[Cannes Lions #62] Anca Nuta (UniCredit): Acest festival mi se pare cea mai buna scoala pentru toti cei care aspira la o cariera in industriile creative

[Cannes Lions #62] Anca Nuta (UniCredit): Acest festival mi se pare cea mai buna scoala pentru toti cei care aspira la o cariera in industriile creative

Se mai intampla ca festivalul Leilor de la Cannes sa fie asociat numai cu rose-ul si densitatea mare de ego creativ pe metru patrat, mai ales de catre cei care nu au fost acolo. Lucru profund gresit, dimensiunea de scoala de creativitate fiind de departe cea mai importanta, crede Anca Nuta ‎(Identity & Communication Director, UniCredit Tiriac Bank). Lucrezi in marketing, in publicitate sau PR, faci filme sau te stii bine cu designul, ai ceva de prins la festival.

Daca trecem la capitolul premiantilor in advertising, Anca e de parere ca un Leu aduce la fel de multa onoare agentiei, clientului si, mai ales, brandului, reprezentand o dovada a atingerii obiectivelor creative si de business deopotriva.

 

Festivalurile - ocazii de invatare

Nu as folosi festivaluri la plural pentru ca eu merg de 3 ani doar la Cannes Lions, deci nu as vrea sa generalizam.

Acum, desi e greu pentru cineva care nu a mai fost vreodata la Cannes sa asocieze acest loc cu unul de invatare - de obicei fiind perceput, cum mi-a scris cineva recent pe Facebook, ca un loc unde se bea mult rose si unde agentiile se premiaza si se felicita intre ele - acest festival de creativitate mi se pare cea mai buna scoala pentru toti cei care aspira la o cariera in industriile creative.

Si cu toata inima recomand tuturor celor care fie vor sa faca o cariera (si, poate, istorie!) in marketing, advertising, PR, design, film, fie fac deja parte dintr-una din aceste industrii: mergeti la Cannes.

Pentru o "gura proaspata" de creativitate, pentru networking si mai ales ca sa aiba acces la ultimele tendinte ale industrie si sa cunoasca oamenii care inoveaza si sparg barierele conventionalului in industria lor.

 

Obiective creative si obiective de marketing

Obiectivele creative ar trebui sa fie concepute sa sustina obiectele de marketing. Cele doua nu se pot disocia, nu facem comunicare de dragul comunicarii si nici nu suntem creativi de dragul de a fi creativi.

 

Un eveniment similar pentru industria de marketing

As mentiona aici consacratul Web Summit si  ICEEfest-ul nostru, care are un potential mare de crestere si de mobilizare internationala. Mai exista Golden Drum si Eurobest.

 

Luati in considerare premiile cand alegeti o agentie?

Ar fi absurd sa spun ca nu ne uitam si la asta.

Cred insa cu tarie ca o agentie se alege in primul rand pe altfel de criterii - pe care noi intotdeauna le comunicam de la bun inceput in brieful de pitch: intelegerea si analiza brandului, ideea creativa propusa, echipa care se va ocupa de cont si resursele implicate care sa sustina "scope of work" si, desigur, costuri.



Cum v-ati mandri cu un Leu castigat la Cannes?

In cazul nostru, cu siguranta ar fi un premiu luat "pe bune", cum se spune. Pentru ca nu cred in "ghost-uri".

Tocmai de aceea, un premiu la Cannes ar insemna o adevarata validare a faptului ca BRANDUL si-a atins obiectivele - atat cele de business, cat si cele de creativitate. Si o validare foarte clara a muncii depuse atat de agentie, cat si de client. Cred ca premiul este deopotriva al agentiei si al clientului.

 

Perceptia asupra Cannes Lions: inainte vs. dupa ce mergi acolo

Inainte sa particip, aveam la indemana povesti, acum am fapte reale ale caror protagonista sunt chiar eu. Tinand cont ca merg de trei ani la acest festival - si nu pentru rose! - cred ca este foarte clar ca il consider valoros.

 

Cannes Lions 2015: motive de participare. Asteptari

Pentru ca este acea scoala de care ai nevoie in fiecare an pentru a ramane ancorat la realitatile industriei si, in acelasi timp, pentru ca iti da curaj sa visezi la lucruri marete pentru viitor.

Vezi ca se poate, ca altii fac. Si asta iti da si putere, si speranta.

Asteptarile mele au fost indeplinite, lucru care se vede de altfel si de pe blogul meu personal, artdarling.eu, unde mi-am asumat un jurnal de festival zilnic, in care am povestit lucrurile care m-au marcat si pe care le-am considerat impresionante si importante pentru a fi impartasite cu cititorii mei.

 

Teme, dezbateri, prezentari

Anul acesta festivalul s-a desfasurat sub semnul inovatiei si al disruption-ului, cu vorbitori care au militat pentru povesti bine spuse, pentru mai putina ura si mai mult empatie.

Dintre numele mari m-au impresionat Monica Lewinski, care ne-a dat o adevarata lectie despre cat de important este sa gandesti inainte sa postezi ceva pe social media sau sa dai share, proliferand astfel niste comportamente care nu intotdeauna sunt pozitive, Pharrell Williams care ne-a dat o adevarata lectie de leadership, Bob Greenberg de la R/GA care ne-a aratat ca te poti reinventa la orice varsta si Chuck Porter care ne-a spus ca agentiile au mai mult decat un rol creativ, au si unul creator, dand nastere unor branduri care schimba lumea.

Si, daca vreti sa vorbim si mai concret, chiar azi am publicat pe blog o selectie a celor mai bune campanii de la Cannes de anul acesta, curatoriata de mine.

 

Idei sau trenduri despre comunicare cu care ai ramas

3 lucruri mi-au ramas in minte si de la care nu as vrea sa ma dezic de acum inainte in tot ceea ce fac: A brand should act like a person; Innovation is firstly and mostly about using your mind; The answer is always creativity.

 

Ce te-a surprins la aceasta editie?

Aplicatia de mobile Cannes Lions: este din ce in ce mai buna, chiar nu mai ai nevoie de catalogul festivalului, ceea ce reconfirma unul dintre trendurile importante care ar trebuie sa ne ghideze activitatea, indiferent de industria in care activam: mobile first.

 

Prestatia Romaniei la Cannes Lions 2015

Imi bate inima de fiecare data cand aud ca avem shortlist-uri si ma bucur ca si cum as fi luat eu premiu cand vad ca romanii pleaca cu Leii in geanta de la Cannes.

Suntem o comunitate frumoasa care trebuie sa se sustina reciproc si sa se bucure unul de realizarile celuilalt. Trebuie sa omoram zicala romaneasca "sa moara si capra vecinului", sa avem mai mult caracter si mai putina invidie. Doar asa vom putea schimba lumea prin creativitate si inovatie.                                   

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related