Andra Vasilache (FashionDays): In prezent, 40% dintre comenzi sunt realizate de pe mobil de catre clienti, care au la dispozitie aplicatii dedicate in acest sens

Andra Vasilache (FashionDays): In prezent, 40% dintre comenzi sunt realizate de pe mobil de catre clienti, care au la dispozitie aplicatii dedicate in acest sens

Nuantele achizitiei online exista in materie de comportament al consumatorilor cand acestia dispun de carari multiple pana ajung sa o finalizeze. Andra Vasilache (Brand Manager, Fashion Days Romania) vorbeste in continuare despre clientii Fashion Days, care au trei optiuni de a cumpara online produsele de imbracaminte si incaltaminte ce tin de retailer. 

Astfel, consumatorii pot face comenzi din aplicatiile dedicate, dezvoltate pentru aproape orice dispozitiv mobil, spune Andra. Pe langa acestea, comenzile online se pot face in continuare de pe site-ul mobile Fashion Days sau de pe desktop. Cum variaza comportamentul de achizitie in functie de acest factori, dar si de alte elemente, aflam de la ea mai jos.


Tematica acestui articol este inspirata de datele din Consumer Report, parte din HumanGraphExperience dezvoltat de Starcom MediaVest Group.

 

Schimbari in obiceiurile de cumparare

Obiceiul de cumparare al clientilor in general s-a schimbat semnificativ in ultimii 3 ani datorita dezvoltarii accelerate a pietei de comert electronic. In 2012, utilizatorii de internet erau mult mai reticenti in a cumpara produse online. Motivele cele mai des intalnite erau neincrederea in achizitia unui produs pe care nu-l vad decat in fotografii, in plata cu cardul si in magazinele online.

In prezent, shopping-ul online a devenit un stil de viata pentru multi utilizatori de internet care au descoperit avantajele multiple pe care le ofera. Baza noastra de date a crescut in ultimii 3 ani cu peste 54% la peste 7,5 milioane de utilizatori.

Cumparatorii Fashion Days in Romania sunt in procent de 65% femei si 35% barbati. Fata de anul trecut am inregistrat o crestere cu 5% a numarului de barbati.

In general, clientii Fashion Days sunt cumparatori implicati si exigenti, care au acces la surse multiple de informare si care sunt in cautarea de cumparaturi rapide si profitabile.

In ceea ce priveste comportamentul lor de consum, o mare parte sunt persoane pasionate de moda care nu fac compromisuri in ceea ce priveste calitatea si prestigiul anumitor branduri. Altii sunt sensibili la pret si reactioneaza la promotii, dar chiar si acestia sunt foarte atenti la calitatea produselor.

Noi ne adaptam nevoilor fiecaruia dintre ei. Primilor le oferim acces la cele mai noi tendinte in moda prin colectiile inseason si inspiratie in abordarea diverselor stiluri prin canalele de social media ale companiei (Facebook, blog – The Daily Issue, Pinterest etc.) in timp ce pentru "deal seakers" avem in mod constant campanii cu produse la reduceri.

In ceea ce priveste valoarea medie a comenzilor, aceasta a crescut constant in ultimii ani, cu 8% in 2014 comparativ cu 2013. Acest fapt se datoreaza atat castigarii increderii consumatorilor, cat si experientei de cumparare la nivel international pe care o oferim clientii nostri.

In prezent, in Romania, 40% din comenzi sunt realizate de pe mobil de catre clienti, care au la dispozitie aplicatii dedicate pentru aproape orice dispozitiv mobil, fie el iPhone, iPad sau Android. Mai mult, am observat o crestere de 74% a platilor cu cardul (17% in 2014 fata de 10% in 2013), in prezent rata folosirii acestora in achizitii fiind de 30%.

 

Moduri de achizitie in FashionDays

Clientii nostri sunt persoane cu un program incarcat care apreciaza confortul shopping-ului online. Rezultatele studiilor noastre interne care surprind comportamentul lor de consum ne spun ca in prezent aproximativ 50% din totalul cumparaturilor realizate de catre acestia sunt online.

Astfel, anul trecut, am lansat aplicatii dedicate pentru iPad si Android care au venit in completarea celei de iPhone lansate in 2013. Eforturile echipe de mobile din departamentul de IT au fost recunoscute de specialisti in domeniu care le-au acordat premiul "E-commerce Mobile App of the Year" la Gala GPeC din noiembrie 2014. 

Cu acest portofoliu complet, am inregistrat pana acum peste 330.000 de descarcari de aplicatii si o crestere de 66% a vanzarilor realizate mobile de catre clienti in Romania – 40% in 2014 in comparatie cu 24% in 2013. 

 

Diferente de consum - desktop, website si mobile

Este interesant de remarcat faptul ca exista diferente intre valoarea medie a comenzilor prin website si a celor realizate prin aplicatiile mobile. Valoarea medie a cosului de cumparaturi este mai ridicata pe mobil decat pe desktop, desi cumparatorii prin aplicatie sunt similari website-ului.

Mai mult, am observat diferente foarte mici atat intre valoarea medie a comenzilor plasate de barbati si femei, cat si intre valoarea comenzilor pentru articole de femei si barbati.

Insa, odata cu cresterea numarului de cumparatori barbati, o usoara tendinta de crestere a valorii medii la articolele pentru barbati a fost inregistrata.

Acest fapt se explica si prin deschiderea din ce in ce mai mare a acestora catre cumparaturile de imbracaminte si incaltaminte online.

De asemenea, un motiv in plus il reprezinta preferinta acestora pentru anumite branduri, ale caror colectii de sezon se gasesc la Fashion Days: Calvin Klein, Napapijri, Diesel, US Polo Assn, TImberland, Guess, Le Coq Sportif, Sector, Puma, Clarks si multe altele.

 

Cele mai vandute categorii de produse

In 2014, la Fashion Days, cele mai vandute categorii de produse au fost articolele de imbracaminte, urmate de incaltaminte, articole sportive si piese de lenjerie intima.

In topul celor mai bine vandute branduri de imbracaminte sunt: Napapijri, United Colors Of Benetton, Esprit, Puma si Le Coq Sportif.

In ceea ce priveste incaltamintea, Calvin Klein, Pepe Jeans London, Rachel Zoe, Geox, Roberto Botella si Clarks sunt brandurile de top. Guess, Triumph, Emporio Armani, Diesel si DNKY conduc clasamentul articolelor de lenjerie intima.

Mai mult, categoria home & deco incepe sa fie din ce in ce mai mult apreciata de clienti.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Pozitii

Sectiune



Branded


Related