Cat de bine se informeaza romanii inainte de a lua decizia de achizitie a tamplariei termoizolante, care este principalul criteriu de cumparare si de ce ferestrele ieftine ii vor costa mai mult pe romani, pe termen mediu si lung?
Toate aceste intrebari au fost adresate in cadrul sondajului national comandat de VEKA Romania si realizat de Neomar Consulting in perioada 10 ianuarie – 6 februarie 2015, pe un esantion reprezentativ (persoane fizice) de 1,100 persoane cu varste cuprinse intre 20 si 60 ani. Marja de eroare de esantionare este de +2,9%.
Informarea corecta este esentiala
Lipsa de informare cu privire la provenienta tamplariei termoizolante din locuinta, cat si a principalelor caracteristici ce o transforma intr-o fereastra de calitate superioara se numara printre cele mai ingrijoratoare aspecte ce reies in urma sondajului national.
Intrebati carei marci ii apartin profilurile ce alcatuiesc ferestrele din propriile locuinte, 58.2% dintre respondenti au afirmat ca nu isi amintesc numele acesteia, iar 67.8% nu stiu numele producatorului lor de ferestre.
In plus, 40.7% afirma ca au solicitat o singura oferta inainte de a cumpara tamplaria actuala din locuinta, iar 26.9% nu stiu cate camere interne de izolare detin ferestrele lor.
Pentru cei mai multi dintre romani, calitatea tamplariei termoizolante ramane, din pacate, pe un loc secund, in favoarea celui mai mic pret de achizitie, 50.3% dintre respondenti spun ca principalul factor care influenteaza pentru ei decizia de cumparare este pretul.
Calitatea produsului trebuie sa primeze
Incep totusi sa fie vizibile premise pozitive din piata, iar acestea vin din partea viitorilor cumparatori de ferestre cu profiluri termoizolante. In cadrul sondajului national, acestia au numit in topul primelor trei cele mai importante criterii de selectie marcile de furnizori folosite la confectionarea ferestrelor, respectiv marca de profiluri si cea de feronerie.
Ferestrele ieftine ii vor costa mai mult pe romani
Probabil unul dintre cele mai ingrijoratoare aspecte relevate de studiu este acceptul beneficiarilor de a achizitiona tamparie termoizolanta fara factura fiscala, 13.7% fiind partial sau total de acord cu aceasta practica „la negru”.
Toate acestea nu fac decat sa conduca piata pe un segment gri, in care solutiile tehnice au o performanta scazuta, origine incerta si nu beneficiaza de servicii de garantie. Acest lucru duce, in final, la cresterea gradului de nemultumire a clientilor finali fata de produsul achizitionat.
Pe de alta parte, un pret scazut nu poate garanta si calitatea produsului. Tamplaria termoizolanta de calitate inferioara este pentru locuinta doar o investitie pe termen scurt, intrucat aceasta nu asigura, pe termen mediu si lung, confortul si siguranta casei, o izolare termica si fonica perfecta sau rezistenta si durabilitatea ferestrelor.
De aceea, la un interval de timp relativ scurt, ferestrele trebuie schimbate, ceea ce presupune o noua investitie financiara inainte de amortizarea celei vechi.
O fereastra adevarata trebuie sa raspunda necesitatii de izolare termica, rezistenta si durabilitate, dar trebuie sa fie si adaptata climei din zona geografica in care se afla locuinta. Pentru clima din tara noastra, recomandarea VEKA sunt profilurile PVC cu minim 5 camere interne de izolare si 70 de mm adancime de incastrare in zid.
23% dintre respondenti spun ca profilurile ferestrelor lor au doar 3 camere interne de izolare, lucru ce demonstreaza, o data in plus, faptul ca romanii investesc in produse cu performante slabe din punct de vedere al termoizolarii.
De aici provine si una dintre cele mai mari nemultumiri ale romanilor cu privire la tamplaria termoizolanta pe care o detin, adica izolarea termica defectuoasa (11%).
"Studiul national de piata ne-a reconfirmat o problema raspandita in randul consumatorilor din Romania si anume lipsa de informare inaintea achizitiei de tamparie termoizolanta. Romanii nu au depasit inca pragul celui mai mic pret, lucru ce ii impiedica sa cumpere ferestre de calitate, capabile sa justifice investitia facuta pentru o perioada indelungata de timp.
La VEKA, vom continua campaniile sustinute de educare si informare a cumparatorilor cu privire la beneficiile pe care o fereastra performanta le aduce pentru locuinta si bugetul familiei. Suntem constienti ca acesta reprezinta un proces de durata si ca este nevoie de timp pentru schimbarea perceptiilor si a comportamentelor.
Ramanem activi si in lupta noastra pentru descurajarea comertului de tamparie termoizolanta <la negru> si speram ca noile demersuri ale statului sa ne sustina si sa contribuie in sens pozitiv, caci doar asa cumparatorul este protejat legal din punct de vedere al serviciilor de garantie.", spune Alexandru Oancea (Marketing Manager VEKA Romania).
Alexandru Oancea (Marketing Manager VEKA Romania)
Rezultatele pozitive obtinute de VEKA Romania in decursul anului trecut confirma modelul de business de succes ales de companie. VEKA va continua sa isi respecte misiunea asumata in calitate de lider mondial in vanzari si timp de livrare a profilurilor infoliate, de a imbunatati in mod constant solutiile propuse clientilor sai si a le oferi acestora sisteme PVC performante, apartinand exclusiv clasei A.