GPeC Summit, cel mai important eveniment de e-commerce din Romȃnia, a avut loc in zilele de 11-12-13 Mai 2015, la Bucuresti. Evenimentul a reunit peste 850 de participanti si unii dintre cei mai buni speakeri internationali si romȃni, invitatul special al evenimentului fiind geniul in marketing online, Neil Patel.
In cadrul Conferintei din ziua de 11 Mai, pe scena GPeC Summit au urcat nu mai putin de 8 speakeri internationali de top. Potrivit lui Matt Komorowski (PayPal), 25% din tranzactiile online din Romȃnia sunt fǎcute de pe device-uri mobile, procent care depǎseste usor media tǎrilor din jur precum Polonia, Bulgaria sau Ungaria, dar este incǎ departe de piata din UK unde acesta se situeazǎ la 65%.
Matt Komorowski a vorbit si despre serviciul PayPal Refunded Returns, un serviciu menit sǎ incurajeze magazinele online romȃnesti sǎ vȃndǎ international, prin intermediul cǎruia PayPal asigurǎ o bunǎ parte din costurile de livrare, in cazul retururilor de produse.
Potrivit lui Dorin Boerescu, CEO 2Parale, zilele sǎptǎmȃnii in care au loc cele mai multe tranzactii online sunt miercurea si joia. Valoarea medie a unei tranzactii in IT&C este de 700 lei, 140 de lei in fashion, 200 de lei pentru produsele destinate copiilor si 220 de lei pentru produsele home & deco.
Craig Sullivan, unul dintre cei mai buni specialisti internationali in optimizarea conversiilor, a vorbit despre importanta testelor A/B, punctȃnd greselile pe care le fac magazinele online. “Customer Journey is in your head – drumul pe care il vrei tu, nu este si cel real, de aceea este important sǎ testezi intotdeauna si sǎ nu gȃndesti tu in locul clientului”, a spus Sullivan in cadrul GPeC Summit.
Matthew Woodward, expert in SEO si marketing afiliat, a oferit audientei exemple concrete despre cum poate ajuta blogul la cresterea vȃnzǎrilor in e-commerce, de ce este important si cum sǎ creezi continut care sǎ te facǎ relevant si sǎ atragǎ noi potentiali clienti. Sfat practic pentru magazinele online: “Never sell on your eCommerce blog. Use your blog only for engage your future clients” – Matthew Woodward.
Invitatul special al GPeC Summit, Neil Patel, a dezvǎluit 6 metode mai putin ortodoxe prin care magazinele online isi pot optimiza conversiile si, astfel, dubla vȃnzǎrile.
“E-Commerce este la fel ca dating-ul: cȃnd nu cunosti bine persoana de lȃngǎ tine, nu esti dispus sǎ ii acorzi incredere. Asa se intamplǎ si in cazul magazinelor online – dacǎ utilizatorii nu te cunosc, nu vor cumpǎra de la tine”, a concluzionat Patel.
Autorul best seller-ului international “You should test that!”, Chris Goward (WiderFunnel), invitat pentru a doua oarǎ la GPeC Summit, recomandǎ magazinelor online sǎ nu creadǎ in spusele “expertilor” care nu au testat ipotezele pe care le sustin. De aceea este bine intotdeauna sǎ testezi orice modificare fǎcutǎ pe site, pentru ca ecuatia de succes a optimizǎrii conversiilor este “Marketing + Stiintǎ”, conform spuselor lui Goward.
Yauhen Khutarniuk (SEO PowerSuite) a vorbit despre cȃteva tehnici de optimizare SEO pentru anul 2015, oferind exemple concrete pe care magazinele online le pot aplica imediat, in asa fel incȃt sǎ fie cȃt mai bine optimizate pentru motoarele de cautare.
Simo Ahava, Senior Data Advocate la Reaktor, a intrat in detalii tehnice despre Enhanced E-Commerce pentru Google Analytics si Google Tag Manager, arǎtȃnd cǎ datele sunt extrem de importante pentru magazinele online, ajutȃndu-le enorm in strategia de business si in campaniile de marketing.
Ivan Mazour (CEO & Founder Ometria) a explicat de ce marketingul traditional a incetat sǎ existe si a oferit cȃteva strategii automatizate care pot creste engagement-ul utilizatorilor si, evident, vȃnzǎrile magazinelor online.
Ziua de 11 Mai din cadrul GPeC Summit s-a incheiat cu o sesiune extraordinarǎ, pentru prima oarǎ in Romania, in cadrul careia Neil Patel, Chris Goward, Craig Sullivan, Simo Ahava si Ivan Mazour au fost pe aceeasi scenǎ si au raspuns intrebarilor moderatoarei Raluca Georgescu (Co-Organizer GPeC), precum si celor adresate din partea publicului.
Urmǎtoarele douǎ zile de GPeC Summit au fost dedicate workshopurilor specializate – nu mai putin de 13 workshopuri in paralel in care s-au dezbǎtut subiecte precum: optimizarea conversiilor, cresterea vȃnzǎrilor prin Facebook, inbound marketing, strategii de business, tool-uri e-commerce, m-commerce, PPC etc.
“GPeC Summit a atins deja un nou nivel: peste 850 de participanti (parte din ei din Bulgaria, Ungaria, Polonia, Austria si Germania), unii dintre cei mai buni speakeri internationali pentru prima oarǎ in Romania, 3 zile de continut e-commerce premium. Le multumesc tuturor celor care ne-au fost alǎturi la editia care marcheazǎ primii 10 ani de GPeC!”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC
Galerie foto GPeC 2015