Subiectul relatiei dintre agentie si client nu este unul nou, dar asta nu il face mai putin controversat. Ba mai mult, diversele abordari ale problemei si fatetele-i multiple il readuc in atentia noastra periodic. Tema eventualelor incompatibilitati dintre agentie si client e cuprinzatoare, fie ca o privesti prin prisma relatiilor interumane sau a celor strict contractuale.
Daca pe IQads am vrut sa aflam care este punctul de vedere al oamenilor din agentii, pe SMARK tratam lucrurile din viziunea brandurilor.
Deschidem seria cu Stefan Teodorescu (Marketing Strategy Director, Ursus Breweries), care transpare ca un profesionist rabdator, care nu se va sfii insa sa puna punct relatiei, atunci cand crede ca este cazul. Dar unde se trage linia? Il lasam pe el sa ne spuna, oferindu-ne si cateva sfaturi pentru imbunatatirea mariajelor care, uneori, pot da batai de cap:
Motivele pentru incetarea colaborarii
Schimbi agentia atunci cand, in mod constant si pe o perioada relativ lunga de timp, calitatea materialelor de creatie nu este cea pe care o asteptai. Nu inseamna ca este doar vina agentiei, dat fiind ca ar trebui sa existe un parteneriat strans intre echipa de brand si cea de strategie/creatie. Dar cand ambele parti au incercat iar si iar si tot nimic, mai bine divort si gata.
Atributele unei relatii pe termen lung
Poate cel mai important este sa existe o viziune comuna, un ideal impartasit al felului in care urmeaza sa construiasca brandul pe termen mediu si lung. Dincolo de asta, conteaza ideea de parteneriat, cladit pe incredere si deschidere reciproca.
Dos and don'ts
Asteptarile ar trebui mereu comunicate clar. Cum spunea Jack Welch - nimeni nu ar trebui sa fie suprins cand e dat afara, respectiv promovat. Cum sunt atinse asteptarile ar trebui sa fie o discutie comuna. Solutia poate fi legata de oamenii din agentie (mai multi, mai buni etc), poate clientul are si el niste treburi de rezolvat (pozitionare mai clara, deschidere in a comunica felul in care isi conduce business-ul).
Pentru a salva relatia, cred ca este obligatorie o discutie top-to-top, urmata de un plan de actiune cu obiective si timing aliniat apoi cu ambele echipe. Daca tot nu iese, asta a fost.
Best practices: 5 sfaturi pentru un client si un manager de cont fericiti
- Nu ascunde problemele sub covor;
- Daca trebuie schimbat un om, schimba-l. Preferabil mai bine mai repede decat mai tarziu;
- Plan de actiune si obiective comune, reflectate in bonusul de performanta;
- Comunicarea intre oamenii cheie nu se opreste niciodata;
- Cand iese bine, sarbatoriti impreuna.