I-am abordat pe managerii mai multor branduri autohtone cu istorie in spate ca sa facem, alaturi de ei, cate-un traseu de brand. Pornim din frageda pruncie a fiecaruia, dam o raita si prin muzeul de identitate vizuala; apoi poposim in prezent, la pozitiile lor in piata.
"Brandul Dicarbocalm detine in prezent o pozitie dominanta pe piata de tulburari gastrointestinale cu simptomatologie hiperacida, atat in valoare, cat si in volum, inregistrand anul trecut o cota de piata de 63% in unitati", a precizat Dana Pocarascu (Brand Manager, Consumer Healthcare, Sanofi Romania).
Dicarbocalm a aparut pe piata din 1974. Iar sub umbrela brandului a fost lansat in 2012 un al doilea produs, Dicarbocalm Control. Despre cum a fost abordat procesul de comunicare de-a lungul timpului, aflam in continuare:
Istoric si evolutie
Prezent pe piata inca din 1974, Dicarbocalm a avut mai multe momente importante in evolutia sa ca brand preferat al romanilor pentru calmarea arsurilor gastrice si a durerilor de stomac cauzate de hiperaciditate. In incercarea de a oferi pacientilor cea mai buna formula, procesul de fabricatie a produsului a fost constant modernizat, tinand cont de tendintele actuale de modernizare a tehnologiilor de fabricatie.
In anul 2012, sub umbrela Dicarbocalm, a fost lansat produsul Dicarbocalm Control, indicat pentru calmarea arsurilor frecvente si a refluxului gastric. Lansarea Dicarbocalm Control a presupus promovare catre medici, farmacisti si consumatori, sub sloganul "Pune capat arsurilor frecvente si refluxului gastric".
Spotul Dicarbocalm Control a fost adaptat dupa o creatie internationala, iar campania a fost una de amploare, fiind vizibila pe toate statiile importante, dar si pe statiile de nisa.
Target
Persoanele care sufera de arsuri gastrice si dureri de stomac cauzate de hiperaciditate, fie ca este vorba de barbati sau femei.
Daca vorbim despre campaniile de comunicare, putem spune ca vizam persoanele intre 30 si 55 de ani, preocupate sa tina sub control toate aspectele importante ale vietii: serviciu, familie, viata sociala, care nu pot fi deranjate de arsurile gastrice.
Campaniile recente, in special cele promovate in mediul online, pun accent pe stilul de viata modern, cu provocarile sale care pot contribui semnificativ la aparitia simptomelor de hiperaciditate.
Identitate vizuala
Comunicare
- "Stomac de stins? Dicarbocalm";
- "Te arde? Stinge cu Dicarbocalm";
- Lansarea Dicarbocalm Control.
Cea mai recenta campanie
Este vorba despre campania Dicarbocalm - "Interior & Exterior", lansata in 2014.
Agentiile brandului
Advertising si media – Publicis Romania. PR – Free Communication.
Dicarbocalm in mediul digital
De la finalul anului 2014, suntem prezenti in mediul online cu website-ul dicarbocalm.ro, unde se gasesc informatii despre produsele Dicarbocalm si Dicarbocalm Control, afectiunile carora li se adreseaza produsele, un test despre ce poate cauza arsurile gastrice sau sfaturi despre remediile pentru acestea.
Lansarea site-ului a fost insotita de o campanie online, in care ne-am concentrat comunicarea pe cauzele arsurile gastrice, mai ales in contextul agitatiei vietii moderne.
Business. Vanzari. Cota de piata
Brandul Dicarbocalm detine o pozitie dominanta pe piata de tulburari gastrointestinale cu simptomatologie hiperacida, atat in valoare, cat si in volum, inregistrand anul trecut o cota de piata de 63% in unitati, conform IMS MAT Decembrie 2014.
Performanta Dicarbocalm confirma increderea romanilor in brand si in eficienta sa demonstrata in tratarea arsurilor gastrice.
Valoarea vanzarilor generate de brand la nivelul anului 2014 a fost de circa 21 milioane RON, conform IMS MAT Decembrie 2014.
Daca ne raportam strict la portofoliul Sanofi OTC-uri, vanzarile Dicarbocalm din 2014 reprezinta circa 9%.