Prin proiectele de educatie digitala initiate pana in prezent, Samsung Electronics Romania a atins peste 25.000 de tineri
Samsung Electronics Romania va lansa o aplicatie vocationala pentru tanara generatie, in cadrul programului de educatie digitala initiat in urma cu patru ani, care isi propune sa ghideze tinerii catre meseriile viitorului.
„Evolutia programului a fost influentata de insight-urile culese chiar de la beneficiarii sai. An de an, am aflat mai mult despre ce isi doresc tinerii si ce nevoi au acestia pentru a fi competitivi pe o piata a muncii in continua schimbare. De aceea, in 2015 venim cu un instrument util si practic dedicat generatiei digitale, o aplicatie vocationala prin care sa isi poata evalua aptitudinile, sa afle ce meserie li se potriveste, ce abilitati digitale le sunt necesare, dar si ce parcurs educational pot urma in aceasta directie. Aplicatia va face parte din roadshow-ul Samsung Trends of Tomorrow din aceasta toamna si ne propunem sa ajungem la peste 10.000 de elevi de liceu”, a declarat Sabina Stirb, Public Affairs & Corporate Citizenship Manager in cadrul Samsung Electronics Romania.
Prin programele sale de educatie digitala, Samsung Romania a ajuns pana acum la peste 25.000 de tineri si peste 200 de profesori. Caravana Trends of Tomorrow a fost prezenta in cele mai importante licee din tara, cu scopul de a inspira, educa si familiariza liceenii cu abilitatile digitale si tendintele pe piata muncii. Totodata, prin programele dedicate Smart Classroom si Tech Institute, peste 2.000 de tineri studiaza ca beneficiari constanti in ecosisteme digitale.
In 2014, in cadrul caravanei Trends of Tomorrow, derulata in parteneriat cu D&D Research si eJobs, peste 8.000 de tineri au completat teste de orientare vocationala etalonate si calibrate pe populatia din Romania (Holland – orientare vocationala, BFQ - personalitate, IST - inteligenta) care sa ii ghideze in alegerea carierei care li se potriveste. Analiza acestor rezultate ne-a permis sa identificam cateva dintre provocarile cu care noua generatie digitala se confrunta in gasirea unui job, iar concluziile au fost punctul de plecare pentru programul din acest an.
„Proiectul derulat pe parcursul anului trecut a demonstrat cat de necesare le sunt elevilor instrumentele de orientare profesionala. La nivel personal, elevii au putut afla informatii utile despre domeniile catre care se pot orienta pentru a atinge potentialul maxim in cariera. Iar la nivel de ansamblu, analizand integral rezultatele acestor teste, putem trage concluzii valoroase si putem stabili pasi clari pentru a-i incuraja pe elevi sa se orienteze spre profesiile care li se potrivesc cel mai bine si care sunt necesare pe piata muncii”, a declarat Dan Petre, partener D&D Research, fondator al proiectului pemeserie.ro.
In urma analizei acestor date, am observat ca exista o discrepanta intre meseriile la care tinerii aspira, pe de o parte, si personalitatile lor, precum si potentialul pe care il ofera piata muncii, pe de alta parte.
In topul preferintelor apar urmatoarele meserii: programator (14,6%), inginer de sistem in informatica (11%), avocat (10,7%), manager business (9,7%), actor (8,5), medic chirurg (8,4%), contabil (6,6%), medic cardiolog (5,3%), farmacist (5,1%), arhitect (5%). In schimb, profilul personalitatii lor care arata ca acestia sunt firi sociabile, carora le place sa interactioneze cu ceilalti si sa dezvolte prietenii, ii recomanda mai degraba pentru meserii umaniste si zona de servicii.
Pornind de la aceste informatii, Samsung isi propune ca in 2015 sa incurajeze tinerii sa-si exploreze potentialul profesional printr-o abordare atat creativa cat si stiintifica. Pentru a simplifica acest proces si a ajunge mai usor la publicul tinta, programul Trends of Tomorrow 2015 va avea, pe langa evenimentele la nivel national si o importanta componenta online: aplicatia vocationala Trends of Tomorrow, pe care tinerii o pot descarca in mod gratuit. Aceasta le stabileste profilul vocational si le sugereaza atat meserii care li se potrivesc, cat si parcursul educational necesar pentru a ajunge la ele.
O a doua concluzie a analizei vocationale este ca job-urile indicate de tinerii nostri necesita un nivel ridicat de aptitudini digitale. In acest sens, Samsung continua sa sustina dezvoltarea de aptitudini digitale, atat prin programul Smart Classroom pentru elevii de gimnaziu si liceu, derulat in Bucuresti, Iasi, Timisoara si Constanta, cat si prin Tech Institute, programul dedicat studentilor, in parteneriat cu Universitatea Politehnica din Bucuresti si Universitatea Tehnica din Cluj. Dupa o prima etapa in care patru clase si doua laboratoare din cinci orase au fost dotate cu tehnologie de ultima generatie, programele continua in acest an prin dezvoltarea de continut digital, traininguri dedicate profesorilor si cursuri vocationale cu specializare in arii foarte cautate pe piata muncii, cum ar fi tehnologiile mobile.
A treia directie care a reiesit din analiza vocationala a liceenilor o reprezinta interesul pentru dezvoltare personala si soft skills.
In acest sens, Samsung a demarat, impreuna cu Starcom MediaVest Group si Fundatia Friends For Friends, proiectul Ora de Creativitate, prin care isi propune sa sustina introducerea principiilor creativitatii aplicate in clase. Elevii implicati in activitati creative pot reusi astfel sa genereze mai repede si mai usor idei noi, sa lucreze mai organizat si mai eficient in echipa, sa aiba o abordare constructiva in fata obstacolelor, sa gandeasca orientat spre solutii cat si sa exploreze o arie mai larga de optiuni academice sau de cariera. Proiectul a demarat in luna aprilie, in cadrul Saptamanii Scoala Altfel, prin lansarea platformei online de resurse pentru profesori www.oradecreativitate.ro.
Programul de educatie digitala dezvoltat de Samsung Electronics Romania a fost recunoscut atat pe plan local, cat si pe plan international, castigand marele premiu la categoria CSR a prestigioasei competitii SABRE Awards.