[Branduri care alearga] Andreea Mitrache (Red Bull): Alergarea a devenit un fenomen mondial, un trend legat de miscare si viata sanatoasa. Insa, in cazul Wings for Life World Run, alergam pentru cei care nu pot

[Branduri care alearga] Andreea Mitrache (Red Bull): Alergarea a devenit un fenomen mondial, un trend legat de miscare si viata sanatoasa. Insa, in cazul Wings for Life World Run, alergam pentru cei care nu pot

Potrivit cercetarii  "Sport in Romania 2015. Focus on Running", realizata de Quantix Marketing Consulting, 61% dintre romani au practicat alergarea ca sport cel putin o data in ultimele 12 luni. Iar 38% dintre acestia s-au apucat de alergare in ultimul an. 

Iar unii dintre acestia poate ca au ajuns chiar si la Wings for Life World Run, un maraton mondial organizat de Red Bull in 37 de tari cu o cauza in spate: sustinerea cercetarii pentru remedierea leziunilor maduvei spinarii, efectuate de Wings for Life Foundation, fundatie specializata in acest sens. Prima editie a maratonului a fost organizata de companie in 2014,  atunci strangandu-se o suma de peste 3 milioane de dolari la nivel global. In 2016, urmeaza editia cu numarul trei.

Andreea Mitrache (National Communication Manager, Red Bull) ne spune mai multe despre proiect si comunicarea Red Bull in cadrul acestuia, abordand si subiectul alergatorului roman.

 

Asocierea Red Bull cu alergarea

Alergarea a devenit un fenomen mondial. Este un trend in ceea ce priveste miscarea si viata sanatoasa. Insa in cazul Wings for Life World Run, alergam pentru cei care nu pot. Fundatia Wings for Life finanteaza proiecte de cercetare pentru gasirea unui remediu pentru leziunile coloanei vertebrale.

In plus, conceptul este cu totul diferit, pentru ca ne adresam atat amatorilor, care nu au alergat niciodata, dar si profesionistilor care pot depasi distanta unui maraton in cadrul competitiei noastre organizate la nivel mondial.

Importanta este cauza pentru care alergam si donatia pe care o facem, respectiv taxa de participare, care in Romania a fost de 124 RON (inclusiv TVA).

100% din incasarile generate de Wings for Life World Run, inclusiv taxa de inscriere, sunt donate de Red Bull Group catre Wings for Life Spinal Cord Research Foundation pentru cercetarea leziunilor maduvei spinarii.


Cele mai de succes actiuni din ultimul an

Wings for Life World Run a avut loc pe 3 mai, atat in Romania, cat si in alte 34 de locatii de pe sase continente. Startul se da simultan in intreaga lume. In 2015 a avut loc cea de a doua editie.

Ne-am bucurat ca in 2014 s-au strans peste 3 milioane de euro la nivel mondial din taxa de participare si alte donatii. Intreaga suma a fost redirectionata catre un proiect de cercetare prin stimulare epidurala, o terapie inovatoare in cazul afectiunilor maduvei spinarii.

Studiul este condus de dr. Susan Harkema, profesor la Universitatea din Louisville, alaturi de Fundatia Christopher & Dana Reeve.


Integrarea comunicarii cu cea a brandului 

Wings for Life World Run nu este un proiect in care comunicam brandul Red Bull. De fapt, prezenta lui este aproape inexistenta.

Singura comunicare a brandului este in kitul participantului si la punctele de rehidratare de pe traseu, unde este prezenta doza de Red Bull, comunicare pe care o facem si in cadrul altor evenimente partenere.


Mai degraba este vorba despre latura umana si de a ajuta la gasirea unui remediu pentru leziunile coloanei vertebrale.

Nefiind o afectiune la fel de raspandita precum cancerul, de exemplu, proiectele de cercetare nu isi gasesc finantare. Studiile arata ca aproximativ 130.000 de persoane sunt implicate anual in accidente care le afecteaza maduva spinarii, urmate de paralizie, iar peste 50% dintre cazuri sunt provocate de accidente rutiere, urmate, ca pondere, de accidentele casnice.


Wings for Life World Run

In cazul Wings for Life World Run am avut o campanie de comunicare integrata, care a cuprins spoturi TV, radio, print, on-line, OOH. Lor li s-au alaturat si actiuni de BTL in mai multe parcuri din Bucuresti, unde am instalat un punct de rehidratare pentru alergatori. Aici se puteau opri sa se hidrateze si primeau si informatii despre Wings for Life Word Run.


Un rol foarte important in comunicare l-au detinut si ambasadorii locali care s-au alaturat proiectului – George Balta (fost jucator de rugby, acum imobilizat intr-un scaun rulant), Mihaela Radulescu, Dani Otil, Toma Coconea, Daniel Osmanovici, Andrei Rosu, Paul Dicu, Alexandru Corneschi si Alexandru Nicolau.


Ne-am bucurat sa avem si sustinerea Comitetului Olimpic si Sportiv Roman, iar presedintele acestuia, Alin Petrache, a si alergat.


Alergatorul roman si nevoile sale

Aceasta comunitate este una foarte unita si in plina dezvoltare. Este un sport pe care il poate practica oricine, oriunde, oricand.

Alergatorul roman insa, are nevoie de mai multa educatie specifica, putem spune si stiintifica, si ajutor profesionist macar pentru primele antrenamente.

Este un sport care pe cat de usor pare de practicat, pe atat de usor este predispus la accidentari, mai ales daca nu stii cum sa te antrenezi. Insa, din cate am observat, trendul de a apela la un profesionist este ascendent si exista dorinta de a face "scoala alergarii".

Asa cum spuneam si mai devreme, are nevoie sa invete sa isi cunoasca trupul, sa stie unde ii sunt limitele si sa nu forteze, sa invete cum sa-si imbunatateasca performanta prin antrenament. Sunt niste nevoi de baza.

De alergat, poti alerga oriunde – in parc, pe piste special amenajate la cluburile de atletism, in padure, etc. Important este sa vrei si sa o faci in mod corect pentru a nu-si afecta sanatatea.


3 lucruri de care ar trebui sa tina cont un brand cand deruleaza o actiune sportiva

Sa fie credibil, functional si relevant in comunitatea respectiva. Dupa cum stiti, Red Bull are o istorie in asocierea cu sportivii si sustinerea lor pentru a obtine performante.


Best practices: comunicarea unui brand international

Puma, prin asocierea cu Usain Bolt. Este un brand care sustine alergarea la nivel modial. In 2015 au fost si partenerii nostri globali la Wings for Life World Run.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related