copii sa practice sport si le ofera modele de urmat pentru performanta in viata si principii puternice cum este cel de fairplay, Cupa Hagi Danone promoveaza un stil de viata sanatos, bazat pe miscare si alimentatie echilibrata, in care sa fie prezente zilnic fructele, legumele, iaurtul.
Cu ce alte discipline sportive va asociati?
Ne concentram pe Cupa Hagi Danone, data fiind magnitudinea acestui proiect, care presupune competitii locale de fotbal, finala nationala si apoi cea internationala.
Ne implicam insa si in alte competitii sportive, in special cu produse – spre exemplu, karate, sah, tenis, scrima. In orice implicare avem in vedere sa incurajam copiii sa adopte un stil de viata sanatos bazat pe miscare si alimentatie sanatoasa.
Despre Cupa Hagi Danone
Este un proiect local care urmeaza principiile proiectului international al Grupului Danone, Danone Nations Cup, din care face parte. Cupa Hagi Danone este cea mai mare competitie de fotbal pentru copiii cu varste intre 10 si 12 ani din Romania.
In Romania, s-a organizat din anul 2001 sub denumirea de "Danone Nations Cup". In 2010, s-au pus bazele asocierii intre Danone Nations Cup si Cupa Hagi – competitie organizata de catre Fundatia Gheorghe si care se adreseaza cluburilor profesioniste. Astfel, a fost creata cea mai mare competitie pentru copii din Romania, competitie care se adreseaza atat fotbalului amator, cat si profesionist.
Proiectul a oferit oportunitatea afirmarii pentru zeci de mii de pusti pasionati de fotbal din Romania. Cei mai buni dintre acestia au putut sa isi reprezinte tara la faza mondiala "Danone Nations Cup" mergand pe urmele idolilor lor la Johannesburg (Orlando Stadium), Madrid (Santiago Bernabeu), Varsovia (National Arena) si Londra (Wembley Stadium), Sao Paolo ( Arena Corinthians).
La nivel international, imaginea competitiei este marele Zidane. Iar Cafu, Michael Ballack, David Trezeguet sau Vicente del Bosque sunt si ei printre reprezentantii tarilor participante in turneul final Danone. In Romania, ambasadorul competitiei este Gheorghe Hagi, care a participat la mai toate finalele internationale ale competitiei, oferind mai multa vizbilitate nu doar echipei reprezentante, dar si tarii.
Incurajati de sloganul competitiei, care este "Crede in visul tau!", multi copii care au jucat in aceasta competitie au ajuns vedete in fotbalul mare: Giovani Dos Santos, Phil Jones, Alexandre Lacazette, Torje sunt cativa dintre super-jucatorii lansati de Cupa Natiunilor Danone.
Comunicarea asocierii cu Cupa Hagi Danone
Asocierea dintre Danone, liderul pe piata de iaurturi si regele fotbalului nu a fost o intamplare. Ne-am dorit sa avem langa liderul iaurturilor, in Romania si in lume, pe cel mai bun jucator al fotbalului romanesc, ca sa ducem mai departe motto-ul competitiei "Crede in visul tau".
Comunicarea proiectului se face prin mix de activitati de PR, fie ca vorbim de conferinte de presa, comunicate de presa sau comunicare prin social media, website si dezvoltarea comunitatii pe pagina de Facebook a proiectului.
Spre exemplu, echipa Academia Hagi, care a castigat anul trecut competitia nationala si a reprezentat Romania la Faza Internationala Danone Nations Cup din Sao Paolo, a fost prezentata intr-un mod inedit - in fiecare saptamana am postat pe pagina proiectului povestea fiecarui jucator in parte impreuna cu mesaje educative despre rolul iaurtului in alimentatie.