Teo Trandafir si Dani Otil explica elevilor beneficiile invatamantului profesional in proiectul o’SCAR

Teo Trandafir si Dani Otil explica elevilor beneficiile invatamantului profesional in proiectul o’SCAR

Teo Trandafir este ambasadorul o’SCAR – Scoala Comerciala Austriaca din Romania, proiect educational de formare profesionala dezvoltat de Ambasada Austriei - Sectia Comerciala, impreuna cu sapte companii de renume: BILLA, C&A, Deichmann, dm drogerie markt, Hervis, HUMANIC si kika. Dani Otil, prezentator TV si blogger, sustine si el proiectul prin care elevii se pot forma ca profesionisti in meseria de comerciant-vanzator.

Pentru a atrage atentia tinerilor si parintilor asupra necesitatii formarii profesionale si a unei educatii bazate pe o practica solida, ambele vedete au participat la workshop-uri dedicate elevilor si au promovat proiectul in social media, un canal utilizat de publicul proiectului.

„Ca parinte, stiu cat de important este sa asiguri unui copil un start bun in viata si o perspectiva sanatoasa asupra viitorului. In ziua de azi, tot mai multi tineri isi doresc sa ajunga repede in pozitii importante, fara sa tina cont ca totul porneste de la o baza solida care trebuie formata la timp. Tocmai acest lucru am vrut sa-l  transmit elevilor: cu cat inveti mai devreme sa muncesti serios pentru ceea ce-ti doresti, sa fii profesionist, cu atat mai sigur este drumul catre succesul tau. De cele mai multe ori, copiii au nevoie sa fie indrumati, sa le fie deschisi ochii asupra oportunitatilor. Asta am facut si eu, ca ambasador al acestui proiect care da un suflu nou invatamantului profesional din Romania”, a declarat Teo Trandafir.

„Uneori, in loc sa experimentezi de unul singur si sa descoperi mai tarziu ca ai fi avut nevoie de indrumare, mai bine inveti de la un profesionist cum se face. Asta e lectia cu care vreau sa ramana copiii de la mine. Elevii care vor urma cursurile Scolii Comerciale Austriece din Romania au sansa sa invete meserie de la cei mai buni profesionisti din domeniu si, astfel, sa ia startul in cariera inaintea altora de aceeasi varsta cu ei. In plus, datorita beneficiilor acestui proiect, au ocazia sa descopere independenta financiara imediat ce parasesc bancile scolii si se pot angaja in companii”, a afirmat Dani Otil.

Scoala Comerciala Austriaca din Romania este un proiect educational prin care elevii se pot forma ca profesionisti in meseria de comerciant-vanzator in domeniile alimentar si non-alimentar (incaltaminte, fashion, sport, mobilier si ingrijire personala). Proiectul pilot presupune introducerea a doua clase de invatamant profesional cu 56 de locuri in cadrul Colegiului Economic “Costin C. Kiritescu” din Bucuresti, avand la baza educatia duala – o imbinare a informatiilor teoretice si practice. Programul are o durata de trei ani si ofera absolventilor de clasa a VIII-a oportunitatea sa invete meseria de comerciant-vanzator de la profesionisti in domeniu din companiile implicate in proiect.

„Copiii de azi au, poate mai mult ca niciodata, nevoie de modele profesionale, iar Scoala Comerciala Austriaca din Romania le da elevilor ocazia sa interactioneze cu cei mai buni profesionisti din departamentele desemnate ale companiilor partenere in proiect, acestia devenindu-le, practic, mentori. Ambasada Austriei a initiat acest proiect pentru a veni in intampinarea nevoii de tineri profesionisti a companiilor prezente in Romania. In acest demers ne-am bucurat de suportul Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice, Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti si al Primariei Sector 6, care ne-au ajutat sa dezvoltam proiectul”, a declarat Rudolf Lukavsky, Consilier Comercial la Ambasada Austriei – Sectia Comerciala.

Companiile partenere in proiect vor asigura pregatirea practica a tinerilor alaturi de cei mai buni profesionisti in domeniu, iar, la finalizarea cursurilor, absolventii o’SCAR vor avea prioritate in procesele de recrutare ale celor sapte retaileri.

Beneficiile cursurilor Scolii Comerciale Austriece din Romania includ, de asemenea, o bursa lunara de pana la 400 de lei, in functie de rezultatele obtinute, decontarea costurilor de transport in comun pe durata activitatii scolare si acordarea unui certificat profesional recunoscut pe plan european. De altfel, elevii o’SCAR vor invata si limba germana pe parcursul celor 3 ani de studii.

Prima etapa de inscriere in program se va desfasura in perioada  8 - 12 iunie 2015 si pe 15 iunie, urmand ca alte doua etape sa aiba loc intre 20 - 21 august 2015 si 3 - 4 septembrie 2015. Admiterea va implica si un proces de preselectie, in care candidatii vor da un test scris si vor sustine un interviu cu reprezentanti ai companiilor partenere in proiect. Prima etapa de preselectie va avea loc in perioada 16 - 18 iunie 2015, iar a doua pe 24 august 2015. Daca numarul de candidati admisi va fi mai mare decat numarul de locuri, se va organiza o etapa suplimentara de admitere.

Mai multe detalii despre inscriere si proiect se pot afla direct de la Colegiul Economic „Costin C. Kiritescu”, Str. Pestera Dambovicioara nr. 12, Sector 6, Bucuresti (statia de merou Lujerului), website: www.kiritescu.ro.

Scoala Comerciala Austriaca din Romania este un proiect educational sustinut de Ministerul Invatamantului si Cercetarii Stiintifice, Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti si de Primaria Sectorului 6.

Despre companii

BILLA

BILLA, parte a Rewe Group, a fost infiintata in anul 1953 in Austria, fiind prezenta in Romania din 1999, cand a deschis primul magazin in Bucuresti. In prezent, compania detine 85 de magazine in toata tara si un numar de peste 3.500 de angajati. BILLA Romania este printre principalii angajatori din tara. Compania pregateste si sustine toti angajatii pentru a fi intotdeauna foarte bine pregatiti astfel incat fiecare client sa primeasca cele mai bune si clare informatii, creand o legatura puternica de prietenie si respect.

C&A

C&A este unul dintre retailerii de top din Europa, care ofera produse de calitate si moda accesibila, pentru intreaga familie. Cu magazine in  21 de tari europene, avand  peste 37.000 de angajati, C&A ofera locuri de munca sigure, intr-un mediu de lucru familial, orientat catre echipa si rezultate. In Romania este prezent din anul 2009, cu 31 de magazine in toata tara, dintre care 7 in Bucuresti.

Deichmann

Deichmann numara peste 3.600 de magazine si are in jur de 36.150 de angajati la nivel mondial.  In 2014, a devenit lider de piata si in Romania, cu peste 70 de magazine in 46 de orase din tara, dintre care 10 magazine in Bucuresti. Aceasta dezvoltare strategica asigura locuri de munca pentru angajati dornici de performante – de la vanzatori pana la cadre de conducere.

dm drogerie markt

dm drogerie markt este unul dintre cele mai mari lanturi de drogherii din Europa centrala, care a intrat pe piata romaneasca in anul 2007. Intrand in categoria celor mai puternice magazine de retail specializate in domeniul frumusete, wellness, baby, produse pentru ingrijirea casei, dm drogerie markt ofera clientilor o gama larga de produse si marci in aceste segmente. Corectitudinea si increderea ghideaza actiunile, atat in relatia cu clientii si angajatii, cat si cu partenerii.

Hervis Sports

Hervis Sports este unul dintre cei mai mari comercianti de articole si echipamente sportive din Europa, de origine austriaca, cu peste 170 de filiale in Austria, Cehia, Slovenia, Croatia, Ungaria, Romania si Germania. Motto-ul Hervis Get Movin' simbolizeaza dedicatia Hervis pentru un stil de viata mai bun prin miscare. Hervis este unul dintre marii sustinatori ai sportului in Europa, fiind partener in organizarea majoritatii evenimentelor sportive pentru amatori si profesionisti, in tarile in care activeaza. 

HUMANIC

HUMANIC este prima adresa a pasionatilor de pantofi din Europa, care ofera cu fiecare nou sezon cea mai buna selectie de moda internationala la incaltaminte, in acord cu declaratia “WE LOVE SHOES”. Magazinele HUMANIC se gasesc in zece tari europene, precum Austria, Germania, Cehia, Polonia, Romania, Croatia. In Romania, primul magazin HUMANIC a fost infiintat in 2008, iar acum brandul este prezent in 5 dintre cele mai importante orase din tara.

Kika

Compania kika a fost infiintata in anul 1973, iar in prezent reteaua este alcatuita din 32 de magazine in Austria, precum si alte 23 de locatii in spatiul Europei de Est, printre care si in Romania. Din toamna anului 2013, kika a devenit parte a grupului international Steinhoff, a doua companie pe plan mondial pe piata de mobila, si se numara astfel printre companiile de varf din domeniul amenajarilor interioare. Compania cuprinde marci proprii, logistica si productie si numara in prezent peste 87.000 de angajati.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related