Cu Dan Ditoiu (Raiffeisen Bank) despre o platforma de comunicare interna ce vizeaza well-being-ul angajatilor, dezvoltata alaturi de D&D Research

Cu Dan Ditoiu (Raiffeisen Bank) despre o platforma de comunicare interna ce vizeaza well-being-ul angajatilor, dezvoltata alaturi de D&D Research

Despre oameni si angajati vorbim in continuare. Sunt unii si aceiasi, cu toate ca uneori rolul de angajat ii ia fata celuilalt. Alteori, nu. Despre scenariul al doilea vorbim in continuare cu Dan Ditoiu (HR Training Business Partner, Raiffeisen Bank). In urma unei diagnoze organizationale realizata de D&D Research, compania a demarat o platforma de comunicare interna numita RStyle, impartita in 6 directii identificate ca fiind de interes pentru angajati: sport, nutritie/food, dezvoltare/development, comuniune/together, viata de familie si calatorii.

Despre contextul proiectului si aplicatiile acestor diagnoze de organizatie, am vorbit cu Dan Petre (Business Developer, D&D Research). Detaliile despre proiect ni le ofera Dan Ditoiu in continuare:

 

Programul de well-being RStyle

Cel mai mare challenge pentru noi a fost crearea unui program suficient de amplu incat sa acopere intreaga organizatie. In acest sens am realizat diagnoza organizationala, pentru a vedea care sunt zonele de interventie pe care ar trebui sa construim.

S-a conturat astfel obiectivul RStyle: echilibrarea starii individuale de bine pe 3 dimensiuni - sanatate fizica, echilibrul psiho-emotional si sanatatea relatiilor.

Practic, programul faciliteaza accesul angajatilor la un pachet de programe si evenimente interne dedicate, grupate pe 6 piloni identificati prin surveyul D&D Research.

RSport (pilonul cu cel mai mare numar de particpanti) cuprinde evenimente sportive precum Impreuna pentru turul Romaniei, Olimpiada RStyle, Cursuri Lamaze. RFood inseamna evenimente de cooking experience (Traditii culinare regionale, Conferinte nutritie etc.) TravelR include parteneriate pentru servicii de travel (Oferte speciale pentru angajati, Targul de turism, Ghiduri de calatorie). DevelopR inseamna conferinte pe teme de dezvoltare si arta (Prieteni, Emotii, Suflet - cu Oana Pellea, Rendez-vous cu arta, Teste online). RParenting include conferinte pe teme largi de parenting (Relatia parinte-copil, Varsta adolescentei - de vorba cu Aurora Liiceanu, Digital Kids) iar TogetherR cuprinde evenimente organizate alaturi de familie (Jocurile copilariei, Atelier de pictura).

Am lucrat pentru a da o identitate vizuala proiectului si impreuna cu echipa interna de maketing am definit RStyle - Stilul Raiffeisen si mesajul nostru: Traieste echilibrat!

Instrumentul principal de comunicare interna a fost microsite-ul RStyle, pe care l-am elaborat impreuna cu colegele de la PR si specialistii de la IT. Prin aceasta platforma ne-am propus nu doar sa facilitam accesul colegilor la evenimentele din proiect pentru inscriere, ci sa zugravim intreg universul RStyle cu imagini, filmulete, articole, un fel de „zona libera” in care sa ne exprimam...altfel!

Si lansarea a fost speciala: am organizat un flashmob. Astfel, angajatii au avut inca de la inceput ocazia sa fie parte din RStyle.

Intr-o singura zi, peste 120 de oameni din intreaga organizatie au participat la antrenamente, iar spectacolul final s-a desfasurat in mall Baneasa. Filmul evenimentului a fost mai apoi distribuit intern dar si extern prin platforma Facebook, fiind accesat de foarte multi colegi. Acesta a fost momentul in care am primit numeroase feedback-uri si am creat deja asteptari legate de proiect.

 

Obiectivele programului. Dezvoltare

Consideram ca, pana in prezent, obiectivele au fost atinse: atat cele de implementare -  sa avem un numar cat mai mare si mai diversificat de programe care sa ajunga in toate zonele organizatiei, dar si cele legate de indicatori.

Al doilea studiu de diagnoza, realizat in 2014, a aratat o crestere a nivelului well-being-ului in interiorul organizatiei cu aproximativ 10%, diferenta aliniata la normele specifice unui astfel de demers.

In ceea ce priveste dezvoltarea proiectului RStyle, ne straduim sa gasim variante creative. Vom continua  initiativa „TU faci RStyle”, prin care am reusit sa „francizam” local proiectul.

Astfel,  anumite grupuri de angajati au posibilitatea de a-si crea propriile solutii de well-being intr-un context definit de obiectivele, pilonii si arhitectura RStyle.

Oferim asadar libertate de exprimare, constienti ca oamenii vor adera cu atat mai mult la o idee pornita dinspre ei versus ideile de la „centru” implementate „top-down”.

 

Dupa 2 ani de la lansare: care sunt cele mai de succes componente ale programului?

Putem sa privim succesul din mai multe perspective: din punct de vedere al numarului mare de participanti (un prim loc il ocupa aria RSport), dar si din punct de vedere al feedback-urilor primite in urma participarii la programele Parenting sau DevelopR (aici nu cantitatea ne-a dat masura succesului, ci gradul de apropiere si trairile personale impartasite de colegi in cadrul evenimentelor).

Tot succes inseamna pentru noi, echipa de proiect, si faptul ca suntem adesea intrebati de colegi cand o sa avem urmatorul eveniment :)

 

Putem vorbi despre o comunitate formata in jurul unui brand?

Credem ca putem vorbi de o comunitate RStyle inca de la inceput, cand cei peste 120 de colegi au participat la evenimentul de lansare- Flashmob-ul RStyle. Ulterior, aceasta comunitate a crescut cu fiecare actiune (anul trecut avand peste 3000 de participanti unici la evenimentele RStyle).

O caracteristica importanta a comunitatii noastre e libertatea de  exprimare, fiecare isi „extrage” ce are nevoie si cand are nevoie, prin orice canal i se pare potrivit pentru el.

Spre exemplu, avem colegi care nu au participat la evenimentele live de tip conferinte de dezvoltare, dar au aderat cu placere la sesiuni online de teste de personalitate sau au vizionat pe microsite filmul unei conferinte de parenting.

Credem ca orice comunitate se construieste pe baza de incredere iar pentru a castiga incredere este nevoie de comportamente consecvente. In acest sens construim incet, dar sigur.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related