[Brand romanesc] Andreea Stan (Sanofi Romania): Valoarea vanzarilor generate de brandul Antinevralgic la nivelul anului 2014 a fost de circa 44 milioane RON

[Brand romanesc] Andreea Stan (Sanofi Romania): Valoarea vanzarilor generate de brandul Antinevralgic la nivelul anului 2014 a fost de circa 44 milioane RON

Cum ar arata un manual dedicat brandurilor romanesti cu vechime pe care inca le intalnim la raft? I-am abordat pe managerii mai multor branduri autohtone cu istorie in spate ca sa facem, alaturi de ei, un traseu. Pornim din frageda pruncie a fiecarui brand, dam o raita si prin muzeul de identitate vizuala; apoi poposim in prezent, la pozitiile lor in piata.

Despre Antinevralgic, produs aparut pe piata din Romania in anii 1960 si in prezent aflat in portofoliul Sanofi, ne vorbeste Andreea Stan (Senior Brand Manager, Consumer Healthcare - Sanofi Romania).

La capitolul comunicare, brandul a trecut printr-o revitalizare majora in anul 2009 sustinuta de o campanie outdoor, neconventionala la data aceea pentru un brand de medicamente. UN moment important a urmat in 2013, odata cu lansarea Antinevralgic Forte (si campaniile de promovare aferente). Iar in 2014, ambalajele ambelor produse primesc un nou design ca parte a unei initiative regionale Sanofi desfasurata in CEE. Detalii, in continuare:

 

Istoric

Produsul este fabricat incepand din anii '60 in Uzina de Medicamente Bucuresti (actuala fabrica Zentiva, parte a Grupului Sanofi).

Un moment important din istoria produsului a fost anul 1996, cand s-a inlocuit formula chimica a Antinevralgic, conform unei decizii a Agentiei Nationale a Medicamentului. Astfel, fenacetina a fost inlocuita de paracetamol, un principiu activ cu proprietati terapeutice dovedite.

In anul 1997, marca a fost inregistrata la OSIM. In 2000 s-a introdus forma de ambalare a blisterelor, care asigura o stabilitate mai mare.

Anul 2009 a fost un an marcant, insemnand o revitalizare a brandului printr-o campanie de comunicare neconventionala pentru un produs traditional – promovarea prin outdoor: panotaj si  mijloacele de transport in comun.

In 2011, s-a reinceput comunicarea TV sub sloganul "Combate cu cap durerea de cap".

2013 va ramane un an marcant, prin lansarea Antinevralgic Forte si campania de promovare TV si BTL. 

In 2014, compania introduce un nou design de ambalaje in farmacii, pentru ambele produse – Antinevralgic P si Antinevralgic Forte.

 

Promisiune, target

Promisiunea este cea a unui tratament cu eficienta dovedita impotriva durerii de cap, disponibil toturor acelora care au nevoie sa-si continue ziua fara a fi opriti de durerea de cap - "Nu lasa durerea sa te opreasca".

Antinevralgic poate fi alegerea oricui are o durere si, in special, o durere de cap.Prin campaniile de publicitate, insa, vizam in mod particular persoanele intre 25 si 55 de ani, cei care incearca sa tina in echilibru toate aspectele vietii lor: munca, familie si prieteni.

Antinevralgic se adreseaza unui segment de public preocupat de propria stare de bine si de eficienta personala asociata, a carui activitate de zi cu zi poate fi afectata de durerile de cap.

 

Identitate vizuala

 

 

 


Cel mai recent ambalaj a fost introdus in farmacii din toamna anului 2014. Initiativa face parte dintr-un proiect regional pentru brandurile de analgezice Sanofi din Europa Centrala si de Est.

Agentia care a realizat designul noilor cutii este Carre-Noir, din Franta.

 

 

Comunicare. Campanii memorabile

- 2006: "Fara dureri de cap";

- 2008: "Simti ca iti vajaie capul? Nu lasa durerea sa te ia prin surprindere";

- 2009: "Te-a lovit durerea de cap? Ia Antinevralgic – campanie outdoor;

- 2011: "Combate cu cap durerea de cap";

- 2013: "Nu lasa durerea sa te opreasca". 

 

Pilonii de comunicare actuali

- Traditie si continuitate.

- Brand in pas cu consumatorii sai, aducand elemente de noutate si eficienta crescuta (lansarea formei mai concentrate Antinevralgic Forte si a noului design de ambalaj).

 

Cea mai recenta campanie de comunicare. Mesaj

Campania care anunta noile ambalaje. "Antinevralgic, intr-un ambalaj nou, in pas cu tine". Aceasta campanie a rulat in paralel cu campaniile pentru fiecare produs din gama Antinevralgic (Antinevralgic P si Antinevralgic Forte).

Mesaj: Antinevralgic este mereu alaturi de romani atunci cand au nevoie de un aliat eficient impotriva durerii.

 

Agentiile brandului

Advertising si media – Publicis Romania. PR – Free Communication.

 

Antinevralgic in mediul digital

De cele mai multe ori, apelam la campanii tactice, care au si o componenta educationala.

In ultimii ani, am acordat o importanta sporita mediului online (in special prin actiuni de PR), intrucat si pacientii nostri sunt acolo.

Pe de alta parte, trebuie sa tinem cont de faptul ca publicitatea la medicamente este strict reglementata.

 

Business. Vanzari. Cota de piata

Antinevralgic detine o cota de piata de 15% din categoria de analgezice, in unitati, conform IMS MAT Martie 2015. Antinevralgic este cel mai utilizat analgezic romanesc sub forma de comprimate, eliberat fara reteta si este prezent in top 10 cele mai vandute produse OTC din Romania, pozitia a 4-a.

Valoarea vanzarilor generate de brand la nivelul anului 2014 a fost de circa 44 milioane RON, conform IMS MAT Martie 2015 (pret la consumatori)

Brandurile autohtone romanesti produse in fabrica Zentiva din Bucuresti au o importanta foarte mare pentru companie si vor continua sa fie sustinute in viitor.

Sanofi are un portofoliu foarte complex de peste 350 de produse, de la medicamente inovative la generice, OTC-uri (medicamente eliberate fara prescriptie medicala), vaccinuri si medicamente pentru boli rare. Raportarea unui singur produs la totalul vanzarilor nu este foarte relevanta. Daca ne referim strict la categoria de OTC-uri, vanzarile Antinevralgic din 2014 reprezinta circa 18% din cifra de afaceri a companiei.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Campanii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related