Valentina Vesler, PR & Communication Manager Valvis Holding, al treilea speaker al panelului despre trendurile in FMCG, a subliniat importanta vocii consumatorului in cadrul construirii unei strategii: "consumatorul este reperul si barometrul atunci cand nu se gasesc solutii la problemele intampinate".
Daca, in trecut, brandurile nu erau diferentiate la raft, dar acum consumatorii sunt expusi la foarte multe branduri. Garantia si valoarea adaugata fac, in prezent, sa aleaga un anume brand in favoarea altuia.
La fel ca si in prezentarile anterioare, Valentina Vesler a vorbit despre importanta internetului in viata consumatorului contemporan si a subliniat ca un marketer care nu intelege dinamismul cu care se schimba lucrurile nu poate sa aiba succes.
Consumatorii sunt flexibili, iar daca brandul nu se pozitioneaza alaturi de ei intr-un mindset in care regula sa fie schimbarea, jocul e pierdut. In momentul in care consumatorul devine aliat, poate sa se transforme intr-un ambasador al brandului, dar asta doar daca brandul e capabil sa livreze valorile asteptate de el.
Vorbind despre generatii, Valentina a comentat despre Millennials ca sunt o generatie careia ii place sa traiasca viata din plin si sa se bucure de ea la superlativ in toate activitatile cotidiene. Ei sunt pregatiti sa plateasca mai mult pentru un produs daca acesta are valoare adaugata. Tocmai de aceea, nu mai este suficient sa existe un USP, ci este permanent nevoie si de un element diferentiator (mesaj, packaging special etc).
Consumatorii de azi nu mai cumpara povesti fara substanta. Millennials sunt o generatie judgemental, iau orice informatie si o verifica, isi doresc prietenii reale, isi doresc apartenenta, iar pentru ei componenta emotionala e importanta. Sunt inclinati spre latura spiriturala, spre cresterea calitatii vietii si isi doresc sa ramana "individuali" chiar si in contextul globalizarii. In aceste conditii, umanizarea brandurilor este un element central.
Valentina a mai explicat si doua unelte ce trebuie folosite de branduri:
- Transparenta – trebuie sa fii corect, transparent si sa tii consumatorul la curent cu toate "rotitele" brandului;
- Puterea de adaptare la dinamica informationala – implicarea consumatorului si valoarea adaugata fac diferenta.
Prezentarea s-a incheiat cu precizari legate de faptul ca strategia celor de la Aqua Carpatica s-a bazat pe interactivitate, iar in centrul comunicarii s-a aflat consumatorul, implicat chiar si in generarea de continut sau stabilirea designului ambalajului.
Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.
Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.
Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.