Fiecare noua generatie e o specie aparte. E randul ei sa schimbe lumea, in functie de vise si ambtii proprii. Ce ii diferentiaza pe tinerii din Romania? Ce isi doresc? Ce consuma? Raportul de cercetare Youth Index Romania - Tendinte in activitati, preferinte si consum - 2014/2015 vs. 2013/2014, realizat de platforma Youth Monitor si sustinut de SMARK Research, incearca sa raspunda la aceste intrebari.
Cateva date: tinerii de peste 18 ani consuma mai mult alcool, iar peste 40% se declara fumatori. Daca, in general, cheltuielile pentru haine, tehnologie sau petrecerea timpului (la concerte sau terase) au scazut, fata de anii trecuti, bauturile alcoolice si cafeaua inregistreaza cele mai mari cresteri. Alte concluzii ale raportului aici.
Dan Petre (Business Developer in cadrul D&D Research, parte din grupul Psyence) vorbeste despre proiectul PeMeserie.ro si o misiune destul de dificila: sa ii faca pe tineri constienti de propria individualitate.
Portretul tanarului targetat
PeMeserie.ro se adreseaza adolescentilor cu varsta de minim 14 ani, care sunt pusi in fata uneia dintre cele mai importante decizii de viata – alegerea facultatii si a meseriei pe care o vor urma.
E o decizie pentru care ar trebui sa fii pregatit. De familie, de scoala, de societate in general.
Din pacate, insa, sistemul de educatie din Romania nu isi asuma rolul de ghid in orientarea vocationala asa ca tinerii trec prin scoala fara sa afle care sunt aptitudinile lor individuale, care sunt tipurile de inteligenta care ii definesc cel mai bine (verbala, numerica sau figurala) si, prin urmare, care sunt profesiile pe care le-ar putea practica cu succes.
Rezultatul? Tinerii romani stiu foarte multe despre gadgeturi, dar foarte putine despre ei insisi.
Sunt foarte entuziasti si deschisi la nou, chiar early adopters in anumite categorii, dar in acelasi timp sunt usor influentabili la presiunile societatii si mai degraba pasivi in comportament.
De aici si misiunea noastra, prin testele vocationale de la PeMeserie.ro: sa-i facem pe tineri constienti de propria individualitate si de potentialul imens al cunoasterii de sine. Odata ce ai inteles care iti sunt punctele tari si zonele vulnerabile, vei putea lua decizii de viata care sa te avantajeze atat in cariera, cat si in plan personal.
Activari reusite
Caravana Trends of Tomorrow, dezvoltata de partenerul nostru Samsung Electronics Romania, a fost un proiect de cauza cu rezultate foarte palpabile. Peste 8.000 de tineri au completat instrumentele noastre de orientare vocationala in cadrul unui program de educatie digitala a noii generatii.
Studiul a scos la iveala multe lucruri interesante despre tinerii testati: ce meserii prefera acestia, ce meserii li s-ar potrivi de fapt, ce abilitati si ce trasaturi de personalitate au si cum se repartizeaza ele in functie de regiunile tarii si de gen.
Canale de comunicare
PeMeserie.ro e o platforma online, deci conversatiile noastre sunt desigur in acest mediu, via Facebook si blog. Cine mai are nevoie de alte canale? :)
E interesant de mentionat aici ca tot prin social media suntem contactati si de catre parinti, asa ca bietii tinerii nu mai sunt demult singuri pe Facebook!
Asa am descoperit ce mare nevoie au parintii de consiliere in planificarea educatiei pentru si impreuna cu copiii lor. Concluzia este ca, desi ei nu sunt targetul nostru principal, parintii raman in continuare shopperii pentru produse de acest fel destinate adolescentilor.
Schimbari de comportament. Evolutie
Tinerii de azi au redefinit notiunea de identitate sociala. Ei sunt acum mult mai constienti de importanta rolului lor de consumator de vreme ce consumatorul de acum 10 ani este prietenul sau follower-ul de azi, brand ambassador-ul sau chiar hater-ul din social media :)
Simplul fapt ca pot fi "prieten" cu Cristiano Ronaldo (care ByTheWay, are cea mai populara pagina de Facebook!) sau cu Heineken, vorbeste despre cat de personala a devenit interactiunea cu brandurile.
E o relatie in care tinerii sunt tot mai demanding, cer experiente tot mai personalizate dar, in acelasi timp, si ofera mai mult.
Un brand care a castigat suficient capital de millennial love primeste cel mai valoros tip de endorsement valabil astazi: content spontan si 100% original, creat de fani si share-uit organic pe paginile lor personale.
Un brand care stie sa vorbeasca pe limba lor
RedBull e un exemplu de brand icon care si-a pastrat simplitatea promisiunii initiale si, fara a complica deloc lucrurile, transpune acest mesaj in experiente uimitoare, care se viralizeaza in intreaga lume.
Si trebuie sa-l iubesti pentru asta, nici nu mai conteaza daca esti sau nu consumatorul produsului! De la actiunile de wingsuit flying peste un vulcan pana la RedBull JoyRide, e un brand care pare ca nu se ia la fel de in serios precum isi ia fanii si nevoia lor de evadare.
Top 3 lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand targetezi tinerii
E mai important sa faci lucruri impreuna cu ei decat sa faci lucruri pentru ei. Aaa si sa-i lasi tot pe ei sa vorbeasca despre asta :)
('cause you know nothing, John Snow!)
Interactiunea cu brandul tau trebuie sa fie o sursa de status. E important sa poata share-ui fiecare experienta, dar o vor face doar daca asta le aduce credite in plan social.
Ambitiile lor nu sunt deloc modeste si e bine sa integrezi brandul in drumul catre atingerea lor.