Andra Vasilache (Fashion Days): In 6 ani, echipa de marketing a reusit performanta de a atinge 1.6 milioane de fani pe Facebook. Fata de anul trecut, comunitatea a crescut natural cu 20%

Andra Vasilache (Fashion Days): In 6 ani, echipa de marketing a reusit performanta de a atinge 1.6 milioane de fani pe Facebook. Fata de anul trecut, comunitatea a crescut natural cu 20%

Cata importanta acorda brandurile retelelor de socializare in realitate? Cat de presanta e norma content-ului de calitate pentru companii? Daca e sa ne luam dupa raspunsurile mai multor profesionisti din marcom, nivelul de intelegere si implicare e inca scazut.

Oare de ce? Teoria social media (SM) a ajuns si la noi de niste ani. Sa avem de-a face cu cercul vicios al scepticismului care afecteaza investitita care da rezultate pe masura, care mai apoi confirma "prejudecata" de la inceput? Pana ne dumirim, sa citim o perspectiva asupra SM lipsita de cinism. 

Andra Vasilache (Brand Manager, Fashion Days) ne vorbeste in cele ce urmeaza despre cum continutul e regele intronat la Fashion Days, avand un nobil anturaj format din peste 10 stilisti si editori de fashion, responsabili pe online. Despre proces si rezultate, in continuare:


Fashion Days in social media

Odata cu fondarea companiei in 2009, Fashion Days a inceput sa interactioneze cu clientii sai si prin canalele de social media. De atunci si pana acum, echipa de marketing a reusit performanta de a atinge 1.6 milioane de fani pe Facebook. Fata de anul trecut, comunitatea a crescut natural cu 20%.


Platforme si tipuri de activitati

Activam pe Facebook, Instagram si GooglePlus. Facebook este canalul nostru principal de comunicare, insa primim si mesaje legate de customer support carora le raspundem in timp scurt.

Anul acesta planuim sa crestem contul de YouTube prin crearea de content util si interactiv pentru clientii nostri. Ne dorim ca acesta sa devina un canal de suport pentru blogul companiei - The Daily Issue, unde in prezent clientii nostri afla toate noutatile din lumea modei si primesc sfaturi de stil de la editorii nostri de fashion.


Colaborari cu agentii

Toate actiunile pe care le desfasuram in mediul online sunt realizate in-house de o echipa de peste 10 stilisti si editori de fashion.


Urmatorul "nivel" in social media al Fashion Days

Fashion Days are misiunea de a inspira in fiecare zi clientii sai sa gaseasca cel mai bun raspuns la intrebarea: "Ce voi purta eu astazi?" sau, cu alte cuvinte, "Cine voi fi eu astazi?".

Suntem experti in moda - inspiram schimbarea si incurajam clientii sa experimenteze noi look-uri, fie ca tin cont de noile tendinte pe care le prezentam si le anuntam periodic, fie ca au incredere in piesele-cheie recomandate de stilistii nostri.

Urmatorul nivel ar fi ca pagina noastra de Facebook sa fie deopotriva un loc de inspiratie zilnica si un spatiu online unde se poarta conversatii de stil.


Importanta pe care companiile o acorda acestui canal de comunicare

Sunt multe companii care inca nu folosesc canalele de social media la adevaratul lor potential. Activitatea in social media depinde foarte mult de bugetul investit atat in campanii platite, cat si in crearea de continut relevant pentru utilizatori. Pentru o eficienta crescuta, rezultatele trebuie verificate saptamanal, mai ales daca este vorba despre canale social media ale unui magazin online.

De exemplu, noi realizam un audit lunar al contului de Facebook. Urmarim sa avem o crestere sanatoasa a comunitatii (in linie cu publicul magazinului), un nivel ridicat de engagement si vizite in shop cat mai calificate (de la persoane care vor gasi in shop ceea ce cauta, indiferent ca este vorba de inspiratie sau shopping).


Cat de mult ajuta feedback-ul obtinut din social media in ajustarea unei campanii?

Ne adaptam mesajele in functie de canalul in care desfasuram campania. Astfel, in SM testam in permanenta noi mesaje si noi programe (tool-uri) care ne ajuta in personalizarea campaniilor.


Cele mai importante actiuni in social media desfasurate pana acum

Am desfasurat atat proiecte sustinute de influentatori, cat si proiecte prin serviciile Facebook. Am obtinut rezultate pe masura cu ambele abordari.

Am testat Reach Block Post - o postare Facebook care in doar 3 zile a ajuns la peste 900.000 de fani.

O initiativa mai mare a fost si campania #hiFIVE pentru sarbatorirea a 5 ani de Fashion Days. In cadrul campaniei am lansat o provocare pentru toti clientii nostri sa sarbatoreasca alaturi de noi printr-un #hiFIVE.

Am implicat in campanie vedete din fiecare tara Fashion Days care au creat continut video saptamanal, promovat atat in paginile lor, cat si in pagina noastra; reach-ul a fost impresionat.

De la noi au participat: Andreea Ibacka, Ana Morodan, Daniel Buzdugan, Diana Dumitrescu si Kamara.


Initiativele unui brand local pe care le apreciezi

Urmarim cu interes Dove, deoarece este un brand care comunica eficient cu o comunitate. In aceasta perioada ne bucuram chiar sa avem un parteneriat cu ei, iar aplicatia lor dedicata stilurilor vestimentare si culorilor inca este online.


Ce ai invatat pana acum?

Trebuie sa testam cat mai multe abordari si sa fim pregatiti in orice moment pentru schimbare. Modul in care canalele de SM isi schimba politica de functionare trebuie sa fie mereu in atentia noastra atunci cand stabilim strategia de promovare.

Sigur, aceasta capacitate de a ne adapta din mers nu contravine nevoii de a planifica prezenta in SM cat mai bine. Rezultatele consistente pot aparea doar daca stii foarte clar unde vrei sa ajungi. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related