[Marketeri despre creativitate] Ruxandra Voda (Telekom): Pentru anumite produse si servicii destinate unor segmente largi de consumatori, comunicarea trebuie sa fie si creativa si pragmatica

[Marketeri despre creativitate] Ruxandra Voda (Telekom): Pentru anumite produse si servicii destinate unor segmente largi de consumatori, comunicarea trebuie sa fie si creativa si pragmatica

Reclamele din pauza de publicitate starnesc reactii dintre cele mai diverse. Unele ne conving, altele ne fac sa radem, cateva ne dau de gandit, multe sunt, mai degraba pur informative si functionale. Pentru ca, de multe ori, nu ne intrebam ce agentie a facut o anumita reclama, ci, mai degraba, ce client a aprobat-o, ne-am interesat cum vad oamenii de marketing creativitatea, daca este conditie mandatory in fiecare brief pe care il dau sau daca li se pare ca e mai bun un mesaj functional.

Ruxandra Voda (Director Comunicare, grupul Telekom Romania) considera ca nivelul executiilor este dat si de nivelul general al pietei si de preferintele consumatorilor, insa nu este de parere ca nivelul de creativitate al unei campanii trebuie judecat numai dupa executiile TV.

Un brand precum Telekom este un brand universal, cu o adresabilitate extrem de larga si atunci, in unele situatii, pentru anumite produse si servicii destinate unor segmente largi de consumatori, comunicarea trebuie sa fie si creativa si pragmatica. Sunt si segmente de consumatori pentru care singura comunicare relevanta este cea directa si functionala, dar avem si categorii de consumatori care reactioneaza emotional.

 

Creativitatea – obligatorie sau optionala intr-o campanie?

Creativitatea este precum sarea in bucate, ca sa parafrazez chintesenta unui basm romanesc. Dar, exista vreo reteta pe care o alegi doar pe motiv ca are sare? Nu. Creativitatea este un ingredient important in comunicarea de brand si de produs, insa si aceasta creativitate trebuie sa construiasca pornind de la date concrete, si, in functie de segmentul de piata, sa se bazeze si sa faca referire la elemente simple, functionale. Pana la urma, povestea din orice reclama trebuie sa atraga, dar in final, trebuie sa „vanda”. Exista domenii in care numai o comunicare directa, pragmatica, concreta are efect.

Pe de alta parte, un brand precum Telekom este un brand universal, cu o adresabilitate extrem de larga si atunci, in unele situatii, pentru anumite produse si servicii destinate unor segmente largi de consumatori, comunicarea trebuie sa fie si creativa si pragmatica. Sunt si segmente de consumatori pentru care singura comunicare relevanta este cea directa si functionala, dar avem si categorii de consumatori care reactioneaza emotional.

Da, exista o legatura intre creativitate si rezultatele unei campanii, in anumite industrii chiar foarte mare. Ca in orice domeniu insa, cred ca este foarte important sa identifici si sa ai capacitatea de a atinge o proportie corecta.

                                                                                                                                                         

Nivelul de creativitate al agentiilor din Romania

Cred ca este un capitol la care Romania sta destul de bine si a fost un punct forte al agentiilor de publicitate romanesti de-a lungul timpului, care le-a ajutat sa compenseze resursele si bugetele mai reduse in comparatie cu agentiile din alte piete mature. Iar lucrul acesta se reflecta, pana la urma, in rezultate. Daca ne uitam la competitiile internationale de profil, agentiile romanesti obtin constant numeroase premii, performanta care confirma nivelul de creativitate in industria locala de publicitate.

 

Creatiile din calupul publicitar TV

Cred ca este usor de intuit raspunsul la aceasta intrebare, avand in vedere cele spuse mai sus. Totusi, as evita sa fac un clasament sau sa indic spoturi „favorite”, pentru ca este o chestiune de preferinte personale.

Nu in ultimul rand, in completarea celor spuse anterior, nivelul executiilor este dat si de nivelul general al pietei si de preferintele consumatorilor.

In plus, as mai spune ca nivelul de creativitate al unei campanii nu este dat numai de executiile TV.

 

Cel mai permisiv mediu dpdv creatie

Creativitatea este – sau poate fi – in orice. Intr-un text simplu, in sensul ca poti nascoci o poveste, il poti ilustra intr-un anumit fel, sau poate fi intr-o implementare neconventionala... Creativitate inseamna inclusiv sa gasesti o solutie sa montezi o scena intr-un timp cu X% mai scurt. Sau cum sa lansezi o campanie in social media in 24 de ore.

 

Cea mai creativa campanie la care ai lucrat

Este greu de raspuns la o astfel de intrebare – este ca si cum ai intreba o mama pe care dintre copii il iubeste mai mult!

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related