Notorietatea totala si asistata a companiei KRUK s-a mentinut la un nivel semnificativ de 36% in 2014, potrivit unui studiu de piata privind serviciile de colectare a creantelor comerciale in Romania. Acest rezultat reflecta raspunsurile persoanelor intervievate la intrebarea "care este compania de colectare creante de care au auzit?"
Cercetarea de piata cantitativa (de tip Omnibus) a fost implementata de Centrul pentru Studierea Opiniei si a Pietei (CSOP). Principalele obiective ale studiului au fost determinarea gradului de notorietate spontana si asistata, cat si perceptia imaginii KRUK pe piata de profil din Romania. Metoda folosita a fost cea a interviurilor directe (PAPI) la domiciliul respondentilor, pe un esantion reprezentativ la nivel national de 1.044 persoane.
Rezultatele inregistrate de KRUK in ceea ce priveste gradul de notorietate sunt reflectarea activitatilor de informare si educare a persoanelor cu datorii si a publicului general in abordarea problemei datoriilor. Pe parcursul ultimilor patru ani, KRUK a implementat numeroase campanii de comunicare care au constat in prezentarea de spoturi comerciale si materiale educative, folosind un mix media al principalelor canale de comunicare: TV, radio, presa scrisa si campanii online.
Compania a promovat in permanenta o abordare de colectare amiabila, prin incheierea de angajamente de plata in rate lunare pe care clientul sa le poata plati cu regularitate in fiecare luna. Aceasta solutie oferita de KRUK clientilor sai este una reciproc avantajoasa, care ii ajuta sa iasa din datorii.
Este important sa subliniem ca "din punct de vedere al cercetarii avem mai multi respondenti care declara ca au fost contactati de KRUK, ceea ce ne indreptateste sa observam mentinerea notorietatii companiei in top, cu o cota relevanta", spune Roxana Nicoara (Manager Cercetare TNS CSOP). Aceasta constanta a rezultatelor reflecta pozitia stabila detinuta de companie pe piata de profil.
In ceea ce priveste notorietatea totala, KRUK isi mentine pozitia, cu un rezultat de 36%. Anul trecut s-a evaluat pentru prima data si notorietatea logo-ului companiei, care, de asemenea, a inregistrat o cota ridicata de aprox. 32%. Aceste cifre ne permit sa spunem ca o treime din populatie cunoaste compania KRUK, a auzit despre ea sau a fost contactata de aceasta.
O privire comparativa asupra gradului de notorietate inregistrat de companie in ultimii ani, indica o crestere constanta: de la 9.2% in anul 2011, la 36% la sfarsitul anului 2014. In acelasi timp, KRUK este singura companie de colectare a creantelor din Romania care a inregistrat o astfel de crestere a gradului de notorietate in ultimii ani.
"Daca evaluam datele demografice pe care s-a structurat cercetarea, pot spune ca acestea se suprapun datelor statistice operationale la nivelul portofoliului KRUK Romania, si anume: cei mai multi dintre respondentii care au mentionat KRUK au varste cuprinse intre 30 si 50 de ani. Ei provin din mediul urban mediu si mare. Cresterea gradului de notorietate al companiei se datoreaza si activitatilor noastre de educatie financiara si de prezentare a aspectelor legate de gestionarea creantelor. Folosind atat canalele de comunicare TV, radio, internet, cat si articole advertoriale, prezentam impactul datoriilor asupra clientilor nostri si deschiderea KRUK catre contactul cu acestia, pentru a le putea oferi un plan personalizat de plata in rate", a adaugat Tomasz Ignaczak (Directorul General al KRUK Romania).
In ceea ce priveste respondentii cu acces la internet, mentionam faptul ca 6% dintre ei au spus ca au fost contactati de o companie de colectare a creantelor, iar cei mai multi dintre ei, 5% au spus ca au fost contactati de KRUK.
Folosirea din ce in ce mai intensa a internetului ca mijloc de comunicare s-a reflectat si in rezultatele deosebite ale campaniei de comunicare la nivel national pe care KRUK a desfasurat-o in perioada septembrie – noiembrie 2014: aproximativ 870.000 de vizualizari complete ale spotului comercial pe YouTube si peste 100.000 de accesari ale bannerelor folosite in cadrul campaniei online.