Starcom MediaVest Group continua seria infograficelor despre comportamentul consumatorilor, cu un studiu nou-nout despre obiceiurile romanilor cand vine vorba de bauturile alcoolice. In colaborare cu platforma de research iVox, cercetarea a fost realizata pe un numar de 445 de tineri din generatia Y. Targetul il constituie tinerii cu varste cuprinse intre 20-30 de ani, din mediul urban mare, utilizatori de internet si bautori de bauturi alcoolice.
Noul studiu arata ca 56% dintre tinerii chestionati ies cel putin lunar in baruri, pub-uri, cafenele sau cluburi. 33% dintre acestia merg in baruri sau pub-uri, 48% in cafenele, iar 19 % in cluburi. Cand vine vorba de bauturi alcoolice, pentru generatia Y acestea sunt in mod special prezente atunci cand participa la evenimente sociale, ca nunti sau botezuri, sau cand ies in oras prin baruri sau cluburi alaturi de grupul de prieteni. 75% dintre ei sustin ca aleg din cateva branduri favorite pe care le consuma de obicei, iar cele mai populare bauturi sunt whiskey-ul si vodka.
62% dintre respondenti consuma bauturi alcoolice pentru a se energiza in timpul petrecerilor, dar si in momentele in care se strang spontan cu prietenii. Printre brandurile preferate de bauturi alcoolice se numara Jack Daniel’s, J&B, Ballantine’s, Johnnie Walker, Absolut, Finlandia sI Bailey’s.
Studiul arata ca 7 din 10 tineri cheltuiesc pe bautura cel mult 100 de lei atunci cand ies in oras. Acelasi numar de tineri aloca 200 de lei sau chiar mai putin pentru cheltuielile unei petreceri acasa.
Majoritatea tinerilor prefera bauturile combinate, doar 16% le beau seci. 31% dintre tineri combina bauturile alcoolice cu sucuri naturale, 19% le beau sub forma de cocktail-uri, iar 7% prefera shoturile. Acestea sunt cel mai des consumate in baruri sau cluburi.
Shoturile marcheaza un moment de apropiere intre membrii grupului, dar si cea mai buna metoda de a iesi din tipare. 11% dintre tineri vad shoturile ca warm-up pentru iesirile in oras.
Studiul realizat de Starcom Media Vest si platforma de research iVox arata ca prietenii, petrecerile si internetul reprezinta principalele surse de informare ale tinerilor cu privire la bauturile alcoolice. Iar gustul, pretul, renumele brand-ului si recomandarea prietenilor sunt principalele criterii de selectie. Recomandarea barmanului sau design-ul produsului nu au o importanta asa de mare.
Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania premiata la Cannes, dar si la alte festivaluri precum Eurobest, Ad’Or, Portoroz, Effie si Webstock. Cu o experienta de mai bine de un deceniu in industria romaneasca de comunicare, agentia enumera totodata specializari diverse ale departamentelor si oamenilor sai, precum Consumer Understanding, Inovatie, Digital, Planning, Buying sau Proiecte Speciale.
iVox este o platforma online care ofera posibilitatea de a realiza sondaje de opinie si cercetari de piata pe o baza de date de sute de mii de respondenti. Misiunea iVox este de a crea un mediu transparent si eficient de comunicare intre consumatori si producatori, prin intermediul comunitatii platformei. Canalele de promovare ale platformei depasesc 150.000 de membri, cu o putere de promovare de peste 3,5 milioane de internauti din Romania. Autenticitatea rezultatelor sondajelor iVox este oferita de calitatea esantionului, care reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici, structura socio-demografica a populatiei utilizatorilor de internet din Romania.