[Marketeri despre creativitate] Ioana Borza (Farmec): Este foarte important ca oamenii de creatie sa inteleaga brandul, valorile sale, cat si cultura organizationala a companiei

[Marketeri despre creativitate] Ioana Borza (Farmec): Este foarte important ca oamenii de creatie sa inteleaga brandul, valorile sale, cat si cultura organizationala a companiei

Reclamele din pauza de publicitate starnesc reactii dintre cele mai diverse. Unele ne conving, altele ne fac sa radem, cateva ne dau de gandit, multe sunt, mai degraba pur informative si functionale. Pentru ca, de multe ori, nu ne intrebam ce agentie a facut o anumita reclama, ci, mai degraba, ce client a aprobat-o, ne-am interesat cum vad oamenii de marketing creativitatea, daca este conditie mandatory in fiecare brief pe care il dau sau daca li se pare ca e mai bun un mesaj functional.

Ioana Borza (Marketing Manager, Farmec) este de parere ca, la fel ca in alte domenii, si in publicitate exista agentii care merg cu propuneri „safe”, care, daca beneficiaza de un buget consistent, pot aduce rezultatele asteptate, insa considera ca exista si agentii creative care pun pe masa clientilor propuneri foarte curajoase.

Creatiile din calupul publicitar reprezinta rezultatul muncii in echipa agentie-client, fiind practic o oglina a nivelului la care au ajuns specialistii de marketing si publicitatea astazi.

 

Creativitatea – obligatorie sau optionala intr-o campanie?

Avand in vedere multitudinea mesajelor cu care un consumator este zilnic asaltat, creativitatea reprezinta clar un atu in comunicarea de brand. Ea trebuie sa fie, insa, in deplin acord cu valorile brandului, cu targetul vizat si, nu in ultimul rand, perfect adaptata mediului de comunicare. Un mediu extrem de provocator in acest sens il reprezinta mediul online.

In ceea ce priveste procesul de vanzare, lucrurile sunt putin mai complexe din perspectiva faptului ca sunt multi alti factori care influenteaza procesul de achizitie. Dintre acestia, as mentiona experienta anterioara cu marca, pretul si actiunile promotionale. Creativitatea, insa, creste gradul de memorabilitate a campaniei, iar daca este aplicata si in actiuni de trade marketing rezultatele se vor vedea cu siguranta in vanzari.

 

Legatura intre creativitate si rezultatele unei campanii

Din perspectiva indicatorilor de brand, exista o stransa legatura intre creativitate si rezultatele campaniei. Pentru a fi un succes, campania trebuie sa fie relevanta pentru consumatori, consistenta din punct de vedere al mesajului si, nu in ultimul rand, sa trezeasca emotii pozitive in randul acestora.

 

Nivelul de creativitate al agentiilor din Romania

Ca in orice alt domeniu, si in publicitate exista agentii care prefera varianta "safe" a strategiilor de comunicare, varianta care, alaturi de un buget consistent, poate duce la indeplinirea obiectivelor stabilite. Insa exista si agentii extrem de creative, care ofera clientului solutii foarte curajoase. Campaniile de promovare sunt rezultatul muncii in echipa agentie-client, motiv pentru care este foarte important ca oamenii de creatie sa inteleaga brandul, valorile sale, cat si cultura organizationala a companiei.

 

Creatiile din calupul publicitar TV

Creatiile din calupul publicitar reprezinta rezultatul muncii in echipa agentie-client, fiind practic o oglina a nivelului la care au ajuns specialistii de marketing si publicitatea astazi.

 

Neconventionalele. De ce unele nu se aproba?

Am primit propuneri creative pentru derularea unor actiuni BTL pe care nu le-am implementat din cauza bugetelor mari implicate versus persoane vizate si, implicit, vanzari estimate.

 

Cel mai permisiv mediu dpdv creatie

Cel mai permisiv mediu din punct de vedere creatie este, de departe, mediul online. Este un mediu extrem de ofertant in care brandul poate interactiona direct cu consumatorii sau potentialii consumatori, poate obtine feedback-ul acestora in timp real, iar rezultatele campaniei pot fi usor monitorizate si cuantificate. In ceea ce priveste disciplinele cu cel mai inalt nivel al creativitatii, cred ca tot publicitatea online, alaturi de PR se pozitioneaza cel mai bine.

  

Cea mai creativa campanie la care ai lucrat

Cea mai creativa campanie a fost cea prin care am comunicat noua gama de produse pentru barbati sub brandul GEROVITAL MEN. Conceptul campaniei de comunicare a avut la baza un insight foarte adevarat, respectiv acela ca barbatul este prin natura sa un vanator... de hrana, de suflete, de priviri, de zambete, de aprecieri. In jungle urbana, instinctul de vanator e mai important ca niciodata, iar un vanator adevarat nu transpira alergand dupa vanat pentru ca stie cum sa-si faca prada sa-si doreasca sa fie vanata. Si pentru ca stiu exact ce isi doresc femeile, specialistii GEROVITAL au introdus in noile produse GEROVITAL MEN ingredientele care fac increzator orice vanator.

Acest concept a fost transpus intr-o campanie ampla de comunicare pe: TV, online, print, cat si prin actiuni BTL, PR si trade marketing.

Agentia cu care am colaborat: Dr. AD Brand Care.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related