Cum ar arata un manual dedicat brandurilor romanesti cu vechime pe care inca le intalnim la rafturile din magazine? Pana ajungem sa facem din ideea asta o realitate, i-am abordat pe managerii mai multor branduri autohtone cu istorie in spate ca sa facem, alaturi de ei, un traseu. Pornim din frageda pruncie a fiecarui brand, dam o raita si prin muzeul de identitate vizuala; apoi poposim in prezent, la pozitiile lor in piata.
In continuare, parcurgem alaturi de Aura Carabiber (Manager de Produs, Farmec) traiectoria brandului romanesc Triumf - initial, o solutie pentru curatat aragazul aparuta pe piata in 1983. Pe parcursul timpului, sub acest brand, compania Farmec a lansat o gama extinsa de produse destinate curateniei in bucatarie.
Triumf: istoric, evolutie, target
Brandul Triumf a luat nastere in anul 1983, avand o vechime de 32 de ani, ca o solutie pentru curatat aragazul. Flaconul era dotat cu pensula aplicatoare, atasata de flacon. In prezent, gama Triumf cuprinde 9 tipuri de produse destinate curateniei in bucatarie.
Promisiunea de brand: ofera calitate si seriozitate. Este un aliat de nadejde in bucatarie, asteptarile consumatorilor nu au fost inselate in decursul timpului. Nu este deloc intimidat de brandurile straine care au invadat piata romaneasca, face fata cu brio "asaltului" acestora.
Cel mai important moment din evolutia brandului a fost extinderea gamei cu produse destinate curateniei in bucatarie, pornind de la notorietatea produsului de curatat aragazul.
Produsele dezvoltate in decursul timpului in jurul produsului motor Triumf aragaz: Cuptoare, Degresant, Bucatarie, Vesela, Cuptoare microunde, Frigidere, Plite vitroceramice, Seminee.
Target-ul brandului este compus din persoane care au incredere in produsele romanesti, care apreciaza valorile traditionale.
Identitatea vizuala
Produsul de curatat aragazul la momentul lansarii sale era prevazut in flacon albastru cu capac rosu si avea o pensula aplicatoare atasata in exteriorul flaconului.
In timp, flaconul a devenit galben cu capac negru si inscriptionare pe negru iar pensula aplicatoare a ajuns in interiorul flaconului.
Cu prilejul ultimei modernizari, flaconul si-a pastrat culoarea galbena devenita in timp element de referinta pentru brand. dar capacul si grafica au trecut de la negru, la rosu.
Am dorit mentinerea elementelor de brand relevante si proprii marcii Triumf, aducand insa in acelasi timp un plus de modernitate si prospetime.
Noua identitate a logo-ului, semnata de Cocoon Bucharest, transmite seriozitate, profesionalism, putere si eficienta, pozitionare dinamica si o cromatica evidentiata pe fondul galben deja consacrat.
Astfel, brandul se bucura de un design modern, actual, foarte vizibil la raft si in acelasi timp recognoscibil de catre consumatori.
O campanie memorabila, de asemenea si cea mai recenta, este cea din 2013, de la lansarea gamei modernizate, o campanie integrata, inclusiv cu componenta TV avand-o pe Maria Buza ca ambasador de brand. Pentru aceasta campanie, am lucrat alaturi de Atelier Sapte.
Mesajul central: "Nufar si Triumf. Impreuna fac casa luna". Obisnuim sa comunicam brandul Triumf impreuna cu brandul Nufar (Triumf pentru bucatarie, Nufar pentru restul gospodariei).
Business
Triumf conduce detasat categoria produselor de curatenie in bucatarie atat cantitativ, cat si valoric, la o distanta considerabila de urmatorul brand clasat (conform rapoartelor primite regulat de la firma de monitorizare). Peste 2.5 milioane de produse sub brandul Triumf ies anual pe poarta fabricii Farmec.
Conform rezultatelor unui studiu de consumator realizat de TNS CSOP Romania, publicat in Magazinul Progresiv din septembrie 2013, Triumf ocupa locul 5 in topul notorietatii spontane al brandurilor de curatenie, dupa branduri straine, cu rezonanta la nivel mondial.
In top 100 branduri romanesti realizat de revista Biz in 2014, brandul Triumf ocupa un onorabil loc 20 si locul 8 in topul brandurilor transilvanene.