In medie, distanta maxima parcursa de un alergator roman este de 7 km. Doar aproximativ 3% dintre cei ce alearga au ajuns la distanta unui semimaraton (21km) si doar 1% la cei 42 km ai maratonului, ne spune raportul de cercetare Sport in Romania 2015. Focus on Running", efectuat de Quantix Marketing Consulting, sub umbrela SMARK Research.
O companie care face eforturi pentru a creste aceste procente este OMV Petrom, care sustine atat sportul de performanta, cat si pe cel de masa, ambele gravitand in jurul ideii de viata sanatoasa. Iliana Stanculet (Corporate Brand Manager) ne spune mai jos despre implicarea companiei in fenomenul alergarii, care a inceput in urma cu 10 ani prin organizarea Crosului Petrom.
In prezent, alergarea este unul dintre pilonii de comunicare interna. "De la 60 de participanti la prima editie a Semimaratonului International Bucuresti am reusit sa crestem de la an la an, astfel incat la editia de anul acesta am avut peste 500 de colegi la start", adauga Iliana.
OMV Petrom si fenomenul alergarii in Romania
OMV Petrom este un sustinator al sportului si recunoaste importanta acestuia pentru o viata sanatoasa.
De aceea, prin strategia noastra, sustinem atat sportul de performanta, cat si sportul amator sau de masa.
Suntem sponsorul principal al Lotului National de Gimnastica Feminina, disciplina sportiva care a adus cele mai multe medalii Romaniei de-alungul anilor si sponsorul principal al Lotului National de Sarituri cu Schiurile (comunicat pe brand OMV), sport ce beneficiaza de un colectiv de sportivi foarte tineri si cu mult potential.
In ceea ce priveste sportul amator, am inceput acum 10 ani prin organizarea Crosului Petrom.
Ne-am alaturat astfel celorlaltor companii/organizatii care sustineau astfel de evenimente si impreuna, pas cu pas, credem ca am contribuit la schimbarea majora pe care o vedem astazi: fenomenul alergarii.
Dupa 6 editii ale Crosului Petrom, in 2012 am devenit sponsorul principal al primei editii a Semimaratonului International Bucuresti. Eveniment care a crescut de la 3.000 de participanti in primul an, la peste 10.000 de participanti anul acesta.
Actiuni desfasurate. Comunicarea lor
Focusul nostru in comunicarea externa se axeaza pe sustinerea sportului de performanta.
In ceea ce priveste alergarea, obiectivul nostru principal este de a creste numarul de alergatori din randul colegilor nostri.
De aceea, in fiecare an derulam campanii de comunicare interna si ne mandrim cu faptul ca de la 60 de participanti la prima editie a semimaratonului am reusit sa crestem de la an la an, astfel incat, la cea de-a patra editie a semimaratonului, cea de anul acesta, am avut peste 500 de colegi la start.
3 lucruri de care ar trebui sa tina cont un brand cand deruleaza o actiune sportiva
In primul rand, as face referire la calitatea si profesionalismului organizatorului. In astfel de manifestari, este important ca cel care gestioneaza intregul eveniment sa fie un bun cunoscator al nevoilor specifice ale alergatorilor, sa aiba o buna cunoastere a comunitatii nationale si internationale de atletism.
Pentru noi asocierea cu Asociatia Bucharest Running Club (ABRC) , care avea deja experienta organizarii maratonului Bucuresti, s-a dovedit o alegere foarte buna.
O alte dimensiune importanta este amploarea evenimentului si notorietatea acestuia.
Ultimul aspect, dar nu cel din urma, este potentialul de sinergii de comunicare la nivel de brand, fie el de comunicare interna sau externa; in cazul nostru, dupa cum spuneam mai devreme, focusul este pe comunicarea interna.
Dincolo de incurajarea unui stil de viata sanatos, credem ca acest sport incorporeaza o serie de valori care sunt comune cu valorile noastre organizationale, cum ar fi performanta si spiritul de echipa.
Best practices: comunicarea unui brand international
Cei de la Red Bull cu al lor Wings for Life fac o treaba foarte buna.