[Tinerii din Romania] Bogdan Jianu (Pernod Ricard): In era selfie-urilor, imaginea este totul pentru ei

[Tinerii din Romania] Bogdan Jianu (Pernod Ricard): In era selfie-urilor, imaginea este totul pentru ei

Fiecare noua generatie e o specie aparte. E randul ei sa schimbe lumea, in functie de vise si ambtii proprii. Ce ii diferentiaza pe tinerii din Romania? Ce isi doresc? Ce consuma?

Raportul de cercetare Youth Index Romania - Tendinte in activitati, preferinte si consum - 2014/2015 vs. 2013/2014, realizat de platforma Youth Monitor si sustinut de SMARK Research, raspunde la aceste intrebari.

Cateva date: tinerii de peste 18 ani consuma mai mult alcool, iar peste 40% se declara fumatori. Daca, in general, cheltuielile pentru haine, tehnologie sau petrecerea timpului (la concerte sau terase) au scazut, fata de anii trecuti, bauturile alcoolice si cafeaua inregistreaza cele mai mari cresteri. Alte concluzii ale raportului aici.

In paralel, am intrebat cativa brand manageri din Romania, unde isi cauta noua generatie de consumatori? Cum ii vorbeste? Pe ce canale comunica? Bogdan Jianu (Whisky Brand Manager, Pernod Ricard Romania) crede ca, din cauza internetului, tinerii au atins sincronismul maxim: indiferent de religie si geografie, ei rad la aceleasi compilatii pe Youtube.


Portretul tanarului targetat

Conectati non-stop la internet si retelele de social media, foarte atenti la imaginea pe care si-o formeaza ceilalti despre ei, avizi de informatie (pe care o primesc de cele mai multe ori de la ceilalti prieteni), mereu in cautarea celor mai "cool" evenimente si locuri din orasul lor.


Activari de succes

Programul "Ballantine's Academy" prin care, din zeci de mii de studenti atinsi am recrutat 7 tineri ambasadori in urma unui proces de selectie mixt (probe online si interviuri face-to-face). Acestia au fost in Scotia sa-l cunoasca pe Master Blender-ul nostru Sandy Hislop si sa vada cu ochii lor cat efort si pasiune se investesc in acest brand.

Timp de un an de zile dupa aceea au organizat sesiuni de mentoring si petreceri cu tinerii din orasele lor, iar pe aceasta cale vreau sa le multumesc personal inca odata (in ordine alfabetica :) ) lui Bogdan, George, Ionut, Marian, Mirabela, Sergiu si Vlad.


Canale de comunicare

Pentru noi este extrem de important ca toti cei cu care interactionam sa incerce produsele noastre. Astfel, chiar daca prima tentatie e sa spui ca mediul online este cel mai potrivit (desi este foarte greu sa tii pasul cu ei la cat de repede se schimba lucrurile), prefer oricand interactiunea directa prin sesiuni de tasting, petreceri sau evenimente.


Schimbari de comportament. Evolutie

Cred ca din cauza internetului din ce in ce mai accesibil si din ce in ce mai ieftin, toti tinerii de varste similare sunt conectati si au valori similare, indiferent de continent, religie, situatie economica sau orice alte bariere traditionale.

Rad la aceleasi vine-uri, se uita la aceleasi compilatii funny pe YouTube, se joaca aceleasi jocuri si asculta aceeasi muzica. Trendurile se propaga mult mai repede, ceea ca inseamna ca si tu la randul tau trebuie sa fii mai conectat la ce se intampla afara ca sa-i intelegi pe tinerii din tara ta.


Un brand care stie sa vorbeasca pe limba lor

Red Bull, pentru ca orice sport "nebun" apare undeva, intr-un colt uitat de lume, ei sunt primii care ajung acolo inainte sa devina mainstream; si, prin sponsorizarile si initiativele lor, reusesc sa ramana cool in ciuda faptului ca sunt un brand de masa.


Top 3 lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand targetezi tinerii:

1. Trateaza-i cu respect
2. Nu uita ca in era selfie-urilor si a Facebook imaginea este totul pentru ei
3. Nu incerca sa pari ceea ce nu esti, indiferent cate bugete ai in spate

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related