[Tinerii si manierele financiare] Teodora Saguna (Bancpost): Din segmentul de studenti aflati in portofoliul Bancpost, anual, un procent de 15% trec in categoria salariati si raman alaturi de noi

[Tinerii si manierele financiare] Teodora Saguna (Bancpost): Din segmentul de studenti aflati in portofoliul Bancpost, anual, un procent de 15% trec in categoria salariati si raman alaturi de noi

Tinerii si banii lor constituie permanent un subiect de discutie ofertant. Si una din laturile problemei sta in intrebarea "prin ce intermediari isi cheltuie tinerii banii?". Online-ul si mobile-ul cresc si se extind, odata cu ele se schimba si obiceiurile de cumparare si, prin asociere, cele financiare. Cum se adapteaza institutiile bancare situatiei si cum ii abordeaza pe cei tineri?

Teodora Saguna (Head of Retail Marketing, Bancpost) spune ca targetul compus din generatia Milennials este intr-un punct de focus constant pentru companie, nevoile acestora fiind adresate prin pachete dedicate de produse si servicii pentru studenti si, apoi, pentru tinerii angajati.

"Din segmentul de studenti aflati in portofoliul Bancpost, anual, un procent de 15% trec in categoria salariati si raman alaturi de noi. Obiectivul este ca pe termen mediu si lung sa crestem acest indicator la cel putin 30%, bazandu-ne pe o strategie de pachete dedicate gandite special pentru fidelizarea acestor clienti si nevoile lor de banking".

Astfel, pachetul pentru studenti Bancpost, spune Teodora, se adreseaza nevoilor imediate ale acestora, avand un profil mai orientat catre consum (acces rapid la cont prin serviciile de digital banking fara costuri suplimentare). Segmentului 25-35 de ani, preocupat de viitor, i se adreseaza serviciile de creditare si economisire, precum si un pachet special denumit "Eu salariat". Detalii in continuare.

 

Tema comportamentului financiar al tinerilor romani este inspirata de studiul The Future of Money, realizat de reteaua Starcom MediaVest, ce urmareste trendurile de la nivel global si local, pe un target investigat de persoane cu varste cuprinse intre 19-34 de ani si experti din 18 tari.

 

Potentialul tinerilor din pozitia de clienti ai bancii

Generatia „Millennials”, respectiv tinerii nascuti dupa 1990, este un target dinamic si cu un mare potential pe termen lung pentru industria de banking si nu numai. Vorbim de o generatie noua, diferita de generatiile traditionale cu care bancile s-au obisnuit, si cu care companiile trebuie sa relationeze in mod adecvat pentru a-i transforma in clienti.

Pentru Bancpost, acest segment reprezinta un focus constant, iar pentru a adresa in mod specific si direct nevoile acestora, am gandit pachete dedicate atat pentru studenti, cat si pentru tinerii angajati.

Ambele categorii au potential de crestere pe viitor, acesti tineri avand ambitii mari de evolutie profesionala si personala, inclusiv planuri de dezvoltare antreprenoriala.

Trebuie mentionat ca din segmentul de studenti aflati in portofoliul Bancpost, anual, un procent de 15% trec in categoria salariati si raman alaturi de noi. Obiectivul este ca pe termen mediu si lung sa crestem acest indicator la cel putin 30%, bazandu-ne pe o strategie de pachete dedicate gandite special pentru fidelizarea acestor clienti si nevoile lor de banking.

 

Evolutia comportamentului financiar

Era digitala a schimbat comportamente, atitudini si obiceiuri. Tinerii de astazi petrec foarte mult timp in mediul online, vorbesc cu prietenii online, folosesc retelele sociale pentru networking, participa la evenimente online si tot in acest mediu se informeaza cu privire la subiecte de interes pentru ei.

Acesta este de altfel si mediul in care isi valideaza deciziile, cauta sfaturi sau fac diverse achizitii. Sunt foarte bine informati, la curent cu inovatiile pe care le si adopta si, prin urmare si foarte pretentiosi atunci cand iau decizii. 

Majoritatea acestor tineri folosesc servicii bancare precum contul curent si cardul de debit, pentru ei fiind esential accesul la internet si mobile banking, instrumente prin care deruleaza majoritatea tranzactiilor pe care le efectueaza.

Existenta serviciilor bancare digitale nu trebuie sa anuleze sau minimizeze experienta pe care clientii o au offline, in unitatile bancare.

Astfel am venit in intampinarea clientilor nostri tineri si am extins experienta digitala si in interiorul unitatilor, existand locatii unde clientii au acces direct la serviciile de digital prin amplasarea de tablete si instrumente ce promoveaza conceptul de self-banking.


Un "portret financiar" al clientilor din acest segment de varsta

Daca vorbim de segmentul de studenti, veniturile acestora provin in cea mai mare parte din burse, de la parinti sau din joburi sezoniere.

Profilul acestora este mai degraba unul de consumator, banii fiind cheltuiti online prin achizitia diferitor tipuri de produse, si foarte rar economisiti. In acelasi timp folosesc destul de frecvent serviciul de mobile banking pentru verificarea soldului sau tranzactii punctuale.

Pe de alta parte, tinerii intre 25 – 35 de ani incep sa aiba planuri mult mai concrete de viitor si inteleg foarte bine serviciile bancare.

Se gandesc cu mult mai multa responsabilitate catre viitor si comportamentul lor se schimba din preponderent consumator in deschidere catre investitii si economisire pentru planurile de viitor.

Utilizeaza in paralel mai multe tipuri de produse bancare (cont curent, card de debit, credit ipotecar, credit auto, depozite, servicii de plata electronice), inclusiv produse complexe de investitii, daca veniturile castigate le sustin. 

 

Servicii financiare si comunicarea lor

In dezvoltarea produselor noastre adresate tinerilor pornim mereu intrebandu-ne daca aceasta este banca cu care copiii nostri vor alege sa bancarizeze mai tarziu. Iar toate pachetele si ofertele converg in acest sens, punand in centrul strategiei de dezvoltare clientul cu nevoile si asteptarile lui.

Astfel, pentru segmentul studenti Bancpost a creat un pachet special de produse si servicii care sa adreseze dorintele imediate ale acestora: acces rapid la cont prin serviciile de digital banking si costuri zero. Strategia Bancpost pe termen mediu si lung este de a dezvolta acest segment, prin derularea de programe dedicate, in paralel cu dezvoltarea de produse specifice.

Pentru clientii cu varste intre 25-35 de ani, Bancpost propune o oferta variata atat pentru partea de creditare, cat si de economisire. Pentru acesti clienti, recent s-a lansat si pachetul „Eu salariat”, un pachet all-inclusive, gandit pentru angajatul modern, activ, dinamic si mereu in pas cu trendurile in tehnologie ce ii ofera acces rapid si facil la veniturile lunare.

Pachetul are avantajul de a include toate serviciile necesare operatiunilor bancare zilnice: cont curent in lei in care este virat salariul, card de debit MasterCard atasat acestuia, serviciul de internet banking - Fastbanking si mobile banking – FastMobile, dar si Overdraft, fara comision de acordare.

Fiecare categorie de tineri detaliata este adresata prin canale de comunicare specifice targetului. Astfel, Bancpost are incheiate parteneriate cu institutii superioare de invatamant, prin intermediul carora diseminam campaniile catre potentialii clienti.

De asemenea, comunicarea cu tinerii se concentreaza pe mediul in care isi petrec cel mai mult timp – online-ul, retele sociale sau site-uri specializate. 

 

Initiative de educatie financiara

Bancpost deruleaza anual sesiuni de practica pentru studenti, acestia avand astfel oportunitatea de a acumula cunostinte integrate de banking atat in cadrul unitatilor Bancpost, cat si in sediul central, prin implicarea in activitatea diverselor departamente existente.  

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related