Cum ar arata un manual dedicat brandurilor romanesti cu vechime pe care inca le intalnim la rafturile din magazine? Pana ajungem sa facem din ideea asta o realitate, i-am abordat pe managerii mai multor branduri autohtone cu istorie in spate ca sa facem, alaturi de ei, un traseu. Pornim din frageda pruncie a fiecarui brand, dam o raita si prin muzeul de identitate vizuala; apoi poposim in prezent, la pozitiile lor in piata.
Dupa ce am aflat despre parcursul brandurilor Farmec si Triumf, ne indreptam acum privirile spre Doina, un brand romanesc lansat in urma cu 45 de ani care a cunoscut o extindere a gamei de produse pornita pe atunci cu laptele nutritiv Doina Clasic. Mai multe ne povesteste in continuare Aura Carabiber (Manager de Produs, Farmec):
Brandul Doina: promisiune, evolutie, target
Doina este unul dintre cele mai populare si indragite branduri romanesti, fiind folosita de-a lungul timpului de generatii de femei procupate de sanatatea pielii. Continua sa fie un succes la 45 ani de la lansarea sa pentru ca livreaza maximum de calitate la pretul pretins, aceasta fiind totodata si promisiunea brandului.
Cel mai important moment din evolutia brandului: extinderea gamei pornind de la notorietatea brandului Doina.
De-a lungul anilor, pornind de la Doina Clasic Lapte vitaminizant, am dezvoltat gama prin alte produse pentru ten; in prezent, viorbim de 6 produse: Doina Clasic, Doina Pure&Soft, Doina Emulsie laptisor de matca, Doina Antistres, Doina emulsie nutritiva cu extract de castraveti si Doina crema nutritiva vitaminizanta.
Formula originala a produsului-motor, Doina Clasic, a suferit in decursul timpului numai modificari in urma unor ordine legislative (spre exemplu, prevederile legate de conservantii din formula), orice alte tentative de modernizare a formulei clasice nefiind bine primite de catre consumatorii fideli.
Target: persoane conservatoare, care apreciaza valorile si traditiile romanesti, cu spirit practic (care apreciaza versatilitatea produsului).
Identitate vizuala
De-a lungul timpului, produsul Doina Clasic Lapte nutritiv vitaminizant nu a suferit modificari notabile.
Fata de varianta actuala, la originile sale produsul a fost prevazut cu capac negru si flacon alb imprimat cu negru. In decursul timpului, s-a efectuat trecerea la capacul mov si la imprimarea mov, (movul fiind culoarea reprezentativa a companiei Farmec).
Orice alte modificari incercate nu au fost bine primite de catre consumatori, rezultatul fiind mereu intoarcerea la varianta veche, adanc intiparita in memoria consumatorilor fideli.
Comunicare
Cea mai recenta si memorabila campanie este cea din 2013 "O vedeta la tine in poseta" (cu referire la Doina crema nutritiva vitaminizanta care poate fi purtata in poseta). Campania si-a dorit sa aduca in atentia consumatorilor toate produsele din gama Doina.
Pornind de la faptul ca doina este o creatie lirica sau instrumentala, specifica poporului roman, si de la dorinta noastra de a prezenta brandul Doina intr-o lumina mai atragatoare pentru publicul tanar, am ajuns la ideea de a ne asocia cu Krem.
Astfel ca, pe baza unor cuvinte-cheie transmise de noi, artistul a creat o adaptare a unei Doine, dar in stilul sau propriu. "Doina" creata de Krem a fost insotita si de un video.
Business
In top 100 branduri romanesti realizat de revista Biz in 2014, Doina ocupa locul 18 si locul 7 in topul brandurilor transilvanene.