Ruxandra Mocanu (Discovery SEE): Am invatat ca nu exista retete si nici guru ai domeniului social media, pentru ca acesta are ca singura constanta schimbarea

Ruxandra Mocanu (Discovery SEE): Am invatat ca nu exista retete si nici guru ai domeniului social media, pentru ca acesta are ca singura constanta schimbarea

In sfarsit, o spune cineva clar si raspicat. Social media e o calatorie permanenta, care poate sa o ia pe multe si diverse carari. Ba poate sa si descopere trasee noi. Si nu e o destinatie la care ajungi urmarind niste semne de circulatie acceptate la comun. Ruxandra Mocanu (Marketing Manager, Discovery Europa de Sud-Est) a invatat asta in cei 5 ani in care Discovery Romania a intrat cu capul inainte pe online, impulsul determinant fiind curiozitatea.

De invatat, din mers inveti, dar niste bune practici tot exista. Plus ca, de ce n-am recunoaste, greselile altora sunt o sursa de documentare buna. Despre comunitati create fara retete si mentinute pe termen lung, cu tot cu hopurile lor, vom vorbi la al doilea eveniment SMARK KnowHow din 2015: Brands & Communities. La UniCredit Tower, pe 21 si 22 mai, va invitam sa ne aliniem perspectivele asupra a ce inseamna comunitatea de brand.

Mai multe despre modul Discovery Romania de a face social media, in textul de mai jos:

Ruxandra Mocanu


Discovery in social media

In Romania, am inceput comunicarea in social media in 2010, odata cu lansarea paginilor de Facebook Discovery Romania si Animal Planet Romania, iar in celelalte tari din regiunea Europa de Sud-Est in anii imediat urmatori. 

Momentan, in Romania, comunicam pe Facebook, Twitter si YouTube. Promovam zilnic programele din grila si premierele lunii, campaniile noastre de marketing desfasurate in parteneriat cu alte branduri sau singuri, impartasim cu audienta noastra orice ni se pare interesant si relevant pentru brandul Discovery, de exemplu, romani care fac lucruri extraordinare (calatoresc in jurul lumii, organizeaza evenimente sau aventuri ce sunt in spiritul Discovery), evenimente neobisnuite etc.   


Elementul declansator

Curiozitatea. Aparuse un potential canal nou de comunicare cu publicul nostru (Facebook), parea ceva interesant de incercat, care nu implica la momentul respectiv o investitie majora si am spus "de ce nu?". Doar ne place sa inovam.


Colaborari cu agentii vs. in-house

Colaboram cu agentii in majoritatea campaniile noastre. Partenerii nostri sunt agentii de creatie, de media sau de dezvoltare din Romania, Polonia sau Statele Unite. In-house pastram strategia si administrarea zilnica a paginilor.


Incotro se indreapta social media, din prisma ta?

Urmatorul "nivel" in social media e de fapt o continuare fireasca a evolutiei platformelor – mult continut adunat, a carui calitate trebuie sa creasca astfel incat sa ramana relevant si cumva o "asezare" sau, mai degraba, o "maturizare" a platformelor din punct de vedere functional si pozitionare.


Despre importanta pe care o acorda companiile activitatilor de social media

Am ajuns in etapa in care ne-am cam lamurit ca social media nu poate fi monetizata in acceptiunea clasica si ca nu putem raspunde la virgula departamentelor financiare atunci cand ne intreaba care sunt rezultatele versus investitie; ca e un canal delicat de comunicare cu publicul tau, pe care nu iti permiti sa il neglijezi si care necesita alocare de resurse, un cost ce nu poate fi neglijat in obtinerea veniturilor, asadar este o activitate importanta.

Suntem activi in social media pentru ca publicul nostru este acolo. Ei sunt acolo ca sa comunice, sa se inspire, sa se informeze si sa se emotioneze, pentru ca apoi sa ia decizii. Cred ca fiecare companie isi cunoaste foarte bine prioritatile de business si aloca atentia cuvenita activitatilor de social media.


Feedback-ul din social media intr-o campanie de marketing

In mod firesc, judecam diferit in functie de fiecare campanie. Urmarim insa cu atentie feedback-ul primit in social media pentru fiecare campanie, el este aproape instantaneu si ne provoaca sa evaluam constant campania. Inainte insa a lua o decizie de ajustare, luam in considerare si multe alte aspecte legate de performanta unei campanii.


Initiativele mari de engagement ale Discovery Romania

Fara indoiala, in 2014, Bucharest Manhunt.  Joel Lambert, vedeta emisiunii Manhunt, a participat in Bucuresti, in premiera mondiala, la un joc extrem "de-a soarecele si pisica", desfasurat "pe viu" pe strazile din Bucuresti. Cei care au vrut sa participe la urmarire s-au putut alatura uneia dintre cele trei echipe formate din "forte speciale", care l-au vanat pe Joel.

Astfel, oricine le-a putut da o mana de ajutor online urmaritorilor, devenind parte a "creierului" care a dat indicatii despre localizarea lui Joel pe teren. Bucharest Manhunt a fost premiata atat la Internetics si Webstock, cat si la 2 competitii interne Discovery.


Alte doua initiative demne de mentionat ar fi vanatoarea prin care puteai castiga o intalnire cu magicianul Dynamo daca ghiceai locul din Bucuresti unde am ascuns invitatia si daca ajungeai primul in locatie, dar si sesiunea de Q&A cu acesta, cand magicianul a raspuns in timp real intrebarilor primite de la fani.

Mesajul video aici


Nu putem uita de Sharky, mascota Shark Week, care a fost in tribune la un meci de fotbal, a plecat un weekend la mare, a vizitat toate parcurile din Bucuresti, a mers cu transportul in comun pe canicula si a aparut "neinvitat" in studioul unui jurnal de stiri. Practic, a luat cu asalt Bucurestiul la sfarsitul lunii august si a ocupat wall-urile tuturor oamenilor pe care i-a intalnit.


Sharky prin Bucuresti


Initiativa SM a unui brand local care ti-a placut in ultima perioada

Catbox. Oamenii de acolo cauta o pisica adevarata, care sa ocupe postul de director de comunicare. Nu e gluma, dar e buna initiativa. Avem chiar si candidatul perfect pentru jobul oferit, mieunatoarea Lulu.


Ce ai invatat pana acum din parcursul brandului tau in social media?

Consecventa, respectarea promisiunilor de brand, bunul simt in comunicare si respectul fata de audienta sunt baza unei strategii castigatoare pe termen lung.

Am mai invatat ca nu exista retete si nici guru ai acestui domeniu, care are ca singura constanta schimbarea. Ca nu ai liniste si ca este un job, mai mult sau mai putin, 24/7. Ca poate construi si darama un brand ca orice alt canal de comunicare. Doar ca mult mai repede.  

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related