Vestea buna de la Bogdan Naumovici (Managing Partner, 23 Communication Ideas)? Trendul umorului revine in publicitate. Bogdan are si doua vesti mai proaste: le-am aflat pe toate in ultimul panel din prima zi a conferintei Marketing Research & Trends 2015.
Daca ultimii 5 ani au fost dominati de frica generata de criza economica - cea a consumatorilor de a cheltui si cea a clientilor si agentiilor de a experimenta - Naumovici ne asigura ca industria marcom-ului iese din criza creativa.
Pentru Penny Market, umorul a functionat in asociere cu serialul romanesc Las Fierbinti: patru personaje din serial si-au imprumutat numele pentru cate o reteta de mici intr-o campanie care a crescut cu 64 de procente vanzarea la preparate din carne si a inregistrat o crestere totala de 25% in vanzari.
Un alt exemplu care confirma ipoteza lui Naumovici este dovedit de campania Lenovo care ii are ca protagonisti, printre altii, pe Micutzu si Bobonete:
Bogdan Naumovici isi incheie prezentarea cu doua vesti proaste. Prima este adresa clientilor si agentiilor: nimeni nu mai are nicio scuza pentru campanii slabe. A doua, catre noi toti: niciun trend nu va cadea din tavan. Trendurile trebuie inventate, nu asteptate.
Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.
Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.
Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.