Ce ne mai facem cu burgerii astia? Habar n-avem, da' las' ca si stiu ce sa faca cu noi. Cel putin, cei de la Burger Van stiu. O sa ne intruneasca intr-o comunitate, dincolo de cea de vanat "food trucks", desi nu poti spune ca e o indeletnicire de grup. O sa facem schimb de retete de burgeri si-o sa propunem si noi burgeri si ei vor fi adusi in realitate. Si poate o sa ne facem propriul burger la fata locului, de unii singuri; poate, intr-o buna zi.
Speculez acum, dar cert e ca Alexandru Manole (fondatorul Burger Van) a batut niste apropo-uri, astfel ca cei 6 burgeri de la BurgerVan o sa aiba cat de curand niste fratiori decisi de catre cei mai gurmanzi burger-consumatori.
Mai multe despre tipul de comunitate nascuta de un hub al burgerilor plimbareti o sa aflam de la Alexandru la editia 2015 a conferintei Brands & Communities, cand il vom avea ca speaker. Pe 21 si 22 mai, la UniCredit Tower.
Atributele unei comunitati relevante pentru un brand
Mai multa interactiune, mai mult engagement, mai multi fani implicati care interactioneaza direct cu brandul. Feedback-ul direct te poate ajuta si sa iti imbunatatesti brandul.
In cazul specific al Burger Van, o comunitate relevanta pentru brand inseamna oameni care inteleg ce este un food truck si cum functioneaza afisarea programului pe canale digitale, deci mai putine telefoane si mesaje prin care se raspunde la intrebarea "Unde sunteti?".
Fanii care sunt implicati pur simplu discuta mai mult, interactioneaza mai mult cu brandul etc.
Beneficiile unei comunitati de brand
Cam la fel ca mai sus. Engagement mai mare. De exemplu, Burger King la un moment dat a "dat afara" de pe pagina toti fanii care nu erau foarte implicati in interactiunea cu brandul oferindu-le un Big Mac gratis daca dau unlike la pagina si, in final, au ramas doar cu fanii adevarati.
Platformele catre care va indreptati
Deocamdata, Facebook, Instagram si site-ul. Ne vom orienta si spre un app in curand.
La ce nevoi ale consumatorilor raspundeti prin comunitatile online?
Deocamdata la nevoia de a interactiona cu "brandul" direct, prin Instagram, Facebook, site.
Am folosit si Instagram direct pentru niste concursuri la inceput, iar pe viitor avem mai multe in plan - comenzi online, prin app, dar si o comunitate centrata pe retete de burgeri, pentru cei pasionati de gastronomie.
Content atractiv pe Facebook
Pozele, in mod clar. Mai ales cele cu mancare, in cazul paginii Burger Van. Dar pozele intotdeauna fac mai mult "trafic", pentru ca asa e algoritmul.
Activari pe Facebook
Daca va referiti la call to action-uri FB, nu am folosit butonul lor pana acum pe pagina Burger Van, insa ar putea fi folosit pentru comenzi online.
In cazul unei definitii mai clasice, cel mai bun call to action a fost postarea unei poze cu un burger cu 4 chiftele de carne, 20 de felii de bacon, 8 de cascaval si cam 3500 calorii in total. Faza era ca daca il mancai pe tot intr-un timp rezonabil il primeai gratis. Au fost multe like-uri, share-uri, tag-uri, comment-uri etc.
Cum s-au mancat primii monstri
Am mentinut interesul cu postarea de timelaps-uri in timpul zilei cu burgerii mancati. Rezultatele au fost cam 350 de like-uri in urmatoarele zile, iar postul a devenit viral.