Contextul primei zile de Brand and Communities 2015 este setat de reprezentanti ai companiilor de research: Maria Zidaru (GfK), Cosmin Nae (Quantix) si Andreea Dirzu (Millward Brown).
Chiar daca individualitatea si originalitatea sunt unitatea de masura a contemporanului, trebuie sa recunoastem ca, mai devreme sau mai tarziu, toti vom imparti o statistica si research-ul ne spune cum putem fi masurati si intelesi prin raportarea la comunitatea din care facem parte.
Incepem primul panel al Brands and Communities 2015 cu cei care inteleg ce ii face pe oameni sa actioneze intr-un fel sau altul: Maria Zidaru (GfK), Cosmin Nae (Quantix), Vlad Mihalache (Traiesc Sanatos) si Andreea Dirzu (Millward Brown).
Women 2.0 - ce conteaza pentru femei in mediul online
Despre comunitatea de research descifrata de GfK, Women 2.0, ne vorbeste Maria Zidaru (Account Manager, GfK).
Foto: Nicu Ivan
Femeile reprezinta 80% din puterea de consum. Internetul faciliteaza researchul, nu numai o cautare banala: abundenta de informatii ne face sa vrem cumparam mai mult. Mai mult, femeile reactioneaza impulsiv la promotii.
In online, femeile recomanda mai mult decat in offline, fiind un comportament dezvoltat si invatat. Atunci cand se creeaza content in online, trebuie sa stim femeile rezoneaza la alte valori decat barbatii. Femeile incearca sa acumuleze mai multe cunostinte, pe tot parcursul vietii, ele vor sa stie mai multe despre alte culturi sau obiceiuri, tari. Pentru femei conteaza mai mult informatiile despre dezvoltare si acumulare de cunostinte, iar pentru barbati informatia trebuie impachetata intr-un fel mai distractiv, mai facil.
Trei insight-uri despre femei, aflate din reserch-ul GfK:
- este importanta parerea altor femei: intr-o comunitate, femeile isi dau sfaturi, fiind de ajuns ca un membru sa ofere un sfat, ca acesta sa fie validat si revalidat. Brandurile pot testa si fructifica ideile bune venite de la consumatori.
- un interes major al femeilor este dezvoltarea si acumularea de cunostinte: femeile recomanda cursuri offline sau pe platforme online, se implica in descoperirea de cursuri noi.
- proiectele DIY trezesc emotie si implicare: cele mai dezvoltate zone sunt cele de beauty, decoratiuni sau cooking.
Comunitati sportive si branduri
Cosmin Nae (Quantix) si Vlad Mihalache (Traiesc Sanatos) ne vorbesc despre raportul de research Running in Romania si legaturile dintre sport, comunitati si branduri. Este sportul un trend cu care brandurile ar trebui sa se asocieze? Cum poate fi legat un brand de sport? Cine intra in ecuatia dintre alergatori si comunitatile din spatele lor, evenimente si branduri?
Foto: Nicu Ivan
Acestea sunt intrebarile la care gasim raspunsul mai jos:
61% dintre romani au declarat ca au alergat cel putin o data in ultimele 12 luni, un fenomen in crestere, raportat la ultimul an. In spatele unei pasiuni, oricare ar fi ea, se creeaza comunitati: 44% dintre respondenti au declarat ca alearga cu un partener.
Ce branduri au fost cel mai vizibile pentru alergatori? Adidas este in fruntea listei, urmat de Decathlon, Nike si Intersport.
In ceea ce priveste organizatiile, in 48% dintre companii, oamenii isi arata deschiderea pentru programe la nivel organizational pentru stimularea sportului si alegarii, ca sport.
Evenimentele sunt locurile in care brandurile se pot conecta natural cu practicantii. Asociatiile si ONG-urile joaca si ele un rol important, fiind o veriga de legatura intre branduri, bugete si comunitatile de practicanti. Va creste foarte mult zona de charity running, maratonul de la Londra fiind un exemplu bun de maraton construit pe aceasta idee.
Un trend ascendent sunt competitiile, un teren in care brandurile pot interactiona natural cu participantii, fiind un spatiu de manifestare firesc pentru companii.
#everydayjoy: comunitati online si user generated content
Andreea Dirzu (Millward Brown) ne vorbeste despre imaginile in comunicare: creierul nostru proceseaza imaginile foarte rapid: de la 13 pana la 80 de milisecunde. Cum si unde a fost folosita aceasta informatie intr-un research pentru un brand din FMGC? Pe EyeEm, o comunitate fotografica. Ne povesteste mai multe chiar Andreea:
Foto: Nicu Ivan
Studiul de caz la care se refera Andreea a vrut sa evalueze ce ii face pe oameni fericiti, fara sa intrebe in mod direct asta. EyeEm se diferentiaza de celelalte comunitati de fotografi prin misiuni pe care le da utilizatorilor, care trebuie sa surprinda emotii in fotografii, centralizate prin hashtag
Hashtag-ul misiunii brandului lansat de companie? #everydayjoy. Analiza celor 34745 de imagini centralizate a dezvaluit ce ii face pe useri sa se simta fericiti in fiecare zi, pe toata perioada misiunii.
Andreea Dirzu concluzioneaza ca exista comunitati care sunt deja constituite organic, o sursa importanta de insights: tot ce trebuie sa faca brandurile este sa le acceseze.
Brands & Communities 2015 este un eveniment driven by Toyota Hybrid. Iar strategi ai datelor sunt Spoon.
TOYOTA este lider mondial in vanzari, de trei ani consecutiv. Toyota Romania face parte din Grupul Inchcape, o companie multinationala britanica cu o istorie de peste 160 de ani, cotata la Bursa din Londra incepand cu 1958. In anul 2000 Toyota Motor Corporation a cesionat drepturile de distributie pentru brandurile Toyota si Lexus companiei Toyota Romania. Incepand cu 2008, Toyota Motor Corporation a acordat firmei Toyota Romania statutul de National Marketing and Sales Company (NMSC) pentru intreaga regiune a Balcanilor. In prezent, in Romania reteaua de distributie include 22 dealeri.
Toyota este deschizator de drumuri spre viitorul mobilitatii, imbogatind vieti in lumea intreaga prin cele mai sigure si responsabile modalitati de transport. Prin angajamentul pentru calitate, inovatie constanta si respect pentru planeta, dorim sa depasim asteptarile si sa fim rasplatiti cu un zambet.
Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Casa de Traduceri, Catavencii, The Institute, Ziare.com, Business 24, 9AM.ro, Hotnews, Port.ro, Magazinul Progresiv, Revista Cariere, Femei in Afaceri, Face to Face Media, Business Woman, RetailNews, Itsy Bitsy.
SMARK KnowHow reprezinta seria de evenimente de marketing organizate pe diferite teme de interes pentru marketeri, care acopera o gama larga de preocupari din aria lor de responsabilitate. Conceptul si formatul SMARK KnowHow au fost create in 2009 ca o alternativa la piata de evenimente de profil, prin relevanta si specificitatea temelor abordate si prin oferirea unei game extinse de informatii pe temele dezbatute.