Andreea Mihai (Carrefour Romania): In online, frecventa de cumparare este mai scazuta, cosul mediu mult mai mare, brandurile sunt mai cautate, sensibilitatea la pret mai scazuta

Andreea Mihai (Carrefour Romania): In online, frecventa de cumparare este mai scazuta, cosul mediu mult mai mare, brandurile sunt mai cautate, sensibilitatea la pret mai scazuta

Achizitia online versus achizitia offline - cu ce diferente in comportamentul de cumparare avem de-a face cand comandam produse de pe Internet si cand ne deplasam in magazin. Am vrut sa aflam ce date au si ne pot furniza brandurile de retail din aceasta perspectiva.

Andreea Mihai (Director de Marketing, Carrefour Romania) ne spune ca oamenii care cumpara exclusiv online de la Carrefour sunt inca putini. De cele mai multe ori, clientii Carrefour comanda online in timpul saptamanii, weekend-urile fiind rezervate pentru sesiuni de aprovizionare in offline.
Comportamentele de cumparare difera considerabil, insa, in cele doua contexte (Online vs. Offline): cosul mediu de cumparaturi este mult mai mare, sensibilitatea fata de branduri si calitate creste, iar cea fata de pret scade.


Tematica acestui articol este inspirata de datele din Consumer Report, parte din HumanGraphExperience dezvoltat de Starcom MediaVest Group.

 

Schimbari in obiceiurile de cumparare

In general, schimbarile mari in comportamentul consumatorilor sunt determinate de evenimente importante: aparitia unor noi formate, a unor inovatii, a unor evenimente cu impact important in bugetul de consum, etc. Per total, tindem sa fim destul de constanti atunci cand vine vorba de obiceiuri de consum.

Totusi, in ultima perioada, s-a putut constata o crestere a frecventei de cumparare la nivelul pietei in general, influentata, cel mai probabil, de extinderea tuturor formatelor si mai ales a formatelor mici, de proximitate.

Dezvoltarea gamelor de produse private label a orientat cumparatorii spre aceasta zona, mai ales in categoriile unde brandul nu este un element discriminatoriu in decizia de cumparare. 

 

Achizitii Online vs. Offline

In general, sunt putini cumparatori exclusiv online. Cumparatorii care nu au timp prefera sa cumpere online mai ales in timpul saptamanii. Chiar si asa, produsele proaspete sunt cumparate offline de cele mai multe ori. Weekend-urile sunt, insa, de multe ori ocazii de cumparare offline.

Inspre online se mai orienteaza si cei care locuiesc in strainatate si au rude in Romania carora pot sa le faca aprovizionarea sau doar cadouri si surprize. 

 

Cosul mediu. Clientii din magazine fizice versus clientii online

Intre cumparaturile online si cele offline exista diferente din toate punctele de vedere, chiar daca ne referim la aceleasi categorii de produse.

In online, frecventa de cumparare este mai scazuta, cosul mediu mult mai mare, brandurile sunt mai cautate, sensibilitatea la pret mai scazuta. 

 

Caracteristici si comportament ale cumparatorilor online vs offline

Targetul offline este unul generalist, referindu-ne la produsele de larg consum.

In online, insa, targetul este dominat de persoane active tinere (25-49 de ani) cu venituri peste medie, educatie superioara, ocupatii solicitante si timp putin, persoane bine informate, la curent cu tehnologia, cu noile aparitii, persoane care doresc servicii flexibile, in pas cu nevoile si disponibilitatea lor. 

Din punct de vedere al comportamentului de cumparare, in online exista o sensibilitate mai mica fata de pret (totusi acesta trebuie sa fie cel corect) si una mai mare fata de branduri si calitate, atat in ceea ce priveste produsele cat si serviciile.

De asemenea, foarte importante pentru acest tip de consumatori sunt viteza si usurinta navigarii pe site, livrarea si serviciul post vanzare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related