Patru comunitati formate in jurul unor proiecte antreprenoriale prezentante direct de cei care le administreaza: Alex Dona (Times New Roman), Bogdan Georgescu (Bookster), Alexandru Manole (Burger Van) si Cristi Badea (MavenHut Games) ne vorbesc la Brands and Communities 2015 despre particularitatile comunitatile brandurilor lor.
Primul panel din cea de-a doua zi a conferintei incepe cu Alex Dona si Times New Roman:
Times New Roman, o "comunitate de oameni superbi"
Alex Dona (Managing Partner, Times New Roman) a inceput prin a ne prezenta cele mai de succes articole Times New Roman si momentul in care publicatia de satira s-a stabilit ca brand: constructia unui Mega Image in sediul TNR in anul 2013:
Redactia a inceput atunci sa ia mai in serios content-ul, orele de postare, tipurile de postari de pe Facebook si alte elemente necesare pentru a sustine o comunitate, a spus Alex. In consecinta, clienti foarte mari si cu orientare familista, precum Danone sau Lidl, au inceput sa vada potentialul Times New Roman "Din punct de vedere demografic, publicul nostru e format din oameni superbi, inclusiv din punct de veder al veniturilor sau al nivelului de cumparare", a adaugat Alex.
In acelasi timp, importanta mediilor de comunicare cu publicul a fost relevata si in cazul Times New Roman, un business care a reusit sa se sustina singur in ultimul an, in vreme ce tentativa intrarii pe TV a esuat, a completat Alex despre proiectul TNR cu Prima TV.
Bookster si comunitatea nascuta din dorinta oamenilor
Bogdan Georgescu (Fondator, Bookster) prima biblioteca pentru companii din Romania, o idee de afacere sociala care sa incurajeze cititul cartilor de calitate. Un impediment major era accesul la carti. Piata de carte electronica in Romania este extrem de mica: 3%, iar la tarile din jur 4%. De la un program pilot de 6 luni si 30-40 de carti livrate intr-o luna buna, s-a ajuns la 10.000 carti livrate pe luna, iar bugetul pentru achizitia de carti a fost triplat, datorita cererii companiilor. Modelul de acum? 100 de companii inscrise in proiect si 13.000 de abonati activi.
Primele directii creative de comunicare erau unitare, se pornea de la intrebarea "de ce nu citesc oamenii?", continua Bogdan. O directie gresita, din punctul lui de vedere, care a ales sa ii abordeze pe cei care citesc deja, nu sa incerce sa ii convinga pe cei care nu o fac. Bookster a pariat pe ideea ca in fiecare companie sunt oameni care citesc si isi doresc sa citeasca, dar nu au resurse financiare sau nu au timp.
In ceea ce priveste comunitatea booksterilor, ea s-a creat organic, pornind de la modul de comunicare, pastrat simplu si autentic. Tonul direct, prietenos, total anti-publicitar a generat o apropiere foarte mare intre brand si comunitate. Intre timp, Bookster a creat si o platforma de cluburi de lectura: ei dau instrumentele prin care booksterii isi strang prietenii si colegii.
Burger Van, primul burger van din Romania
Alexandru Manole (Fondator, Burger Van) comunitatea s-a conturat destul de repede, Burger Van fiind printre primele food trucks din Bucuresti. Faptul ca vanul nu are o locatie fixa ii impinge pe oameni sa interactioneze direct cu brandul, iar pagina de Facebook coaguleaza comunitatea, oamenii pot veni cu idei, propuneri in care sa ajunga van-ul sau retete.
MavenHut Games si customer support-ul personalizat
Cristi Badea (MavenHut Games) ne-a vorbit despre comunitatea oamenilor care folosesc jocuri mobile si pentru Facebook. MavenHut este, in prezent, in top 3 companii de gaming din Europa.
Cu 2 milioane de utilizatori activi zilnic pe Facebook, MavenHut alege un ton foarte personal in ceea ce priveste customer support-ul: mesajelor li se raspunde prin chat privat, personalizat pentru fiecare om in parte, pornind de la informatii de pe profilurile lor personale.
Brands & Communities 2015 este un eveniment driven by Toyota Hybrid, iar strategi ai datelor sunt Spoon.
TOYOTA este lider mondial in vanzari, de trei ani consecutiv. Toyota Romania face parte din Grupul Inchcape, o companie multinationala britanica cu o istorie de peste 160 de ani, cotata la Bursa din Londra incepand cu 1958. In anul 2000 Toyota Motor Corporation a cesionat drepturile de distributie pentru brandurile Toyota si Lexus companiei Toyota Romania. Incepand cu 2008, Toyota Motor Corporation a acordat firmei Toyota Romania statutul de National Marketing and Sales Company (NMSC) pentru intreaga regiune a Balcanilor. In prezent, in Romania reteaua de distributie include 22 dealeri.
Toyota este deschizator de drumuri spre viitorul mobilitatii, imbogatind vieti in lumea intreaga prin cele mai sigure si responsabile modalitati de transport. Prin angajamentul pentru calitate, inovatie constanta si respect pentru planeta, dorim sa depasim asteptarile si sa fim rasplatiti cu un zambet.
Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Casa de Traduceri, Catavencii, The Institute, Ziare.com, Business 24, 9AM.ro, Hotnews, Port.ro, Magazinul Progresiv, Revista Cariere, Femei in Afaceri, Face to Face Media, Business Woman, RetailNews, Itsy Bitsy.
SMARK KnowHow reprezinta seria de evenimente de marketing organizate pe diferite teme de interes pentru marketeri, care acopera o gama larga de preocupari din aria lor de responsabilitate. Conceptul si formatul SMARK KnowHow au fost create in 2009 ca o alternativa la piata de evenimente de profil, prin relevanta si specificitatea temelor abordate si prin oferirea unei game extinse de informatii pe temele dezbatute.