Patricia Zegreanu (Marketing & Communication Manager Porsche Romania) a primit, insa, si multe astfel de povesti pe care le-a refuzat. Dupa ce trece testul creativitatii, o propunere de campanie trebuie sa implineasca si criteriul potrivirii cu produsul si strategia. Tocmai de aceea, nivelul de creativitate al agentiilor romanesti depinde de nivelul de deschidere a clientilor la abordari neconventionale.
Creativitate versus comunicare conventionala
Creativitatea este unul dintre punctele forte ale unei campanii. Indiferent daca ne referim la o campanie tactica sau de imagine, creativitatea este cea care genereaza cel mai eficient concept de comunicare posibil. Chiar si o campanie conventionala, functionala, directa si bine targetata poate fi una foarte creativa: o astfel de campanie poate aduce solutiile cele mai simple, clare si eficiente pentru diferitele cerinte ale consumatorilor.
Legatura dintre creativitate si rezultatele unei campanii
Creativitatea este un “carlig” extrem de interesant pentru potentialii clienti. Este modul cel mai simpatic (sau dramatic sau inteligent) prin care poti relata povestea brandului sau produselor sale, astfel incat fiecare consumator sa se poata identifica cu valorile marcii.
Creativitatea este elementul care face povestea ta cea mai interesanta. Iar o poveste interesanta atrage mai multi ascultatori, mai multi re-povestitori.
Deci da, exista o legatura puternica intre creativitate si rezultatele unei campanii. Daca ne gandim ca la baza creativitatii sta nevoia de a genera ceva nou, ceva ce nu a mai existat inainte, atunci putem miza pe curiozitatea clientilor de a ne descoperi povestea, brandul si produsele.
Nivelul romanesc de creativitate
Consider ca orice demers creativ, de la generarea ideilor si pana la implementarea acestora, implica o buna colaborare intre agentie si client. Astfel, nivelul de creativitate al agentiilor din Romania este si direct proportional cu deschiderea clientilor spre nou, spre abordari neconventionale.
Calupul publicitar de la TV
Urmaresc campaniile interesante, inclusiv cele de pe TV, doar in mediul online. De aceea nu stiu daca as putea aprecia corect nivelul de creativitate din calupul publicitar TV.
Propuneri creative neconventionale pe care nu le-ai aprobat
Da, am primit multe propuneri creative neconventionale de la agentiile cu care lucrez. Cei cu care am lucrat stiu ca incurajez intotdeauna un flux continuu de idei creative si neconventionale.
Criteriul dupa care aleg o astfel de idee – dupa ce a trecut testul creativitatii – este cel al potrivirii cu modelul auto, cu marca, in general, cu strategia si obiectivele noastre pentru aceasta campanie (si pe termen mediu si lung). Creativitatea scoasa din context nu este eficienta – aripile creativitatii cresc pe un teren strategic.
Cel mai permisiv mediu pentru creatie
Orice mediu este foarte permisiv din perspectiva creativitatii: exista campanii TV foarte simpatice, campanii de outdoor care te fac sa intorci capul pe strada sau campanii online care-ti rapesc minute in sir. Cred ca nivelul cel mai inalt al creativitatii se poate obtine printr-o campanie unitara care sa contina cat mai multe canale media.
Cea mai creativa campanie
In fiecare an am avut parte de multe idei creative, dar sunt foarte mandra de evenimentul de lansare a modelului ŠKODA Citigo in 2012 la care am invitat, pentru prima data in piata, si junalisti si bloggeri (Oxygen PR), campania de promovare a modelului ŠKODA Superb in 2010 printr-un outdoor neconventional, in forma de portbagaj deschis, deasupra intrarii in parcarea unui mall bucurestean (Frank Communication) si platforma online extrem de eficienta de colectare a lead-urilor in 2014-2015 (Infinit Solutions).